کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط آزاد بورس استانبول


کد خبر : ۱۲۵۴۴دوشنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶:۳۳۲۳۷۰ بازدید

با شکست حزب رئیس‌جمهور ترکیه در انتخابات پارلمانی این کشور برای کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان، بازار سهام استانبول با افتی 6 درصدی روبرو شد.

با شکست حزب حاکم «عدالت و توسعه» در کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان ترکیه، بازار سهام استانبول با افت 6 درصدی روبرو شد.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، رجب طیب اردوغان به دنبال کسب اکثریت کرسی در پارلمان بود تا بتواند تغییراتی را در قانون اساسی ترکیه به وجود آورد اما طبق گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه حزب راست میانه اردوغان توانست تنها 41 درصد از آراء انتخابات پارلمانی را به دست آورد. گرچه حزب عدالت و توسعه همچنان بزرگترین حزب در ترکیه به حساب می‌آید اما متحمل بدترین نتیجه از سال 2002 تاکنون شده است.

ارزش شاخص بورس استانبول در زمان گشایش بازار 6675.35 واحد کاهش یافت. خبرگزاری رویترز نیز گزارش کرد که بانک مرکزی ترکیه از بیم سقوط ارزش لیر، تدابیر ویژه در دستور کار قرار داده است.

طبق این گزارش، حزب عدالت و توسعه با کسب 40.9 درصد از مجموع آراء همچنان پیروز انتخابات پارلمانی روز یکشنبه ترکیه است و موفق شده است که 256 کرسی در پارلمان کسب کند که البته این تعداد کرسی کمتر از 276 کرسی مورد نیاز برای کسب اکثریت پارلمان است و این نشان می‌دهد که احتمال تشکیل یک دولت ائتلافی در ترکیه وجود دارد.

بنا بر نتایج انتخابات پارلمانی، حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP) موفق شد 25.23 درصد از مجموع آراء را کسب کند، حزب جنبش ملی‌گرا (MHP) توانست 16.48 درصد آرا و حزب حامی کردهای دموکراتیک خلق (HDP) موفق شد 13.19 درصد از آراء را کسب کند. این اولین انتخاباتی در ترکیه است که حزب دموکراتیک‌های خلق بعنوان یک حزب متحد وارد رقابت شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها