کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عمده رانندگان تصادفات فوتی، تازه خودرو خریده‌اند


کد خبر : ۱۰۶۲۷۱شنبه، ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳:۱۸۹۹۹۷ بازدید

مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: از زمان آغاز تعطیلات تا به امروز تعداد فوتی‌های تصادفات ...
عمده رانندگان تصادفات فوتی، تازه خودرو خریده‌اندعمده رانندگان تصادفات فوتی، تازه خودرو خریده‌اند

مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: از زمان آغاز تعطیلات تا به امروز تعداد فوتی‌های تصادفات نوروزی گزارش شده از پلیس به بیش از ۵٠٠ نفر رسیده است که این میزان تصادفات نسبت به نوروز ١۴٠١ رشد ۶ درصدی داشته است.

فرهاد مهریاری در گفت‌وگو با ایلنا درباره مهمترین عوامل بروز تصادفات به ویژه تصادفات جرحی و فوتی در ایام نوروز ١۴٠٢ اظهار داشت: متاسفانه معمولا در ایام پیک سفرهای بین استانی، تردد رانندگانی که تجربه رانندگی در مسیرهای بین شهری را ندارند، در سطح جاده‌های کشور افزایش پیدا می‌کند و همین بی‌تجربگی، حواس‌پرتی، بی‌احتیاطی و عجله و شتاب در رانندگی عامل تصادفات جرحی و فوتی می‌شود. 

وی ادامه داد: البته وجود اشکالاتی در سطح جاده‌ها از زمان ساخت را انکار نمی‌کنیم اما همین بی‌تجربگی و بی احتیاطی رانندگان در این اشکالات نهان و آشکار جاده‌ها خود را نشان می‌دهد و منجر به تصادفات با آسیب‌های غیر قابل جبران می‌شود. این رانندگان تجربه رانندگی در شرایط جوی خاص و شرایط لغزنده بودن جاده‌ها را ندارند و در همین نقاط پیچ و قوس و لغزنده به مشکل برمی‌خورند و در کشورهای پیشرفته هم این افراد را به عنوان رانندگان غیرحرفه‌ای می‌شناسند.

مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: از سوی دیگر رانندگان حرفه‌ای هم درگیر خطاهای رانندگان غیرحرفه‌ای می‌شوند و شاهد افزایش تصادفات می‌شویم. 

مهریاری با بیان اینکه آسیب شناسی‌های انجام شده از تصادفات نوروز ١۴٠٢ نشان می‌دهد عمده این تصادفات از نوع واژگونی هستند، گفت: تصادفات واژگونی چند عامل مشترک دارند که مهمترین آن، سرعت بالا است که باعث کاهش زمان فرصت عکس‌العمل راننده در بروز خطرات و عدم توانایی کنترل خودرو می‌شود که به ویژه در شرایط بارندگی تصادفات از نوع واژگونی رخ می‌دهد. 

وی افزود : برخی از این تصادفات واژگونی که در سطح رخ می‌دهد به دلیل نقص فنی خودرو یا برخورد با مانع یا شیﯨ در جاده است و همچنین از عوامل دیگر بروز تصادفات واژگونی تصادف پهلو به پهلو خودروها هستند. 

مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۴۵ درصد تصادفات ثبت شده در ایام نوروز از نوع تصادفات واژگونی بوده‌اند، تاکید کرد:عمدتا به دلیل ایمن نبودن وسیله نقلیه این تصادفات منجر به جرح و فوت سرنشینان می‌شوند. 

مهریاری با اشاره به اثرگذاری زمان آغاز سفر در بروز تصادفات اظهارداشت: زمان سفر عمدتا صبح زود یا غروب آفتاب است که به اصطلاح به این زمان گرگ و میش گفته می‌شود که دید کافی نیست و این خود برای رانندگان غیرحرفه‌ای و بی‌تجربه زمان خطرناک و عامل خطر محسوب می‌شود. ‌

وی با بیان اینکه از زمان آغاز تعطیلات تا به امروز تعداد فوتی‌های تصادفات نوروزی گزارش شده از پلیس به بیش از ۵٠٠ نفر رسیده است که این میزان تصادفات نسبت به نوروز ١۴٠١ رشد ۶ درصدی داشته ، گفت: در حالی که کشته‌های تصادفات نوروزی به روزانه حدود ۵٠ نفر رسیده است عدد در ایام عادی عمدتا بین ١۵ تا ٢٠ نفر است. 

مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: متاسفانه عمدتا رانندگان این تصادفات از قشر جوان و بی تجربه یا خودروی تازه خریداری بوده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها