کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لیست قیمت جدید دام زنده در کشور 1401/12/25


کد خبر : ۱۰۶۰۱۳پنجشنبه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳:۳۸۷۸۸۹۹ بازدید

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده گفت: قرار است 250 هزار تن گوشت (معادل 6.5 میلیون راس دام سبک 40 کیلویی) وارد کشور کنیم و این ...
لیست قیمت جدید دام زنده در کشور 1401/12/25لیست قیمت جدید دام زنده در کشور 1401/12/25

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده گفت: قرار است 250 هزار تن گوشت (معادل 6.5 میلیون راس دام سبک 40 کیلویی) وارد کشور کنیم و این بدان معناست که ریشه کل دام سبک کشور را بدون اینکه برنامه‌ای برای تولید داخل داشته باشیم، می‌زنیم.

منصور پوریان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به واردات گوشت و تاثیر آن بر تولید داخل دام اظهار داشت: اکنون میزان زیادی گوشت در حال ورود به کشور است در حالی که ما قبلا در بخش تولید طی ۶ ماه اول سال مازاد دام داشتیم و تولید به گونه‌ای بود که به دلیل اینکه زایش‌ها در برخی مناطق یکسان بود به صورت حجمی وارد بازار می‌شد. 

وی افزود: روزانه ۱۱ تا ۱۱.۵ هزار لاشه گوسفندی و حدود ۱۳۰۰ راس گوساله کشتار می‌شود و در بالاترین سطح در کشور کل کشتار سالانه به ۴ میلیون راس می‌رسد. در حالی که میزان بره تولیدی کشتاری در طول سال در محدوده‌های ۷.۵ تا ۸ میلیون راس است، یعنی با یک حجمی از دام بره روبرو هستیم. البته در کنار آن حدود ۸۰۰ تا یک میلیون راس میش هم در سال کشتار داریم. عملا جمعیت دامی که باید وارد کشتار شود در محدوده ۱۰ میلیون راس بوده و این رقم خیلی زیاد است، حال بدون برنامه‌ریزی برای تولید داخل؛ قرار است ۲۵۰ هزار تن گوشت (معادل ۶.۵ میلیون راس دام سبک ۴۰ کیلویی) وارد کشور کنیم و این بدان معناست که ریشه کل دام سبک کشور را بدون اینکه برنامه‌ای برای تولید داخل داشته باشیم، می‌زنیم.

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده تصریح کرد: اکنون فصل زایش‌ها تمام شده و باید بازار ایجاد کنیم اما بهانه اینکه دامدار عرضه نمی‌کند، کاهش علوفه و یا کاهش قیمت؛ واردات انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: در سال ۴۰۰ هزار گوساله نر کشتاری داریم در حالی که میزان تولید ما در بخش گوساله پرواری سالانه حدود ۹۰۰ تا یک میلیون راس است و با این وجود بنا داریم واردات انجام دهیم.

پوریان تاکید کرد: ما کمبود گوشت نداریم و مشکلات قیمتی هم ارتباطی به تولید و دامدار ندارد، مشکلات قیمتی ناشی از مسائل موجود در دل بازار و قیمت سایر کالاها است، ما به جای حمایت از دامدار و تولید و بازار مصرف هدف و برنامه را مستقیما روی واردات متمرکز کرده‌ایم و خیلی هم افتخار می‌کنیم. 

وی با اشاره به واردات گوشت با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی خاطرنشان کرد: با این اقدام سرمایه ملت خرج بازار استرالیا و رومانی می‌شود و به جای حمایت از تولید داخل صنعت دامپروی را تحت‌تاثیر قرار دادیم و تنها نتیجه آن به حاشیه بردن تولید داخل است. 

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده با بیان اینکه حتی اگر قرار است واردات داشته باشیم باید به اندازه‌ای باشد که تولید داخل متضرر نشود، گفت: بدون اینکه برنامه‌ای برای تولید داخل داشته باشیم در برنامه مهندسی‌شده یک روز قیمت گوشت را بالا می‌بریم و روز بعد به بهانه افزایش قیمت اقدام به واردات به میزان بالا می‌کنیم این نشان می‌دهد که برای این حجم از واردات بیش از ۵ تا ۶ ماه برنامه‌ریزی شده است و این در حالی است که جلوی صادرات را هم می‌گیریم به طوری که کل صادراتی که در طول سال انجام شد ۳۵۰ هزار راس بیشتر نبوده است.

لیست قیمت دام زنده:

لیست قیمت جدید دام زنده در کشور 1401/12/25



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها