کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت تیرآهن در بازار افزایش یافت


کد خبر : ۱۲۵۷۷سه شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۴۲۳۶۳۹ بازدید

شرکت ملی فولاد ایران اعلام کرد: بازار مقاطع ساختمانی در روزهای اخیر رفتار دوگانه ای دارد به گونه ای که قیمت تیرآهن به آرامی در حال افزایش است اما بهای میلگرد ...

شرکت ملی فولاد ایران اعلام کرد: بازار مقاطع ساختمانی در روزهای اخیر رفتار دوگانه ای دارد به گونه ای که قیمت تیرآهن به آرامی در حال افزایش است اما بهای میلگرد و دیگر اقلام فولادی روند کاهشی را نشان می دهد.

قیمت میلگرد از ابتدای سال جاری تاکنون از متوسط هر کیلوگرم یکهزار و 550 تومان به یکهزار و 515 تومان کاهش یافته است.

همچنین بهای تیرآهن در شاخه های سبک (شاخه های 14 و 16) از میانگین 311 هزار تومان در هرشاخه به بیش از 325 هزار تومان رسیده است علاوه براین

در شاخه های سنگین (شاخه های 22، 24 و 27) رشدی در حدود 60 هزار تومان را در این دوره زمانی تجربه کرده و از 758 هزار تومان در هرشاخه به 818 هزار تومان رسیده است.

نوسان اخیر قیمت ها در بازار فولاد در حالی است که اغلب معامله گران و فعالان بازار معتقدند، قیمت مصنوعات آهنی به کف رسیده و دیگر جایی برای کاهش بیشتر قیمت ها وجود ندارد.

تداوم شرایط رکودی بازار مصرف، رشد برخی از این محصولات چندان توجیه پذیر به نظر نمی رسد.

براساس این گزارش، معمول ترین مسیری که قیمت آهن آلات در این شرایط باید در پیش گیرد، ثبات نسبی و عدم نوسان محسوس قیمت ها است.

شماری از معامله گران بازار آهن آلات براین باورند که قیمت محصولات فولادی در روزهای آینده کاهش خواهد یافت، زیرا مازاد عرضه و رکود حاکم علت اصلی این مهم می تواند باشد.

دست اندرکاران بازار آهن موانع صادراتی، کمبود نقدینگی تولید کنندگان داخلی را به عنوان دیگر عواملی ارزیابی می کنند که در آینده نزدیک موجب کاهش قیمت ها در بازار فولاد خواهد شد.

جدول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می دهد سال 1393 به دلیل رکود در بخشهای ساختمانی تولید تیرآهن و میلگرد از سوی فولادسازان کشور نسبت به سال 92 کاهش یافت.

کل تولید تیرآهن در سال گذشته به یک میلیون و 643 هزار تن رسید و در مقایسه با عملکرد سال 92 که یک میلیون و 961 هزار تن بود، کاهش 16 درصدی را نشان می دهد.

علاوه براین تولید میلگرد نیز در سال 92 برابر با پنج میلیون و 799 هزار تن بود که با کاهش سه درصدی در سال 93 به رقم پنج میلیون و 630 هزار تن رسید.

وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید فولاد خام در سال گذشته را 16.6 میلیون تن ذکر کرد که در مقایسه با سال 92 رشد تولید هفت درصدی داشت.

تولیدات فولادی نیز پارسال برابر با 16.9 میلیون تن بود که در مقایسه با رقم 16.6 میلیون تنی سال 92 افزایش دو درصدی را ثبت کرد.

قرار است امسال فولاد خام تولیدی کشور به رقم 18 میلیون تن برسد و تولیدات فولادی نیز انتظار می رود به میزان 19 میلیون تن تولید شود.

براساس سند چشم انداز 1404 (ظرف 10 سال آینده) ظرفیت تولید فولاد کشور باید به رقم 55 میلیون تن برسد.

ایران چهاردهمین فولادساز جهان و نخستین تولیدکننده این بخش در خاورمیانه محسوب می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها