کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 1.2 درصدی قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت


کد خبر : ۱۱۶۶۳شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۴۷۸۰۹ بازدید

قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه و پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شد تا به 2 روز کاهش متوالی قیمت پایان دهد.

انتشار گزارش وزارت کار آمریکا موجب شد تا گمانه زنی ها نسبت به تاخیر فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تقویت شود و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش نرخ بیکاری آمریکا طی ماه آوریل به 5.4 درصد رسیده که این پایین ترین رقم از سال 2008 میلادی به شمار می رود. فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه مارس نیز به کمتر از 85 هزار مورد رسیده است.

انتشار آمارهای متناقض اقتصادی در آمریکا موجب شده تا سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باور باشند که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را به تاخیر خواهد انداخت.

برخی کارشناسان بر این باورند که فدرال رزرو از نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش خواهد داد. قیمت هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1188 دلار در پایان مبادلات روز جمعه رسیده است.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت نیز با رشد 1.2 درصدی روبرو شده است. جورج گرو تحلیلگر ارشد آر بی سی کاپیتال تاکید کرد که گزارش وزارت کار آمریکا موجب نخواهد شد تا فدرال رزرو نرخ بهره را در کوتاه مدت افزایش دهد.

این گزارش موجب شده تا روند نزولی قیمت طلا در دو روز گذشته متوقف شود و قیمت ها در پایان مبادلات روز جمعه افزایش یابد.

قیمت جهانی طلا از اواسط مارس تاکنون در محدوده 50 دلاری نوسان داشته است. نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا و زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته است.

سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تا زمانی که سطح مقاومتی 1200 دلاری شکسته نشود نمی توان امید چندانی به افزایش چشمگیر قیمت طلا داشت.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه مالی ام کی اس سوییس نیز تاکید کرد که اگر قیمت طلا نتواند سطوح مقاومتی بالاتری را بشکند قیمت ها به زودی به کمتر از 1100 دلار خواهد رسید.

قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات روز گذشته با 0.7 درصد افزایش به بیش از 16.43 دلار رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها