کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هندوانه‌ هم سیاسی شد


کد خبر : ۱۱۵۱۳یکشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲:۵۷۷۲۱۱ بازدید

رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه و تره بار گفت: هندوانه‌های صادراتی پس فرستاده شده از کشور‌های عربی بعضا محصول مناطقی بوده که به دلیل خشک سالی ...
هندوانه‌ هم سیاسی شدهندوانه‌ هم سیاسی شد

رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه و تره بار گفت: هندوانه‌های صادراتی پس فرستاده شده از کشور‌های عربی بعضا محصول مناطقی بوده که به دلیل خشک سالی دچار آفت زدگی شده اند و تزریق هر‌گونه ماده شیمیایی به هندوانه باعث فساد این محصول می‌شود.

پس فرستادن هندوانه‌های تولیدی ایران از کشور های حاشیه خلیج فارس را  از دو جنبه می توان بررسی کرد. اول اینکه مسئولین قرنطینه کشور در زمان خروج یک محصول کشاورزی به شکل ظاهری محصول توجه نکرده و اجازه صادرات داده اند و از طرفی برخی از رسانه‌های عربی در تداوم پروژه ایران هراسی شیطنت کرده؛ شیطنتی که این بار خود را در محصولات کشاورزی و هندوانه نشان داده است.

بنا براین گزارش روزنامه القدس العربی با انتشار گزارشی به این موضوع پرداخت و اشاره کرد که پدیده هراس از ایران یا ایران هراسی این بار به هندوانه این کشور رسیده است. در این گزارش آمده است که برخی رسانه‌های عربی در یک ادعای مضحک اعلام کرده اند: این نگرانی وجود دارد که دلیل سوراخ شدن هندوانه ایران تزریق مواد سمی یا شیمیایی به داخل آن باشد.

نکته جالب در این ارتباط عدم تایید هیچ کدام از نهادهای بهداشتی و محیط زیستی کشورهای یاد شده است.
 

سوراخ‌های هندوانه  به دلیل خشکسالی و آفت

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان میوه و تره بار ایران در گفت‌و‌گویی گفت: انتشار این اخبار توسط  برخی از رسانه‌های‌عربی در راستای پروژه ایران هراسی است زیرا از لحاظ علمی تزریق هر گونه ماده شیمیایی به هندوانه یا میوه باعث فساد میوه می شود و بافت خود را از دست می دهد.

رضا نوایی ادامه داد: بر اساس اعلام فائو محصولات باغی و جالیزی ایران از رتبه  مناسبی از لحاظ سلامت برخوردارند و از سالم ترین محصولات کشورزی جهان به حساب می‌آیند.

وی با اشاره به دلایل ایجاد حفره بر روی پوست هندوانه‌های صادراتی ، اظهار داشت:  هندوانه‌های تولید شده در منطقه ایرانشهر و جیرفت به دلیل شرایط خشکسالی منطقه، در ابتدای رشد بوته آفتی به خود دید که باعث سوراخ شدن پوست هندوانه شد که با بزرگ شدن محصول این حفره بزرگتر می‌شود .
وی تصریح کرد:  محصولات کشاورزی  و جالیزی صادارتی علاوه بر داشتن سلامت لازم، باید شکل ظاهری مناسبی نیز داشته باشند که دراین زمینه سازمان حفظ نباتات با عدم انجام کنترل‌های مربوطه زمینه این مشکل را فراهم کرده است.

نورایی یادآورشد: بازرگانان ایرانی نیز برای حفظ بازار‌های صادراتی و ندادن بهانه به دست این افراد، باید دقت بیشتری در صادرات محصولات خود داشته باشند.
گفتنی است که هندوانه از دسته محصولات آب بری به حساب می آید که به دلیل مصرف بالای آب؛ صادرات آن به نفع منافع ملی نیست اما رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه و تره بار در این زمینه عقیده دارد که جلوگیری از صادرات این محصول به صورت قانونی منجر به قاچاق آن می شود. تسنیم نیوز
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها