کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رونمایی از کیا اپتیما مدل 2016 / فیلم


کد خبر : ۱۰۹۲۴یکشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹:۵۸۲۸۵۷۲ بازدید

شرکت کیا از نسل جدید اپتیما رونمایی کرد. کیا در غرفه اختصاصی‌اش در نمایشگاه 2015 نیویورک (NYIAS) نسل نو مدل اپتیما ...
رونمایی از کیا اپتیما مدل 2016 / فیلمرونمایی از کیا اپتیما مدل 2016 / فیلم

شرکت کیا از نسل جدید اپتیما رونمایی کرد. کیا در غرفه اختصاصی‌اش در نمایشگاه 2015 نیویورک (NYIAS) نسل نو مدل اپتیما (2016 KIA Optima) را معرفی کرد.

این نسل که چهارمین نسل اُپتیما محسوب می‌شود نسبت به نسل پیش از خود بزرگ‌تر شده و نمای داخلی و خارجی آن نیز شاهد تغییرات نسبتا عمده‌ای بوده است؛ گرچه هنوز هم با نگاهی چند لحظه‌ای تشخیص خواهید داد که این یک اپتیما است.

طبق ادعای کیا افزایش 10 میلی‌متری عرض و 25 میلی‌متری فاصله بین چرخ‌های نسل جدید به بزرگ‌تر شدن فضای سرنشینان و همچنین فضای صندوق بار این سدان خانوادگی کمک زیادی می‌کند؛ در بحث آلایندگی هم این نسل(نسبت به 122-126 گرم در هر کیلومتر نسل پیشین) دی‌اکسید کربن کمتری منتشر خواهد کرد.

اپتیمای جدید با بهره‌گیری از فولاد بسیار مقاوم در بیش از 50 درصد از قسمت‌های بدنه، از مدل پیشین قوی‌تر و مستحکم‌تر شده است. همچنین از پلاستیک مقاوم‌سازی شده با فیبر کربن (Carbonfiber-reinforced Plastic) یا همان CFRP هم استفاده‌شده که باعث جلوگیری بهتر از نفوذ لرزش و سروصدا به داخل کابین می‌شود.

خودروی به نمایش درآمده در غرفه، نسخه مخصوص بازار آمریکا بوده که قرار است در تأسیسات کمپانی در جورجیا (Georgia) آمریکا و با 3 نوعِ مختلفِ پیشرانه ساخته شود. از فناوری‌های بکار رفته در این نسخه می‌توان دوربین دید اطراف خودرو، کروز کنترل انطباقی، ترمز اضطراری خودکار، سامانه تشخیص نقاط کور و چراغ‌های هوشمند جلو را نام برد که می‌توانند با تشخیص خودروهای روبرویی به‌طور خودکار شدت نور را کاهش دهند.

یک نسخه هم مخصوص سایر بازارها در کره جنوبی ساخته می‌شود که تفاوت‌هایی هم با نمونه بازار آمریکا دارد، ازجمله در بخش پیشرانه که تنها یک گزینه برای سفارش وجود خواهد داشت. گفته می‌شود زمان آغاز تولید این نسخه احتمالا چندماه آخر سال جاری میلادی خواهد بود و مشخصات و سطوح مختلف تجهیزات آن نیز متعاقبا از سوی کمپانی اعلام می‌شود.

نکته جالب‌توجه در مورد نسل چهارم کیا اپتیما تولید احتمالی نسخه استیشن (Estate) آن برای نخستین بار است. این طرح که چندی پیش در نمایشگاه ژنو 2015 در قالب خودروی کانسپت Sportspace به نمایش درآمد، به‌ احتمال‌ زیاد اواخر امسال و شاید در نمایشگاه فرانکفورت (IAA) معرفی می‌شود.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها