کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ریزش مجدد شاخص بورس تهران


کد خبر : ۱۲۰۴۹شنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷:۳۹۱۴۶۰ بازدید

بورس تهران در نخستین روز معاملات خرداد امسال با روند منفی و رقم 63 هزار و 427 واحدی به کار خود پایان داد، با وجود افزایش دامنه نوسان قیمت‌ها و سایر ...

بورس تهران در نخستین روز معاملات خرداد امسال با روند منفی و رقم 63 هزار و 427 واحدی به کار خود پایان داد، با وجود افزایش دامنه نوسان قیمت‌ها و سایر اقدام های ساختاری، بازار سهام با افزایش فروشندگان سهام مواجه بود.

 

به گزارش فارس، شاخص کل بازده نقدی و قیمت در بورس اوراق بهادار تهران طی امروز شنبه دوم خردادماه 94 با ریزش 275 واحدی در محدوده 63 هزار و 427 واحد ایستاد.

شاخص قیمت وزنی نیز در این روز با ریزش 116 واحدی، رقم 26 هزار و 864 واحد را ثبت کرد.

شاخص بازار اول در این روز با افت 239 واحدی مواجه شد که نتیجه آن، ثبت رقم 45 هزار و 836 واحدی برای این نماگر بود.

شاخص بازار دوم نیز با افت 316 واحدی در قله 130 هزار و 424 واحد ایستاد.

ارزش معاملات بورس تهران، امروز به اندکی بیش از 89 میلیارد تومان بالغ شد که حاصل دست به دست شدن 370 میلیون و 974 هزار و 842 سهم در بیش از 42 هزار دفعه معامله بود. 

در بازار فرابورس نیز، شاخص آیفکس با ریزش 10 واحدی در محدوده 716 واحدی ایستاد، ارزش معاملات این بازار نیز به 382 میلیارد تومان دست یافت.

در بازار امروز، نماد معاملاتی بانک‌ها بیشترین تأثیر منفی را بر افت شاخص کل برجای گذاشتند. پس از آن، گروه تجهیزاتی، پالایشی‌ها و حمل و نقل دریایی در افت نماگر بازار سهم داشتند.

3 نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی سینا، سیمان بهبهان و صنایع ریخته‌گری ایران به منظور برگزاری مجمع عادی سالیانه سهامداران متوقف شد.

در این حال نماد معاملاتی شرکت پارس سویچ نیز به منظور تصمیم‌گیری برای افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق‌العاده متوقف شد.

امروز بازار سهام با یک اطلاعیه مهم از سوی ناظر بازار نیز مواجه بود.

براساس اطلاعیه بورس، از امروز شنبه دامنه مجاز نوسان قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران از مثبت منفی 4 به مثبت منفی 5 درصد و برای حق تقدم سهام به دو برابر دامنه مجاز نوسان روزانه قیمت سهام معادل مثبت منفی 10 درصد افزایش می‌یابد. این اقدام در راستای افزایش نقدشوندگی بازار سهام به اجرا درآمده است.

در معاملات امروز، در حالی که انتظار می‌رفت همسو با حمایت نسبی بانک‌ها از سهام شرکت‌های موجود در سبد دارایی‌های هلدینگ‌ها و سرمایه‌گذاری‌های تابعه آنها، روند متعادل و رو به مثبتی در بازار سهام شکل گیرد، اما بازار در نخستین واکنش خود به اقدام‌های صورت گرفته رویکرد منفی نشان داد.

در نماد معاملاتی مربوط به بانک‌ها اگرچه از صف فروش خبری نیست، اما افزایش فروشندگان سهام در این نمادهای معاملاتی باعث شده تا حمایت حقوقی چندان به چشم نیاید.

در دیگر نمادهای معاملاتی نیز با وجود حمایت تدریجی حقوقی‌ها، اما تعدد عرضه‌کنندگان حقیقی سهام هم‌چنان به چشم می‌خورد. آنچه بیش از همه در بازار سهام این روزها دیده می‌شود، کمبود نقدینگی و انتظار سرمایه‌گذاران برای تصمیم‌گیری در زمینه ورود یا خروج از این بازار است.

این در حالی است که برخی گروه‌ها و صنایع موجود در بازار سهام از جمله شرکت‌های قطعه‌سازی و حمل و نقل دریایی، از گزارش‌های مثبت عملکردی و حتی همراه با تعدیل سود به بازار خبر داده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها