کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ریزش 10 هزار واحدی شاخص بورس


کد خبر : ۱۰۵۷۱۵دوشنبه، ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲:۴۳۳۴۲۵ بازدید

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه، 15 اسفندماه با 10 هزار و 276 واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و 785 هزار واحدی ایستاد.
ریزش 10 هزار واحدی شاخص بورسریزش 10 هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه، 15 اسفندماه با 10 هزار و 276 واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و 785 هزار واحدی ایستاد.

 شاخص هم‌وزن با ۷۱۱ واحد افزایش به ۵۳۸ هزار و ۲۷۵ واحد و شاخص قیمت با ۴۲۱ واحد رشد به ۳۱۹ هزار و ۱۴۳ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۱۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۱ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۱۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۲۸۴ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۷۴ واحد، سیمان فارس و خوزستان (سفارس) با ۲۵۶ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۰۵ واحد و بورس کالای ایران (کالا) با ۱۷۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و ۱۷ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۳۳۲ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۲۲۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۷۸ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۶۸۹ واحد و تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد زامیاد (خزامیا)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، بورس کالای ایران (کالا)، سایپا (خساپا) و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۴۲۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۹ هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۱ واحد کاهش داشت و به ۲۲ هزار و ۷۲۲ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۹۰۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۶۶ هزار و ۶۴۳ نوبت بود.

گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، سیمان ساوه (ساوه)، کلر پارس (کلر)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، فرابورس ایران (فرابورس)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی) و توکاریل (توریل) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، پویا زرکان آق دره (فزر)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پلیمر آریاساسول (آریا) و سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها