کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ‌های جدید خدمات خشک‌شویی و لباسشویی اعلام شد


کد خبر : ۱۱۹۰۱دوشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۳۹۱۴۹۸۲ بازدید

رییس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی نرخ‌های جدید خدمات را اعلام کرد.

ابوالفضل رجب‌زاده با بیان اینکه نرخ‌های جدید از ابتدای امسال اعمال شده است، گفت: نرخ مصوب خدمات لباسشویی و خشک‌شویی از نوع درجه یک برای اتوی کت و شلوار 10 هزار تومان، اتو به همراه خشکشویی 18 هزار تومان، اتوی کت 6000 تومان و همراه با خشک‌شویی 11 هزار تومان، اتوی شلوار 4000 تومان و همراه با خشک‌شویی 7000 تومان، اتوی بلوز 4000 تومان و همراه با خشک‌شویی 7000 تومان است.

وی افزود: اتوی مانتوی ساده 6500 تومان و همراه با خشک‌شویی 11 هزار تومان، اتوی پیراهن مردانه 4000 تومان و همراه با خشک‌شویی 7000 تومان و اتوی دامن 4000 تومان همراه با خشک‌شویی 7000 تومان است. همچنین اتوی هر مترمربع پرده پارچه‌ای 2000 تومان همراه با خشک‌شویی 4500 تومان و اتوی هر مترمربع پرده توری 1500 تومان و همراه با خشکشویی 2200 تومان محاسبه می شود.
 

نرخ خدمات خشکشویی‌ها بر اساس درجه‌بندی آنها متفاوت است

رجب‌زاده با بیان این‌که درجه ‌بندی خشکشویی‌ها متفاوت است و براساس نوع خدمات نرخ‌های متفاوتی دارند، گفت: واحد‌های خشکشویی براساس نوع خدماتی که ارائه می‌دهند به سه درجه تقسیم بندی شده‌اند و نرخ‌های متفاوتی دارند.

رییس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی در عین حال بیان کرد: اجرت شست‌وشو و اتوی لباس‌های چین‌دار و پلیسه، لباس عروس، لباس شب بانوان، سنگ‌دوزی، روب دوشامبر، لباس‌های سفید و روشن، انواع جین، کتان، جیر، چرم، پوست، پرده‌های غیرمعمولی، روتختی، روفرشی، پتو، لحاف، کلیه البسه غیرمعمولی و اجرت لکه‌گیری البسه در موقع صدور فاکتور در حضور مشتری تعیین می‌شود.

وی یکی از معضلات صنف را فرسوده بودن ماشین‌آلات و تجهیزات این بخش عنوان کرد و افزود: ماشین‌آلات و تجهیزات این صنف فرسوده است در حالیکه حمایتی نمی‌شود و تسهیلاتی ارائه نمی‌شود تا ماشین آلات جدید به این بخش وارد شود.


هزینه انرژی در این صنف سرسام‌آوراست

رجب زاده همچنین با بیان اینکه هزینه انرژی در این صنف سرسام‌آوراست ولی متاسفانه در این زمینه حمایتی صورت نمی گیرد، تاکید کرد: با توجه به این که بالاترین مصرف انرژی به دلیل نوع فعالیت در این بخش است هیچ تخفیفی لحاظ نمی‌شود.

به گفته وی گرمابه‌داران برای هزینه‌های انرژی کدخاصی دارند که تعرفه آن ها با تعرفه بقیه اصناف متفاوت است؛ لذا ما نیز برای این صنف درخواست کردیم که تعرفه انرژی تجاری محاسبه نشود و کد خاصی برای این بخش نیز درنظر گیرند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها