کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خرید با کارت به مبلغ 130 میلیون تومان در یک روز


کد خبر : ۱۱۰۵۵شنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱:۰۸۵۱۰۲ بازدید

روز نخست اجرای محدودیت خرید با کارت در حالی آغاز شد که گزارش خرید 130 میلیون تومان در یک روز نیز رسیده است!

از بیستم فروردین ماه بخشنامه خرید حداکثر ۵۰ میلیون تومان در یک روز از دستگاه های پوز فروشگاهی در حالی آغاز شد که مشاهدات میدانی خبرنگار ما حکایت از اجرای ناقص این طرح حکایت دارد.

بر اساس این طرح که هفته گذشته بانک مرکزی به کلیه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری ابلاغ کرد قرار بر این شد از این به بعد حداکثر خرید از دستگاه های پوز فروشگاهی ۵۰ میلیون تومان شود. این در حالی است که در نخستین روز اجرای این طرح در روز پنج شنبه گزارش خرید ۱۳۰ میلیون تومان با یک کارت نیز مخابره شده است هر چند این مبلغ خرید در سه مرحله صورت گرفته است.

خبرنگار ما در روز پنج شنبه با کارت اقدام به خرید ۱۳۰ میلیون تومان به صورت یکجا کرد که دستگاه پیغام خطایی مبنی بر عدم قبول خرید را پاسخ داد. در مرحله دوم ۵۰ میلیون تومان خرید صورت گرفت که با موفقیت به پایان رسید اما خرید مجدد ۵۰ میلیون تومانی نیز در کمال تعجب صورت پذیرفت. همچنین خرید سوم با همان کارت به مبلغ ۳۰ میلیون تومان نیز با موفقیت صورت گرفت تا در یک روز در طی سه مرحله ۱۳۰ میلیون تومان خرید صورت پذیرد.

عدم شفافیت صحیح بخشنامه و دستورالهمل های بانک مرکزی موجب اشتباه بسیاری از خبرگزاری ها و سایت ها شده است. به نظر می رسد که بانک مرکزی باید اصلاحیه ای صادر و در آن خرید متناوب با ارقام 50 میلیون تومانی با یک کارت را اصلاح کند.

در یک جستجوی ساده در محیط اینترنت مشاهده می کنید که خبر درج شده در بسیاری از سایت ها و روزنامه درباره بخشنامه مذکور حکایت از محدودیت خرید از کارت به مبلغ ۵۰ میلیون تومان دارد این در حالی است که همانطور که گفته شد ۱۳۰ میلیون تومان نیز در یک روز خریداری شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها