کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

سود بانکی بالاتر از 15 درصد عقلانی نیست

کدخبر:۱۱۳۳۹جمعه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸:۵۶۳۰۷۴ بازدید

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اکنون که تورم به حدد 15 درصد رسیده عقلانی نیست که سود بانکی بیشتر از آن باشد.

 یحیی آل اسحاق در پاسخ به پرسشی درباره کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی افزود: میان قیمت تمام شده محصولات و هزینه های مالی و بانکی رابطه نزدیک وجود دارد و در کشور ما نیز مسائل مالی و بانکی هزینه زیادی را به واحدهای تولیدی ما تحمیل کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: اکنون که تورم به حدد 15 درصد رسیده عقلانی نیست که سود بانکی بیشتر از آن باشد.

وی اضافه کرد: مشکل این است که برخی بانک ها برای سپرده های بلند مدت قرارداد 5 ساله با حدود 27 درصد منعقد کردند که اگر روزی بخواهند کاهش دهند ضربه بزرگی به منابع مالی آنها وارد می شود.

آل اسحاق گفت: البته بانکها در طول این مدت از سود زیادی که کسب کردند می توانند این کاهش سود را جبران کنند.

وی افزود: واضح است که تولید کشور از مسائل بانکی رنج می برد که باید در این باره فکر اساسی شود.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

سالار: 1394/2/409:50:15،
152
36
عقلانی!!! مسئول و تفکر و تعقل!!! جوک گفتی دکتر!!!
واقعیت: 1394/2/410:52:01،
143
29
پس سود تسهیلات 32% عقلانیه ؟!

MOHAMAD: 1394/2/411:15:27،
122
22
اون موقع که تورم 200% بود سود 20% عقلانیه؟ تازه سود بانکی الان 22% درسال هست . تورمی که شما میگی در ماهه . یه جمع و کم سالیانه تورم انجام بدین بعد بزار دنده 2
MGH: 1394/2/412:36:01،
73
26


اگه توی تورم 15 درصد (که شما میگید و ما احساس نمیکنیم) بخواهید سود 15 درصد سالیانه بدید، اسم اون دیگه سود نیست جبران افت پول در مقابل تورم نامیده میشه.

سود یعنی اینکه ته سال چند درصدی دست سپرده گذار رو بگیره.

میلاد: 1394/2/413:27:49،
67
35
سپرده یکساله ۲۴% -----------> سود ماهانه ۲% ۲۴ = ۱۲x۲
تورم ماهیانه ۱۴ درصد سالی ۱۶۸% میشه

سود بانکی اگر سالی ۲۴% هم باشه ماهی ۲% به سپرده سود تعلق میگیره که مجموعش میشه سالی ۲۴% ، اما این تورم که فرمودن در ماه خیلی بالاست ، ماهی نیست گرونی نباشه ، حمل و نقل هر سه ماه داره گرون میشه ، سوخت و نون و ...


ارزش پول ملت هر روز داره کم میشه ، اگر حساب کنیم الان ارزشی داشته باشه
سعید: 1394/2/413:38:22،
55
35
درسال 1380 متوسط قیمت آپارتمان در تهران متری 120 هزارتومن بود الان بعد از 14 سال متوسط قیمت متری 4/5 ميليونه یعنی تقریبا 40 برابر حال اگر درآن سال کسی پول خود را با سالی 20% سود به بانکمی گذاشت پولش دراین مدت 4 برابر میشد یعنی 10 برابر ضرر پس دراین مملکت سپرده زیر22% ازدست دادن تدریجی سرمایه است
حرف دل مردم: 1394/2/420:56:42،
35
35
سود سپرده و تسهیلات رو کم کنید
علی: 1394/2/421:05:17،
49
30
نرخ دلار بالاتر از 1000 تومان (10000 ریال) هم عقلانی نیست دکتر
مهرداد: 1394/2/500:24:19،
33
38
خدا رحمت کند اموات کسی که منو یه راهنمایی درست بکنه!
بهترین بانک، موسسه با بیشترین سود روزشمار واسه مبلغ بالای 10 تومن کودومه؟!
استاد : 1394/2/409:52:55،
117
32
تسهیلات 35 درصدی چی؟
با عقل که هیچ، با وجدان نداشته تون جور در میاد؟
با دین و شرع چی؟
بختیار: 1394/2/410:03:11،
109
31
کدوم کارشون عقلانی که این درست باشه
ق: 1394/2/410:14:45،
121
33
تعرفه 100 درصد خودرو وارداتی چی اون عقلانیه؟ هرچی به ضررتون باشه عقلانی نیست ولی هرچی که باهاش بتونید جیب ملتو خالی کنید عقلانیه
علی: 1394/2/416:28:07،
20
54
دوست عزیز بیشترین حقوق ورودی برای امسال ۷۵ درصده وبرای خودرو ۴۵ درصد در نظر گرفته شده
بهتره با مطالعه بحث کنید
ق: 1394/2/418:59:55،
53
38
آقای علی اگه اینطوره که شما میفرمایید چرا یه تویوتا کمری 2015 که قیمت جهانیش 22 هزار دلاره تو ایران قیمتش 180 میلیونه؟ حتی نزدیکه سه برابر قیمت جهانیه. حالا شاید اسمی بگن فلان درصد و در واقع بالاتر از صد درصد تعرفه گمرکی و مالیات میگیرن
کاملا موافقم: 1394/2/410:31:06،
49
122
من هم کاملا موافقم

سود بانکی با توجه به تورم 14 درصدی باید دقیقا 12% باشد

با پرداخت سود بالای 14% اوضاع مملکت به سمت ورشکستگی و نابودی پیش میرود
حمید: 1394/2/411:12:56،
74
22
مملکتی که چرخه تولیدش بخواد با وام کار کنه کلا تعطیل باشه بهتر.مگه میشه تولید کننده از خودش سرمایه ای نداشته باشه وچشمش به وام باشه معلومه این کار هیچ وقت جواب نمیده،این حرف هم که این روزا شده نقل محافل که سود سپرده باید کم بشه مطمین باشید به خاطر مردم وتولید کنندگان نیست باز یه عده نور چشمی هاوآقازاده ها می خوان وامهای کلان بگیرن
محمد از اصفهان: 1394/2/411:13:27،
68
35
تورم 14%!!!
موافق کاملا موافقم: 1394/2/411:33:42،
37
70
تولید و صنعت را با سود بالای 14% به نابودی کشانده اند

نه تولید داریم نه صنعت

فقط رکود مطلق
دلال سکه و ارز: 1394/2/411:45:13،
44
73
بنده خدا راست میگه با سود بانکی کنونی فقط بازارها را در رکود فرو برده اند باید سود کم بشه
کاملا موافقم: 1394/2/411:47:15،
52
30
البته سود بانکی اگر 14% باشد سود تسهیلات هم باید 17% باشد

طالب: 1394/2/507:28:14،
30
36
تولیدی که خودش پول داشته باشه تولید نیست احتمالا دلالی هست . تولید کننده ایده داره و قدرت اجراء ، اگه پول داشت که نمی رفت دنبال تولید مثل شما می شد دلال
حرف حق: 1394/2/410:31:32،
77
33
خب بی وجدان شما کی به نفع مردم کار کردین.
Mmmmmmmmmmmmmmm: 1394/2/410:34:54،
83
34
تورم ١٥ درصده؟؟؟؟ اكه مردم از اين عدد تعجب نكردند، شما راست ميكي!!!
ارش: 1394/2/410:37:40،
80
34
چجوري سود وام 26 الي 30 عقلاني هست و سود سپرده مردم عقلاني نيست بريد ..... شد ديگه دوه دوز و حقه بازي شما ها تموم شده حناتون ديگه پيش مردم رنگي نداره
حمید: 1394/2/410:42:15،
66
28
معلوم باز منافع جنابعالی داره به خطر میفته
محمود: 1394/2/410:44:41،
61
31
سلام
خدا به خیر کنه معلوم نیست چه در سر داری که نیاز به پول مردم داری . مردم پول رو از بانک بکشن بیرون و اونجایی که مد نظر داری سرمایه گذاری کنن که به مقصودت برسی . خیلی جالبه یه عده میان سرکار میگن باید نرخ سود بره بالا و یه عده میان میگن نرخ سود باید بیاد پائین ما که نفهمیدیم کدام یک از این دسته کارشناسان عقل دارن و نظرشون عقلانیه . هر وقت توانستید نرخ تسهیلات را در بانکها کنترل کنید و به پائین ترین سطح ممکن برسانید بعد به فکر نرخ سود سپرده باشید .
م: 1394/2/410:54:40،
57
28
غلط كرد، اون خودش پولش با پارى جمع نميشه!
محقق: 1394/2/410:58:19،
51
37
جناي مسولين محترم، شما اگه فكر مردم هستين از پس انداز مردم كه تو بانك جمع شده استفاده درست كنيد خوب ميتونيد سود كنيد و همين درصد ٢٢ رو نگه داريد، اگه بيش از دو درصد كم بشه پول اد بانك بيرون مياد ، و اون سرمايه پخش ميشه ديگه صرف كار منظمى نميشه، و حروم ميشه ،
علی: 1394/2/411:00:46،
67
26
بیارند پایین پولها تو تولید که نمیره
صاف میرهتو دلار
222: 1394/2/411:05:44،
71
37
ارزش پول ملی یک سوم شد عقلانی بود؟؟با بالا رفتن دلار بلافاصله قیمتها بالا میره ولی تا دلار پایین میاد اتفاقی نمیفته عقلانیه؟ نسبت حداقل دستمزد به قیمت نون و مخارج عقلانیه؟؟ اختلاف طبقاتی عقلانیه؟نسبت در آمد سالانه پژشک به حداقل دستمزد کارگر و مقایسه با کشورهای دیگه چی عقلانیه؟؟؟؟؟؟؟
بانک مسکن: 1394/2/412:53:27،
33
33
آخ حرف دلمو زدي آقای 222 .
انگار نه انگار ارزش پولمون یک سوم شده.رو که نیست
pepan : 1394/2/413:48:14،
33
32
آی گفتی
ms: 1394/2/411:57:40،
37
38
کجا 27 دصد سالانه می ده ؟
علیرضا: 1394/2/412:01:17،
45
32
همین الان اگه فقط بخش مسکن بخواهد از رکود خارج بشود و رونق بگیرد، این تورم 15 درصدی به 25 درصد می رسد.
و اگر قرار باشد وضع فعلی ادامه پیدا کند، یعنی تداوم رکود و تداوم بیکاری در زمینه های مرتبط با صنعت ساختمان.
در بخش های تولیدی دیگری هم همین وضع است.
رضا: 1394/2/412:02:22،
48
29
این آقایان باورشان شده تورم 15 درصد است.
نه خیر.
شرایط فعلی رکود عمیق است، تولید خوابیده، مسکن خوابیده، .... در نتیجه تورم از 40 ردصد رسیده به 15 درصد.
علی: 1394/2/412:05:34،
42
43
برای محاسبه تورم ، کالاهایی که دولت روی آن سوبسید میده ،ملاک نیست ،ما قرار نیست که فقط زنده باشیم ،مردم نیاز به تفریح هم دارند ،آیا دولت به سفر که نص صریح قرآن است سوبسید میده؟آیا این توی سبد قرار داره؟هزینه مسکن چی؟و خیلی چیزهای دیگه!با آمار نباید دروغ سازی کنیم.
تنها دروغ گو دشمن خدا خطاب شده نه بزهکاریهای دیگه.پس مواظب باشیم دروغ نگیم.منشا تمام بدبختیها دروغ است.
mohamad: 1394/2/415:59:35،
36
20
بیخیال مگه هرچی تو قرآن اومده دولت باید پولو بده ؟
عمو جون: 1394/2/412:31:50،
41
34
این سودی که میگی عقلانی نیس کجیس
امیر: 1394/2/412:49:21،
35
38
بله ایشان درست می گویند چون اقتصاد مملکت دست ایشان و
چند نفر همانند اوست که می خواهند یکطرفه به قضاوت بنشینند.
چرا اینقدر اضاع تولید خراب است.!!؟؟چرا اینقدر از چین واردات بنجل
داریم!!؟چرا صنایع دارند ورشکست می شوند.!!؟اول جواب این سوالها را بدهید بعد فضل بانکی بفرمایند.
مردم: 1394/2/412:59:32،
37
33
حتما نقدینگیش کم شده.
pepan : 1394/2/413:23:57،
47
37
ال اسحاق بخدا تیپش به این جور چیزا نمیخوره..
بره یه کفاشی باز کنه یا یه دکه اجاره کنه زندگیشو بچرخونه...این همه جوونای مغز متفکر موندن گوشه خونشون هیچ کاری هم پیدا نمیشه واسشون جناب آل بنی اسراعیل میاد واسم حکم میبافه..
جواد: 1394/2/413:47:53،
37
34
بله بشرط اینکه تورم سالیانه کمترازسود باشه وبعضی هم از رانت وام گرفتن منع شده ومتخلفین به اعدام محکوم بشوند
حسین: 1394/2/414:02:46،
31
41
گذاردن پول تو بانک نیز عقلانی نیست.
امیر: 1394/2/414:08:52،
32
37
اصلش سود سپرده یعنی سود منهای تورم یعنی 15-22 که میشه 7درصد یعنی اگر این 15 درصد رو قبول کنیم که واقعی باشد بانک فقط 7 درصد داره سود میده
یاسر: 1394/2/414:27:55،
33
33
اصلا بانک برای چی سود وام را اخذمیکنن. اخه مگه بانک مال این کشور و ملت نیست. بابا وام را در اختیار ملت قرار بدی با سود صفر درصد. برود کار کنند. همه باهم برای ابادی کشور تلاش کنیم نه ثروت اندوزی
یاسر: 1394/2/414:32:06،
29
58
به نظرم سود بانکی فقط به زنان بی سرپرست وسالخوردگان 60 به بالا با گواهی از اداره مربوطه شامل گردد. نه به جوان 22 ساله و افراد دارای سن کار
amir: 1394/2/415:08:00،
39
31
برا سپرده کوتا مدت بانک علت 9 درصد سود میده
برا همین سپرده وام به اصطلاح خرد میده با 25 درصد سود
اینا واقعا عقلانی هست.
من یکی که قانع شدم.
گل و بلبل
مریم : 1394/2/415:09:19،
51
37
ما که از کم شدن تورم چیزی رو حس نمیکنیم
روز به روز هم داره چیزها گرون میشه
موندم تورمی که کم میشه تاثیر کجا هست بگید تا ما هم بدونیم؟؟!!!!!!
شهروز: 1394/2/416:57:28،
45
31
عجب تدمای نامردین خودشون دارن پول پارو میکنن اونوقت چشم ندارن مردم دوقرون پول دستشون بیاد. اخه چقدر شما طمعکارید. به نظر ما که با این وضع پول ملی سود زیر 30 درصد ضرره
ارتوريان: 1394/2/417:05:30،
39
37
تورم واقعي همين الانم بالاي ٣٣ درصده

اعلام نميكنن
جك بامزه اي هست ١٥ درصد كجا بود!!
علی: 1394/2/417:17:31،
44
32
از بس آمار الکی دادن خودشون هم باورشون شده تورم 15 درصد !!!!
قیمت گاز و برق و کرایه های تاکسی رو با سال گذشته مقایسه کنید ببینید چند درصد اضافه شده حالا مبنای محاسبه ی تورم این آقایان چه کالاهایی است خدا می داند. ما زمستان 93 در تهران چون چندان سرد نبود اصلا شومینه روشن نکردیم ولی قیمت گاز از سال 92 بیشتر اومده ( یعنی مصرف کمتر قیمت بالاتر) حالا این آقا می گه تورم کم شده . احمدی نژاد هم برای اینکه وام به رانت خوارها و به افراد خاص بده سود بانکی رو کم کرد و تسهیلات رو به آقازاده ها داد حالا اینها هم دارن بابک زنجانی های جدید رو درست می کنن فقط خبرش رو چند سال دیگه می دن.
علي/: 1394/2/417:31:39،
32
27
طيب نيا گفته قوه قضاييه بايد با مؤسسات كه نرخ سود بالا ميدند برخورد كنه به نظرتون چي ميشه؟؟و آيا با اين كار مؤسسات ورشكست ميشند؟؟؟مؤسسه ثامن الحجج چه پيشينه اي دارد؟؟؟
دوستان لطفا نظر بديد.
نمممم: 1394/2/417:32:35،
35
30
سود سپرده زیر ۵۰ درصد به مردم ضرره وامو بکنید ۱۵ سپرده رو ۵۰ درصد بزارید بیکارا بتونن ایجاد شغل کنن یا پولشونو بزارن سپرده دستشون جیب باباشون نباشه شرمندگی نکشن ش
محقق: 1394/2/500:27:31،
35
33
اون دوستان، كه ميگن مسكن تو ركود هست، نخير مسكن الان نو سعود الكى نيست، معامله ميشه ، ولى اين يه واقعيت بايد بشه كه مسكن نياز اساسى هست نه كالاى سرمايه اى، سرمايه بايد تو توليد و صنعت و دانشگاه باشه، تو كشاورزى مكانيزه ! ، اين كارهارو بانكا با جمع پول مردم ميتونن انجام بدن بيشتر از اينا سود كنن،
فرهنگی : 1394/2/503:35:00،
37
36

درجواب دشمنان که می گویند ما تولید نداریم، باید گفت:

پس تولید این همه آمار زیبا که از در و دیوارمی بارد چیست؟
مهتاب: 1394/2/508:14:27،
31
36
گوجه فرنگي كيلويي 2000 تومان
پرتقال كيلويي 7000 تومان
موز كيلويي 6000 تومان و غيره ... حتما اينها عقلاني
خوب مشخصه براي اين آقا با حقوق هاي نجومي هيچ چي مهم نيست. اصلا تورمي وجود نداره ...!
مم: 1394/2/511:35:38،
36
33
عوارض خودرو 100 درصدی عقلانیه؟

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانش مسافرتی سارویه تور

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
40 نما
تورآنتالیا
قاصدک
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار