کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورزش هوازی بهتر است یا بدنسازی؟!


کد خبر : ۱۰۶۰۱۶پنجشنبه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵:۱۷۱۸۱۸۳ بازدید

این روزها به منظور تناسب اندام و سلامتی، ورزش کردن امری ثابت در فعالیت های روزانه بسیاری از ما شده است. ورزش انواع مختلفی دارد که ورزش های هوازی و ...

اطلاع رسانی تبلیغاتی

این روزها به منظور تناسب اندام و سلامتی، ورزش کردن امری ثابت در فعالیت های روزانه بسیاری از ما شده است.

ورزش انواع مختلفی دارد که ورزش های هوازی و بدنسازی دو سبک ورزشی متفاوت می باشد که هریک مزایای مربوط به خود را دارد. اما باید گفت که هدف تمرینی یا ورزشی در امر ورزش کردن بسیار مهم می باشد. در ابتدا بهتر است توضیح مختصری درمورد هریک از این رشته ها یا سبک های ورزشی بدهیم.

ورزش هوازی چیست؟

تمرین‌ات و ورزش های هوازی به فعالیت‌هایی گفته می شود در حین تمرین شما تمامی اندام ها و سیستم بدنی خود را به طور یکجا تحت تاثیر قرار می دهید که باعث افزایش ضربان قلب می شوند.

 

ورزش های هوازی که امروزه ایروبیک نیز گفته می شود، فعالیت های ورزشی هستند که بیشتر باعث افزایش استقامت بدن و درگیر کردن سراسری بدن هستند که به صورت کلاس های گروهی و حتی تمریناتی قبل از شروع بدنسازی و عضله سازی انجام میشود.

هر ورزشکاری قبل از شروع تمرینات با وزنه و دستگاه های بدنسازی می بایست بدن خود را گرم کنند و با تمرینات هوازی این کار را انجام می دهند.

مزایای ورزش هوازی چه هستند؟

1- باعث افزایش متابولیسم بدن تا 24 ساعت

2- تمرینات و ورزش های هوازی بسیار متنوع هستند.

3- ورزش هوازی می تواند به صورت گروهی انجام شود باعث افزایش روجیه و فعالیت های اجتماعی شود.

4- تمرینات هوازی در هر مکان و هر زمان قابل انجام است.

5- تمرینات هوازی با بالا بردن سوخت و ساز و سوزاندن قند بدن منجر به کاهش وزن و کالری سوزی می شوند.

آیا ورزش های هوازی لاغر کنند هستند؟

ورزش های هوازی می توانند به صورت هیت انجام شوند و تاثیرات فوق العاده کالری سوزی رو بدن داشته باشند و استقامت بدن را بسیار بالا ببرند و با بالا بردن سوخت و ساز و سوزاندن قند، کالری سوزی و کاهش وزن فوق العاده ای را برای شما داشته باشند.

ورزش های هوازی را می توان هم با تمرینات ایروبیک انجام داد یا با دستگاه های ورزشی هوازی. حالا شاید این سوال برای شما پیش آید که این دستگاه های ورزشی هوازی چه هستند؟

دستگاه های ورزشی هوازی

دستگاه های ورزشی هوازی همان وسایل باشگاهی هستند که در باشگاه ها و حتی خانه ها مورد استفاده برای گرم کردن و تمریناتی که ضربان قلب را بالا ببرد مورد استفاده قرار می گیرند که شامل موارد زیر می باشند:

  • انواع تردمیل

تردمیل ها یکی از مهمترین وسایلی هستند که در هر محیط ورزشی وجود دارند. تردمیل ها به سه دسته : تردمیل های خانگی، تردمیل های باشگاهی و تردمیل های بدون موتور تقسیم می شوند. که طبق اسم آن ها کارای هایشان نیز مشخص است.

این دستگاه های ورزشی کمک حال بسیاری از افرادی که شرایط باشگاه رفتن و یا محیط های ورزشی را ندارند شده است، به صورتی که شما می توانید با خرید تردمیل خانگی و چند وسیله باشگاهی و بدنسازی دیگر هم شده یک باشگاه خانگی داشته باشید.

  • انواع دوچرخه ثابت و اسپینینگ

دوچرخه ثابت ها نیز جزو مهمترین دستگاه های باشگاهی می باشند که در هر باشگاهی مشاهده می کنید. دوچرخه ثابت ها نیز به دسته های دوچرخه ثابت خانگی، دوچرخه ثابت باشگاهی و دوچرخه ثابت های اسپینینگ تقسیم بندی و میشوند که به منظور تمرینات هوازی و چه به منظور تمرینات بدنسازی مورد استفاده قرار می گیرند

چرخ ثابت ها تاثیر مستقیمی روی پایین تنه و ران ها می گذارند که به منظور لاغری، فرم دهی و عضله سازی مورد استفاده عموم ورزشکاران چه با هدف لاغری و چه با هدف عضله سازی قرار می گیرد.

  • الپتیکال ها و اسکی فضایی

الپتیکال ها نیز دستگاه های ورزشی هوازی می باشند که بعد از تردمیل ها و دوچرخه ثابت ها از ملزمات هر محیط ورزشی می باشد.

برای استفاده از این دستگاه ورزشی می بایست زانوهای سالمی داشته باشید چرا که فشار مستقیم روی زانوهای شما می باشد و باعث فرم دهی قسمت پایین تنه و بعد بالا تنه می شود.

قابل ذکر است که برای داشتن هریک از این دستگاه های ورزشی می توانید به سایت ورزشی بنزفیت مراجعه کنید و بعد از مقایسه و تحقیق و مشاوره با کارشناسان فروش این فروشگاه بهترین دستگاه باشگاهی مد نظرتان را تهیه و خرید نمایید.

تا این جای مطلب درمورد تمرینات هوازی و تاثیر آن روی لاغری و فرم دهی بدن گفتیم و در ادامه نیز شما را با تمرینات بدنسازی و فواید آن آشنا می کنیم.

ورزش بدنسازی چیست؟

بدن‌سازی، پرورش اندام یا زیبایی‌اندام (به انگلیسی: Bodybuilding ) تمرینات یا ورزشی می باشد که در آن فرد بدن‌ساز و ورزشکار تمرینات متفاوت و مختلف قدرتی و استقامتی که تاثیر مستقیمی روی عضلات دارند انجام می دهند و با رعایت رژیم و اصول تغذیه ای بدنسازی بدنی حجیم، کات شده و متناسب را برای خود می سازند.

فواید ورزش بدنسازی

1. بالا بردن قدرت و ایمنی بدن

2. بدنسازی باعث بهبود سلامتی می شود

3. نظم و انضباط شخصی را بالا می برد.

4. بدنسازی باعث افزایش تراکم استخوان

5. ساختن اندامی عضله ای و بدون چربی

6. افزایش روحیه و سلامت قلب

حال که به طور مفصل در مورد هر دو رشته ورزشی صحبت کردیم، حال کدام بهتر است؟ کدام ورزش را انجام دهم؟

ورزش بدنسازی را انجام دهم یا هوازی؟

همانطور که تا اینجا صحبت کردیم در تمرینات بدنسازی عضلات بدن تحت تاثیر قرار می گیرند و تمرینات هوازی چربی ها و کل بدن را شامل می شوند.

در بدنسازی ابتدا بدن سعی می‌کند چربی‌ها را بسوزاند، با تمرینات بدنسازی شما می توانید عضلات قسمتی از بدن را هدف قرار دهید و روی عضلات آن قسمت کار کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. بدنسازی هم چربی سوزی و هم عضله سازی را انجام می دهد و بیشتر تمرکز آن عضله سازی می باشد و اگر شما میخواهید در کنار کاهش وزن و چربی های خود، عضله سازی نیز داشته باشد بهتر است که بدنسازی را انتخاب نمایید.

در صورتی که ورزش هوازی به کاهش چربی کل بدن منجر می شود و بیشتر ورزشکاران ابتدا با تمرینات هوازی چربی کل بدنشان را به پایین ترین حد ممکن می رسانند و بعد با تمرینات بدنسازی کمک به رشد و تقویت عضلات بدن خود کرده و فرم ورزشی که می خواهند به بدن خود می دهند.

خوبه که بدانید اگر تمرینات بدنسازی مرتب و اصولی  انجام بگیرد، چربی‌سوزی نسبتا خوبی خواهد داشت و در صورتیکه بدنساز هر روز تمرینات بدنسازی انجام دهد می‌تواند از آن برای لاغری هم استفاده کند. چرا که در بدنسازی چربی سوزی و تقویت عضله و عضله سازی همزمان اتفاق می‌افتد.

پس هدف تمرینی شما برای انتخاب رشته و سبک ورزشی بسیار مهم است. البته گاهی شرایط نیز در انتخاب شما بسیار ماثر است، مثلا چنانچه شما می‌خواهید که در خانه نیز ورزش کنید و نمی توانید به باشگاه بروید، یا از سلامت جسمی مناسب برای تمرینات با وزنه برخوردار نیستید و یا و تمرینات ورزشی شما به صورتی باشد که نیاز تجهیزات ضروری نباشد بهتر است ایروبیک را انتخاب کنید.

شما می توانید با خرید هریک از دستگاه های ورزشی که قبل تر گفتیم از قبیل تردمیل، دوچرخه ثابت و اسکی فضای یک باشگاه خانگی داشته باشید و تمرینات ورزشی خود را به راحتی در خانه با این وسایل انجام دهید.

امیدواریم که این مطلب براتون مفید بوده باشه و به هدف خود برای ورزش کردن برسید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها