کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش 30 درصدی قیمت کالاهای اساسی در آستانه عید


کد خبر : ۱۰۵۸۳۰شنبه، ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰:۳۵۴۰۸۰ بازدید

در حالی که تنها 10 روز به پایان سال‌جاری باقی مانده، وزارت جهاد کشاورزی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات اساسی در سراسر کشور ...
کاهش 30 درصدی قیمت کالاهای اساسی در آستانه عیدکاهش 30 درصدی قیمت کالاهای اساسی در آستانه عید

در حالی که تنها 10 روز به پایان سال‌جاری باقی مانده، وزارت جهاد کشاورزی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات اساسی در سراسر کشور خصوصاً در پایتخت کرده است. این نمایشگاه‌ها از پنجشنبه هفته گذشته(18 اسفند) تا 28 اسفند ماه به مدت 10 روز برپا خواهند بود که قیمت کالاهای عرضه شده در آن ۱۰ درصد کمتر از قیمت بازار خواهد بود. به طوری که گفته می‌شود در پنج نقطه شهر تهران شامل بوستان ولایت واقع در جنوب تهران، بوستان گفت‌و‌گو واقع در گیشا، مصلای بزرگ تهران، دریاچه خلیج‌فارس و بازارچه حکیمیه تهرانپارس کالاهای اساسی به صورت انبوه در دسترس مردم قرار گرفته شده است.

کالاهای عرضه شده در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم اقلام‌ اساسی و ضروری شامل روغن نباتی، برنج، شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ، خرما، ماهی، صیفی‌جات (پیاز و سیب‌زمینی) و انواع میوه‌ها اعم از پرتقال و سیب است. در این نمایشگاه‌ها سایر اقلام غذایی از جمله ماکارونی، کنسروجات، رب گوجه‌فرنگی، آجیل، شیرینی، کیک، کلوچه، شکلات، انواع شیرینی، آب معدنی، لبنیات و حبوبات نیز عرضه خواهد شد.

علی توسطی رئیس اتاق اصناف تهران در همین خصوص بیان داشت: تعداد غرفه‌های در نظر گرفته شده نسبت به سال‌های قبل کمتر است و این تصمیم با توجه به وضعیت واحدهای صنفی در شب عید اتخاذ شده تا در این ایام واحدهای صنفی نیز بتوانند فعالیت مناسبی داشته باشند. توسطی با اشاره به اینکه این نمایشگاه‌ها، نخستین نمایشگاه‌ها در دوره جدید اتاق اصناف تهران است و حساسیت برای برگزاری با کیفیت برای هیأت‌رئیسه بسیار بالا بود، اظهار داشت: در این نمایشگاه‌ها انواع کالاها از جمله مواد غذایی، مواد شوینده، خشکبار و غیره عرضه می‌شود و بازرسان جهت نظارت بر فعالیت آنها به طور تمام‌وقت در نمایشگاه‌ها حضور خواهند داشت. وی اظهار داشت: کالاهای مختلف در این نمایشگاه‌ها با تخفیف ۵ تا ۳۰ درصدی عرضه خواهد شد.

کاهش 12 درصدی قیمت محصولات شیلاتی
با عرضه در نمایشگاه‌های نوروزی

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی از برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالاهای اساسی و ضروری در ایام پایانی سال‌جاری و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها از پنجشنبه ۱۸ اسفند ماه در سراسر کشور آغاز شده و تا ۲۸ اسفند ادامه دارد.

شهیاد آبنار گفت: قیمت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه‌ها حداقل ۱۰ درصد کمتر از قیمت بازار خواهد بود. به گفته وی، این نمایشگاه‌ها با هدف اثرگذاری در تعیین تقاضای جامعه هدف و دسترسی آسان آحاد مردم به مایحتاج ضروری برگزار می‌شود.

از طرف دیگر نمایشگاه‌های تخصصی عرضه محصولات شیلاتی به منظور تأمین نیاز شب عید مردم نیز از ۱۸ اسفندماه در پنج نقطه از تهران آغاز به کار کرد و به مدت ۱۰ روز برپاست. در همین خصوص سیدحسین حسینی گفت: در این نمایشگاه‌ها محصولات شیلاتی با حذف واسطه‌ها و با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: بر اساس رایزنی‌های انجام شده سازمان شیلات ایران با تولیدکنندگان، محصولات شیلاتی در این نمایشگاه‌ها ۱۰ تا ۱۲ درصد کمتر از نرخ بازار به فروش می‌رسد.

توزیع ۱۵ هزار تن میوه شب عید از ۲۰ اسفند

علاوه بر برپایی این نمایشگاه‌ها، وزارت جهاد کشاورزی اقدام به عرضه کالاهای اساسی با تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا پایان ماه مبارک رمضان در قالب طرح فجر تا فطر و عرضه 15 هزار تن میوه تنظیم بازاری تا 13 اسفندماه در سراسر کشور کرده است.

در همین خصوص محمدعلی نیکبخت، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه زمان توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند تا ۱۳ فروردین است، افزود: اتحادیه‌ها قیمت میوه در هر استان را تعیین می‌کنند و حداقل 10‌درصد پایین‌تر از قیمت روز به فروش می‌رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها