کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طراحی و ساخت استخر شیشه ای


کد خبر : ۱۰۵۹۶۴سه شنبه، ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۱۸۴۳۷۷ بازدید

طراحی و ساخت استخر شیشه ای برای خانه‌ها و ویلاهای لوکس و لاکچری از نان شب واجب‌تر است و در این مقاله به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

طراحی و ساخت استخر شیشه ای برای خانه‌ها و ویلاهای لوکس و لاکچری از نان شب واجب‌تر است. سازنده استخر شنا می‌تواند استخرهای شنا را با طیف وسیعی از متریال اولیه از جمله چوب، سنگ، فلز و شیشه طراحی کند. طراحی و ساخت استخر شیشه ای اما با بقیه متریال تفاوت‌های عمده‌ای دارد. شیشه عنصری زیبا است که یک طراحی مدرن، وکس، لاکچری، زیبا، چشمگیر و ابدی را ایجاد می‌کند، کاری که از عهده سنگ و فلز برنمی‌آید. تیم ما به‌عنوان یکی از برترین سازنده استخر شنا، افتخار طراحی و ساخت استخر شیشه ای بر روی تعدادی از پروژه‌های مهم و معتبر را در کارنامه دارد که شامل استخر شنای شیشه‌ای می‌شود، از ویلاهای نوساز و مدرن با استخر روباز بگیرید تا استخر شنای کف شیشه ای و تمام شیشه‌ای.

با استفاده از انواع لعاب سازه‌ای، می‌توان به طرح‌هایی زیبا و اینفینیتی (Infinity) کاملاً بدون قاب برای استفاده در طراحی استخرهای شنا دست یافت. شیشه در عین زیبایی و اصالت، از استحکام و یکپارچگی بسیار بالایی نیز برخوردار است. استحکامی که طول عمر بالا و هزینه تعمیر و نگهداری پایینی به یک استخر شیشه‌ای زیبا می‌بخشد. هزینه ساخت استخر لوکس در صورت استفاده از متریال شیشه بالاتر می‌رود؛ اما شک نکنید که ارزشش را دارد.

نحوه طراحی و ساخت استخر شیشه ای

سازنده استخر شنا هنگام نصب شیشه برای استخر شنا، مشخصات شیشه را بر اساس پروژه مشخص می‌کند تا از مناسب بودن آن اطمینان حاصل شود؛ علاوه بر اینکه همیشه باید از شیشه‌های لمینت برای محافظت از سیستم فیلتراسیون در صورت شکستگی استفاده کرد. استفاده از لمینت از سوی سازنده استخر شنا علاوه بر بالاتر بردن هزینه ساخت استخر لوکس، باعث می‌شود در صورت شکستگی شیشه، لمینت شیشه را در جای خود نگه‌داشته و از ورود هر قطعه مضر به داخل فیلتر یا آسیب رساندن به کاربران جلوگیری کند.

دیواره‌های شیشه‌ای را می‌توان در طرح‌های استخر به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد، از جمله ایجاد یک درپوش شیشه‌ای که در اطراف لبه استخر اجرا می‌شود و در هنگام استفاده از استخر، ویو بسیار زیبایی را در اختیار شناگران قرار می‌دهد.

این دیوارهای شیشه‌ای زیر آب لبه‌ای فوق‌العاده شفاف برای طراحی استخر شیشه‌ای ایجاد می‌کنند. این هدف را می‌توان با استفاده از شیشه‌های کم‌آهن به‌دست آورد، شفاف‌ترین پرداخت ممکن با رنگ سبز طبیعی خفیف که می‌تواند لبه‌های شیشه‌ای در معرض دید از بین ببرد.

اتصالات در پایه و کناره‌های دیوار شیشه‌ای توسط سازنده استخر شنا پنهان می‌شوند و فقط لبه‌های بدون قاب برای طراحی شیک و مدرنی که مناظر پنجره‌مانندی را در زیر آب می‌سازد، قابل مشاهده باقی می‌مانند. شیشه باید برای تحمل وزن آب در استخر از استحکام کافی برخوردار باشد.

اندازه استخر، حجم آب و اندازه شیشه باید از سوی سازنده استخر شنا با دقت در نظر گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که طراحی استخر دیوار شیشه ای، کاربردی و ایمن است. اندازه استخر و حجم آب تأثیر مستقیمی بر هزینه ساخت استخر لوکس شما دارد.

برای ایجاد یک کف شیشه‌ای زیبا نیز می‌توان از سیستم‌های شیشه ای پیچیده و بسیار فنی که به‌طور خاص برای این منظور طراحی شده‌اند استفاده کرد. برای ایجاد یک یونیت شیشه‌ای که به اندازه کافی ضخیم است تا وزن آب را تحمل کند، از چندین لایه شیشه سخت شده و چندلایه استفاده می‌شود.

 

سازنده استخر شنا

این نکات را در هنگام طراحی و ساخت استخر شیشه ای در نظر داشته باشید:

۱. چگونه از استخر استفاده خواهید کرد

شما باید در نظر بگیرید که آیا استخر شما برای اهداف تفریحی (تفریح خانوادگی/ شنای معمولی) است یا برای ورزش و تمرین. نحوه طراحی و ساخت استخر شیشه ای برای تفریحات معمولی با طراحی و ساخت استخر شیشه ای برای ورزش و تمرین و استفاده‌های حرفه‌ای تفاوت‌های زیادی دارد. تفاوت‌هایی که در قیمت نهایی و هزینه ساخت استخر لوکس شما مؤثر هستند.

۲. هزینه ساخت استخر لوکس

هزینه دقیق استخر شیشه‌ای شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. هزینه‌های حفاری، نصب، هزینه‌های مداوم مانند تجهیزات و مواد شیمیایی استخر، نوع طراحی، چیدمان محوطه استخر، هزینه خرید شیشه‌ها و سایر تجهیزات، ابعاد استخر، مکانیزم تخلیه و گردش آب و استفاده یا عدم استفاده از آب‌نما و دوش‌های احتمالی را باید در نظر بگیرید.

۳. اندازه، شکل و عمق

نوع استخری که انتخاب می‌کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اندازه و چیدمان حیاط خلوت یا ساختمان شما، تعداد افرادی که از آن استفاده می‌کنند، چگونه و چند وقت یک‌بار قصد استفاده از آن را دارید و موارد مشابه. استخر مربعی، مستطیلی، دایره‌ای و چندضلعی هرکدام زیبایی و مزایا و معایب خاص خود را دارند. همچنین اندازه و عمق (های) استخر نیز مهم هستند.

۴. سیستم بهداشتی استخر

پس از تعیین شکل، اندازه و عمق، زمان آن است که سیستم بهداشتی استخر خود را مشخص کنید و اینکه آیا سیستم کلر می‌خواهید، آب شور یا معدنی. به‌طور سنتی، استخرها از سیستم مبتنی بر کلر استفاده می‌کنند، زیرا مقرون‌به‌صرفه و ساده است. سیستم معدنی در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است، چرا که جایگزین سالم‌تری برای پوست شما است.

۵. زمان طراحی و نصب استخر را در نظر بگیرید

اگر قصد طراحی و ساخت استخر شیشه ای در ویلای خود را دارید، زمان موردنیاز برای نصب و اجرای استخر را مدنظر قرار دهید.هرچه انتخاب‌های طراحی شما پیچیده‌تر باشد، فرآیند نصب و ساخت طولانی‌تر شده و هزینه نهایی را نیز افزایش خواهد داد. است

۶. ایمنی

حتماً قوانین و مقررات پیرامون استخرهای شنا را بررسی و اجرایی کنید. هر استخری که بیش از ۳۰۰ میلی‌متر آب دارد و از فیلتر آب استفاده می‌کند، قبل از نصب نیاز به تأیید دارد. سازنده استخر شما باید بتواند به شما در مورد نکات ایمنی مشورت و آگاهی بدهد.

۷. سازنده خود را هوشمندانه انتخاب کنیدطراحی وساخت استخر شیشه ای

اگر قصد طراحی و ساخت استخر شیشه ای را در سر دارید، درست مانند ساختن یک خانه جدید، مهم است که سازنده/پیمانکاری را انتخاب کنید که استخر شما را با خیال راحت، در چارچوب مقررات و بودجه مدنظر نصب و اجرا کند. عاقلانه است که با تعدادی سازنده صحبت کنید تا بهترین و معتمدترین سازنده را پیدا کنید. مطمئن شوید سازنده شما بیمه است و استخر شما را بیمه و گارانتی می‌کند.

هزینه ساخت استخر لوکس

اگر به دنبال یک سازنده معتبر و قابل اعتماد می‌گردید، می‌توانید به تیم ما اعتماد کنید. تیم ما با رزومه‌ای مشخص و سابقه و مهارت بالا در زمینه طراحی و ساخت استخر شیشه ای به‌صورت تخصصی، بهترین استخرهای شیشه‌ای را با توجه به بودجه و نیازهای شما طراحی و اجرا می‌کند. برای گرفتن مشاوره تخصصی و اطلاع از قیمت پروژه خود، با کارشناسان و مشاوران ما در تماس باشید.

 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها