کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۲۴۱۴چهارشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶:۴۲۹۶۹ بازدید

قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه به مرز 1193 دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه با فزایش 0.4 درصدی روبرو شده بود. پیش بینی ...

قیمت طلا که در پایان مبادلات شب گذشته تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و نگرانی های مربوط به اوضاع بحران بدهی و مالی یونان با افزایش نسبی روبرو شده بود، امروز چهارشنبه تغییر چندانی نداشته و پایین تر از 1193 دلار در هر اونس ثابت باقی مانده است.

به گزارش رویترز، سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای اقتصادی جدید در آمریکا و روشن شدن وضعیت بحران مالی و بدهی یونان هستند. 

بر اساس این گزارش اگر یونان نتواند طی روزهای آینده برای دریافت کمک های مالی جدید با وام دهندگان بین المللی به توافق برسد، ورشکستگی و خروج این کشور از منطقه یورو قطعی خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه به مرز 1193 دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه با فزایش 0.4 درصدی روبرو شده بود. پیش بینی می شود با توجه به امیدواری های مربوط به پیشرفت مذاکرات یونان، ارزش دلار در برابر یورو با کاهش روبرو شود.

ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی روز گذشته با کاهش 1.6 درصدی روبرو شده است. افزایش ارزش دلار می تواند سرمایه گذاران را از بازار طلا دور کند و این مساله به ضرر قیمت این فلز زرد خواهد بود.

دولت یونان بارها اعلام کرده است که حاضر به اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر نخواهد بود و این مساله مذاکرات را به بن بست کنونی کشانده است.

مقام های ارشد اروپایی از جمله آلمان و فرانسه نیز همچنان بر لزوم اجرای اصلاحات اقتصادی و مالی در یونان تاکید دارند. سرمایه گذاران بین المللی در عین حال منتظر انتشار آمارهای جدید اقتصادی در آمریکا هستند تا وضعیت این کشور را بهتر مشخص نماید. 

گزارش سایت طلا حاکیست، انتشار آمارهای مربوط به بازار اشتغال و نرخ بیکاری در روز جمعه تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.
انتشار این آمارها می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو را در نشست های آینده مشخص کند. 

اکنون بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. 

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز سه شنبه با 0.59 درصد کاهش به کمتر از 709 تن رسیده که این پایین ترین رقم از ژانویه بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها