کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خواننده مشهور آمریکایی خودروساز شد


کد خبر : ۱۰۶۰۳۴شنبه، ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲:۴۳۴۷۰۱ بازدید

ویکلیف ژان، خواننده مشهور سبک هیپ‌هاپ هفته گذشته با نمایش یک ماشین اسپرت از تاسیس کارخانه خودروسازی خود خبر داد. این کارخانه نامش ...
خواننده مشهور آمریکایی خودروساز شدخواننده مشهور آمریکایی خودروساز شد

ویکلیف ژان، خواننده مشهور سبک هیپ‌هاپ هفته گذشته با نمایش یک ماشین اسپرت از تاسیس کارخانه خودروسازی خود خبر داد. این کارخانه نامش اتکس (Attucks) است و قرار است این ماشین اسپرت را در شهر میامی در آمریکا تولید کند.

آقای ژان ۵۳ ساله است، در هاییتی به دنیا آمد و در دهه نود میلادی با گروه موسیقی فیوجیز به شهرت رسید. او سه بار برنده جایزه موسیقی گرمی شده و به خاطر همکاری با هنرمندان دیگر از جمله شکیرا هم مشهور است. ویکلیف ژان همچنین در امور خیریه فعال است و در سال ۲۰۱۱ قصد داشت رییس‌جمهور هاییتی شود. او در سال ۲۰۰۹ و در اوج جنبش سبز با خواندن یک آهنگ از معترضان ایرانی حمایت کرد.

علاقه به ماشین جنبه دیگری از زندگی ویکلیف ژان است. او نام کارخانه‌‌اش را از کریسپوس اتکس گرفته است؛ مرد سیاه‌پوستی که در سال ۱۷۷۰ میلادی در شهر بوستون آمریکا به دست نیروهای بریتانیایی کشته شد. قتل او در جریان درگیری که به قتل‌عام بوستون مشهور شد، آغاز انقلابی بود که به استقلال آمریکا منجر شد.

ماشینی که قرار است اتکس بسازد در سال ۲۰۲۰ در بریتانیا توسط شرکتی به نام ای‌پکس (Apex) طراحی شد و نامش AP0 است. قوای محرکه ماشین الکتریکی است و طراحانش می‌گویند با ۱۲۰۰ کیلوگرم وزن سبک‌ترین ماشین اسپرت الکتریکی است. حداکثر سرعت ماشین ۳۰۵ کیلومتر در ساعت است و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۲.۳ ثانیه اعلام شده است. ای‌پکس می‌گوید ماشین با هر بار شارژ می‌تواند حداکثر تا ۵۵۰ کیلومتر حرکت کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها