کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعمال نرخ‌های جدید سود بانکی از 15 اردیبهشت در بانک‌ها


کد خبر : ۱۱۴۶۳چهارشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵:۴۲۱۳۰۰۰ بازدید

رئیس کل بانک مرکزی از اجرای مصوبات جدید شورای پول و اعتبار از 15 اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: نرخ های سود 22 درصد تا زمان ...

رئیس کل بانک مرکزی از اجرای مصوبات جدید شورای پول و اعتبار از 15 اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: نرخ های سود 22 درصد تا زمان سررسید قرارداد اعمال می شود.

ولی الله سیف در باره جزئیات مصوبات شورای پول و اعتبار، اظهار داشت: خوشبختانه در شرایط اقتصادی مطلوبی به سر می بریم و رشد اقتصادی خوبی را در سال 93 تجربه کردیم و در نهایت نرخ تورم به 15.6 د رصد رسید.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه پیش از این نرخ سود بانکی واقعی نبود و یک واگرایی بین نرخ سود بانکی و اقتصاد کشور ایجاد شده بود، افزود: از طرف دیگر وضعیت تسهیلات تکلیفی و معوقات بانکها و فعالیت های نامنضبط بانکها منجر به بررسی و تعیین نرخ سود بانکی و تعیین تکلیف آن در جلسه عصر سه شنبه شورای پول و اعتبار و در نهایت تصویب ساختار جدیدی برای نرخ سود بانکی شد.

رئیس شورای پول و اعتبار زمان اجرای دستورالعمل بانک مرکزی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار را 15 اردیبهشت ماه جاری اعلام و تصریح کرد: بخشنامه نرخ‌های جدید سود بانکی توسط بانک مرکزی از امروز (چهارشنبه) ابلاغ خواهد شد و از روز 15 اردیبهشت لازم الاجرا است.

* قراردادهای 22 درصدی تا پایان سررسید اعتبار دارند

سیف ادامه داد: کسانی که در گذشته با نرخ سود 22 درصد با بانک توافق و قرارداد کرده اند تا زمان سررسید قرارداد نرخ سود 22 درصد قبلی را دریافت خواهند کرد و با اتمام مهلت سررسید نرخ‌های سود جدید و 20 درصد برای آنها اعمال خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین با تأکید براینکه مصوبات جدید شورا قطعی نیست گفت: تصمیم دیشب شورا نهایی نیست و هر سه ماه یکبار نرخ ها براساس گزارش بانک مرکزی بازنگری خواهند شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها