کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال تغییر سهمیه بنزین بسیار زیاد است


کد خبر : ۱۰۵۴۱۸شنبه، ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰:۴۴۱۶۱۸۴ بازدید

یک نماینده مجلس گفت: در بودجه 1402 پیش‌بینی‌هایی در زمینه تغییر سهمیه‌ها شده که اگر تصویب شود این قابلیت را دارد کسانی که از هیچ سهمیه‌ای ...
احتمال تغییر سهمیه بنزین بسیار زیاد استاحتمال تغییر سهمیه بنزین بسیار زیاد است

یک نماینده مجلس گفت: در بودجه 1402 پیش‌بینی‌هایی در زمینه تغییر سهمیه‌ها شده که اگر تصویب شود این قابلیت را دارد کسانی که از هیچ سهمیه‌ای استفاده نمی‌کنند، نیز بتوانند از این سهمیه برخوردار باشند. اما در هر حال برنامه‌ای برای افزایش قیمت نداریم.

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌و‌گو با ایلنا، با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین در برنامه دولت و مجلس نیست، اظهار داشت: تغییر قیمت و سهمیه بندی بنزین در بودجه سال آینده هم دیده نشده است.

وی درباره احتمال تغییر سهمیه‌بندی گفت؛ این موضوع قرار نیست اوضاع را بهتر کند ولی عدالت را برقرار می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اگر شرایط اقتصادی اجازه می‌داد و ما می‌توانستیم نسبت به اصلاح سهمیه برای خانوارهایی که بنزین دریافت نمی‌کنند و سهمیه‌ای در سوخت ندارند، اقدام کنیم قطعا بهتر بود. 

وی خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی‌هایی در زمینه تغییر سهمیه‌ها شده که اگر تصویب شود این قابلیت را دارد کسانی که از هیچ سهمیه‌ای استفاده نمی‌کنند، نیز بتوانند از این سهمیه برخوردار باشند. اما در هر حال برنامه‌ای برای افزایش قیمت نداریم.

رحیمی مظفری گفت: مهم‌ترین چالش حوزه سوخت در حال حاضر این است که کسانی که از امکانات بیشتری برخوردار بوده و مصرف انرژی بالاتری دارند یارانه بیشتری نیز استفاده می‌کنند و اقشار مستضعف از یارانه کمتری بهره می‌برند.

وی بیان داشت: اکنون‌ در کشور در توزیع یارانه پنهان انرژی توازن و عدالت برقرار نیست.

این نماینده مجلس در ادامه به موضوع افزایش مصرف انرژی در کشور پرداخت و گفت: بهترین راهکار برای جلوگیری از روند افزایشی مصرف استانداردسازی وسایل مصرفی صنعت و خانگی است، اجرای مبحث ۱۹ ساختمان برای جلوگیری از هدررفت و مصرف بهینه انرژی و همچنین حذف بخش‌هایی مثل نیروگاه‌ها مصرف انرژی بالا و راندمان پایینی دارند، از دیگر راهکارهاست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها