کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

150 هزار تومان برای سفر 13 ساعته قطاری با رستوران 2 طبقه !


کد خبر : ۱۱۲۳۸یکشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴:۴۶۱۴۴۲۲ بازدید

در حالی هفته گذشته قطار زندگی با آپشن‌هایی از جمله صندلی‌های نرم، تهویه بسته و رستوران دو طبقه راه‌اندازی شد که به نظر می‌رسد قیمت بالا و ...
150 هزار تومان برای سفر 13 ساعته قطاری با رستوران 2 طبقه !150 هزار تومان برای سفر 13 ساعته قطاری با رستوران 2 طبقه !

در حالی هفته گذشته قطار زندگی با آپشن‌هایی از جمله صندلی‌های نرم، تهویه بسته و رستوران دو طبقه راه‌اندازی شد که به نظر می‌رسد قیمت بالا و زمان سفر طولانی باعث شکست این پروژه شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا شود.

آخرین روز هفته گذشته قطار موسوم به "زندگی" متعلق به شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء در مراسمی شبانه با حضور مدیرعامل این شرکت،  شماری از رسانه‌ها و جمعی از کارکنان رجاء رسما وارد ناوگان ریلی کشور شد. دست‌اندرکاران راه‌اندازی قطار زندگی بر این باورند که این قطار با توجه به امکاناتی که دارد یک سر و گردن از سایر قطارهای موجود بالاتر است.

استفاده از مهمانداران خانم، بلیت 150 هزار تومانی، واگن دو طبقه رستوران قطار، پخت و پز غذا در قطار، 36 کانال دیجیتال تلویزیون، سرو صدای کمتر قطار، صندلی‌های نرم و تهویه بسته از جمله ویژگی‌های قطار زندگی است.

موسوی‌نژاد، مدیرعامل شرکت رجاء درباره این قطار گفته است: "در قطارهای دیگر تولید برق ژانراتور سر محور بوده و کارایی سیستم تهویه در هنگام توقف بسیار پایین است، این در حالی است که تهویه قطار زندگی از داخل کابین قابل کنترل است. عمر واگن‌های سبز و سیمرغ 40 سال است و دو بار بازسازی شده‌اند. در زمان حرکت نمی توان از سرویس بهداشتی این قطارها استفاده کرد، اما قطار زندگی این‌گونه نیست و سرویس بهداشتی آن بسته است، یعنی در زمان توقف هم می‌توان از آن استفاده کرد و به محیط زیست صدمه نمی‌زند."

اگر واگن‌ دو طبقه رستوران قطار زندگی و استفاده از سرویس بهداشتی در زمان حرکت قطار را فاکتور بگیریم، این قطار هیچ امتیازی بیشتری نسبت به سایر قطارها از جمله سیمرغ، سبز، بنیاد و ... ندارد. قیمت بلیت تقریبا دو برابری در مقایسه با سایر قطارها به‌طوریکه نرخ بلیت آن تنه به تنه بلیت هواپیما می‌زند یکی از نکات منفی قطار زندگی است.

البته موسوی‌نژاد در این باره نیز استلال جالبی دارد:‌« وقتی بلیت هواپیمایی که 160 تا 170 هزار تومان خریداری می شود کمترین پذیرایی را خواهد داشت اما زمانی‌که قطار زندگی در نوروز امسال به شکل آزمایشی استارت خورد، رئیس قطار می‌گفت برای اولین بار بود که مسافران از زمان رسیدن سئوال نمی‌کردند. برای مسافران حق انتخاب قائل شده‌ایم و می‌توانند قطار یا هواپیما را انتخاب کنند اما در مجموع سفر با قطار زندگی بسیار راحت است»

در رستوران دو طبقه قطار زندگی به‌عنوان یکی از آپشن‌های این قطار سه نوع غذای ایرانی و دو نوع غذای ایتالیایی طبخ می‌شود. این مسئله باعث شده تا در زمان پخت به دلیل نبود تهویه مناسب کارکنان این بخش ناچار باشند درب‌های واگن را در زمان حرکت باز کنند!

قطار زندگی 230 نفر ظرفیت دارد که در نوروز امسال تست آن با حضور 40 تا 50 مسافر انجام شده است. با توجه به آنچه در سطور بالا به آنها اشاره شد به نظر می‌رسد قیمت بالای بلیت قطار زندگی باعث شود تا مردم رغبت چندانی برای استفاده از قطا مذکور و سفر 12 تا 13 ساعته با آن را نداشته باشند.


okkitcbbdmzdymartohu.jpg

oqoq67bgvcu5ur95hh8.jpg

udbob9jnrs3n4xwo3bp.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها