کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا قیمت سنگ‌آهن همچنان نزولی است؟


کد خبر : ۱۱۳۶۵شنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸:۳۴۱۶۷۹ بازدید

بعد از ماه‌ها بحث داغ در مورد اخلاقی بودن یا نبودن افزایش صادرات (با توسل به کاهش قیمت) در شرایط بازار ضعیف، داده‌های جدید منتشر شده ...
بعد از ماه‌ها بحث داغ در مورد اخلاقی بودن یا نبودن افزایش صادرات (با توسل به کاهش قیمت) در شرایط بازار ضعیف، داده‌های جدید منتشر شده نشان‌ می‌دهد میزان صادرات سنگ‌آهن دو کشور بزرگ تولید کننده یعنی استرالیا و برزیل طی سه ماهه اول سال جاری کاهش داشته است. 
 
آمار صادرات سنگ‌آهن توسط کمپانی‌های بزرگ نشان می‌دهد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد کاهش داشته است از همین رو سوال بزرگی در ذهن‌ها متبادر می‌شود که دلیل سقوط قیمت سنگ‌آهن چیست؟
 
با توجه به کاهش صادرات سنگ‌آهن توسط کمپانی‌های بزرگ نگاه‌ها به طور طبیعی به سمت طرف تقاضا بر می‌گردد؛ جایی که دولت چین جهت تحریک رشد اقتصادی تصمیم گرفته است سرمایه‌گذاری زیادی در زیر‌ساخت‌های اقتصادی کند و به سمت اعمال سیاست‌های انبساطی پولی حرکت کند (در نتیجه طرف تقاضا نیز نمی‌تواند در این کاهش قیمت بسیار موثر بوده باشد).

بسیاری از دست‌اندرکاران بازار سنگ‌آهن مانند کمپانی «فورتسکیو» که در معرض نوسانات زیاد قیمت سنگ‌آهن بوده‌اند معتقد هستند که دلالان و سفته بازان نقش بسیاری در کاهش قیمت سنگ‌آهن داشته‌اند. استفان پیرس کارشناس ارشد امور مالی فورتسکیو روز پنج‌شنبه گفت: اگر چه در هر کدام از بازارهای مالی عواملی همچون نرخ‌بهره، ارز و یا سهم بازار مهم هستند اما احساسات و گمان عامل بسیار بسیار مهمی است که می‌تواند شرایط پایه‌ای بازار را در هر زمان تغییر دهد. 
 
شرایط و وضعیت بازار آتی قطعا بر بازار فیزیکی تاثیر می‌گذارد و سنگ‌آهن نیز از این قاعده مستنثنی نیست. 
 
قیمت سنگ‌آهن در بازار‌های بین‌المللی روز جمعه در سطح 54 دلار و 82 سنت در هر تن بسته شد.
 


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها