کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سفر با تور گردشگری در نوروز ۱۴۰۲


کد خبر : ۱۰۴۴۲۲سه شنبه، ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳:۰۸۴۱۱۳ بازدید

شروع فصل بهار که مقارن با تعطیلات نوروزی است بی‌تردید بیش از هر زمان دیگری برای سفر مناسب است. زیرا در این ایام شرایط آب و هوایی در بیشتر مقاصد داخلی و ...
سفر با تور گردشگری در نوروز ۱۴۰۲سفر با تور گردشگری در نوروز ۱۴۰۲

اطلاع رسانی تبلیغاتی

شروع فصل بهار که مقارن با تعطیلات نوروزی است بی‌تردید بیش از هر زمان دیگری برای سفر مناسب است. زیرا در این ایام شرایط آب و هوایی در بیشتر مقاصد داخلی و خارجی سفر مساعد است. از آن مهم‌تر بازه تعطیلات رسمی به افراد این امکان را می‌دهد تا فارغ از مشغله‌های کاری به مسافرت دسته‌جمعی به همراه خانواده بروند. از این رو تب و تاب سفر با تور گردشگری نیز در نوروز داغ‌تر از همیشه است. معمولا مسافران نوروزی از چند ماه مانده تا پایان سال اقدام به رزرو تورهای نوروزی می‌کنند. از این رو ما هم امروز در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم تا به موضوع تور گردشگری در نوروز امسال یعنی سال ۱۴۰۲ بپردازیم.

 

مزایای سفر با تور گردشگری در نوروز

به‌طور کل وقتی صحبت از برنامه‌ریزی برای سفر می‌شود، فارغ از انتخاب مقصد سفر موارد بسیاری وجود دارد که باید در برنامه‌ریزی برای سفر در نظر گرفته شود. خرید آنلاین بلیط هواپیما، برنامه بازدید از اماکن دیدنی مقصد، اخذ ویزا برای برخی مقاصد خارجی و رزرو هتل از جمله بارزترین نمونه‌های این موارد هستند. هرچند برای برخی از مسافران انجام این کارها یک چالش هیجان‌انگیز محسوب می‌شود اما برای اغلب مسافران نوروزی که در روزهای پیش از سفر مشغول به سرانجام رساندن کارهای نیمه‌تمام و مهیا کردن خود برای سفر هستند رسیدگی به همه این موارد زمان‌بر و پرزحمت است. این دسته از مسافران ترجیح می‌دهند کار برنامه‌ریزی برای سفر را به کارشناسان متبحر در این زمینه واگذار کنند و از این رو سفر با تور گردشگری را به سفر انفرادی ترجیح می‌دهند.

سفر با تور گردشگری یک مزیت مهم دیگر هم به همراه دارد و آن هم قیمت مقرون به صرفه سفر با تور در مقایسه با هزینه‌ سفرهای انفرادی است. در مجموع هزینه سفرهای انفرادی در مقایسه با سفر با تور گردشگری مقرون به صرفه‌تر است و دلیل آن هم این است که تورهای گردشگری خدمات سفر را بصورت خرید عمده پیش‌خرید می‌کنند و با قیمتی ارزان در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

 

قیمت تورهای نوروزی

بطور کلی قیمت رزرو تور گردشگری در بازه‌های زمانی مختلف متغیر است. به این صورت که در بازه‌هایی که گردشگران استقبال زیادی از تورهای گردشگری انجام می‌دهند به دلیل تقاضای بالا نرخ تورها نیز افزایش پیدا می‌کند و در بازه‌های زمانی که حجم تقاضا برای سفر کاهش داشته باشد تورهای گردشگری نیز با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شوند. ایام نوروز از پرازدحام‌ترین بازه‌های سفر محسوب می‌شود و از این رو تورهای گردشگری نوروزی نیز قیمت بیشتری نسبت به تورهای گردشگری در دیگر ایام سال دارند. با این حال تورهای نوروزی با نرخ‌های متفاوتی عرضه می‌شوند و این تفاوت نرخی به عوامل مختلفی بستگی دارد. مسلما اولین عامل مقصد سفر است بطور مثال تور دبی در نوروز ۱۴۰۲ جزو تورهای گران‌قیمت است اما تورهای مقاصد مختلف در کشور ترکیه همواره قیمت ارزان‌تری دارند.

گذشته از تفاوت نرخ تور برای مقاصد مختلف سفر، تورهایی که برای یک مقصد مشخص برگزار می‌شوند قیمت‌های مختلفی دارند و آن هم به دلیل تفاوت در امکانات و خدمات تورها است. بطور مثال تور استانبول می‌تواند بصورت زمینی و یا هوایی باشد که مسلما تور هوایی آن قیمت بالاتری نسبت به تور زمینی دارد. علاوه بر آن درجه هتل محل اقامت در تورهای گردشگری نیز در قیمت تور نوروزی تاثیرگذار است. علاوه بر آن تورهایی که شامل خدماتی از جمله ارائه وعده‌های غذایی رایگان و یا برنامه گشت‌های شهری هستند نیز قیمت بالاتری دارند. برای آنکه بتوانید قیمت تورهای نوروزی ۱۴۰۲ را با یکدیگر مقایسه کنید می‌توانید به سایت سفرمارکت مراجعه کنید تا به فهرست کاملی از تورها دسترسی پیدا کنید.

Nowruz

 

تور لحظه آخری ارزان در نوروز ۱۴۰۲

احتمالا شما هم نام تور لحظه آخری را بارها شنیده‌اید و شاید هم قبلا تجربه شرکت در این تورها را داشته‌اید. این دسته از تورها همانطور که از نامشان پیدا است معمولا در بازه کوتاهی تا زمان شروع تور ارائه می‌شوند و از آنجا که معمولا نرخ پایین‌تری دارند استقبال زیادی از آنها می‌شود. اگر شما هم وسوسه شده‌اید تا در نوروز سال ۱۴۰۲ با این تورها سفر کنید باید بگوییم که رزرو این تورها را چندان به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. دلیل آن هم این است که معمولا تور لحظه آخری علیرغم تصور عام در زمان‌های شلوغ سفر مانند ایام نوروز با نرخی بالاتر ارائه می‌شوند.

با این حال احتمال وجود تور لحظه آخری ارزان برای نوروز نیز وجود دارد اما باز هم به شما پیشنهاد نمی‌کنیم که به امید شرکت در این تورها تا لحظات پایانی بدون برنامه برای سفرتان منتظر بمانید. زیرا همانطور که پیشتر هم اشاره شد در ایام تعطیلات نوروزی خیل عظیمی از ایرانیان به سفر می‌روند و از این رو تورهای نوروزی معمولا هفته‌ها قبل از شروع ایام نوروز تکمیل می‌شوند و اگر به موقع برای رزرو تور نوروزی ۱۴۰۲ اقدام نکنید احتمال این که از سفر با تور جا بمانید زیاد است.

 

تورهای محبوب داخلی در نوروز

انتخاب مقصد سفر برای نوروز تا حد زیادی به سلیقه گردشگران مربوط می‌شود و گزینه‌های زیادی در میان تور داخلی و خارجی وجود دارند که مسافران نوروزی می‌توانند از میان آنها دست به انتخاب بزنند. کافی است سری به سایت سفرمارکت بزنید تا فهرست کاملی از تورهای نوروزی به مقاصد مختلف برای شما به نمایش در بیاید. با این حال اگر انتخاب شما برای سفر در نوروز ۱۴۰۲ ایرانگردی است خوب است بدانید که تور اصفهان، تور شیراز، تور یزد، تور مشهد، تور کیش، تور چابهار، تور یاسوج و تور قشم در میان تورهای محبوب و پرطرفدار داخلی در ایام نوروز هستند. از میان تورهای خارجی محبوب در ایام نوروز هم می‌توان تور استانبول، تور آنتالیا، تور ارمنستان، تور دبی، تور تایلند و تور مالزی را نام برد.

 

 

تورهای محبوب خارجی در نوروز

هر ساله حجم زیادی از سفرهای نوروزی مربوط به مقاصد خارجی است و از این رو تور گردشگری خارجی در نوروز ۱۴۰۲ نیز تنوع گسترده‌ای دارد. از میان این تورهای گردشگری می‌توان به تور نوروزی استانبول، تور آنتالیا، تور ارمنستان، تور دبی، تور تایلند و تور مالزی اشاره کرد که از جمله تورهای پرتقاضا در ایام نوروز سال‌های گذشته هم بوده‌اند. دلیل محبوبیت این مقاصد سفر در ایام نوروز را می‌توان هزینه نسبتا ارزان‌تر سفر به این مقاصد گردشگری در مقایسه با دیگر مقاصد به ویژه شهرهای اروپایی و همچنین نزدیکی آنها با کشور ایران و شرایط آسان ورود ایرانیان به این کشورها دانست. علاوه بر آن شرایط جوی بسیاری از این مقاصد در فصل بهار بسیار مساعد است و فرصتی را برای طرفداران سفر به آنها فراهم می‌کند. بطور مثال مسافرانی که قصد سفر به مقصد لوکس و پرطرفدار دبی را دارند می‌دانند که سفر به این مقصد گردشگری با توجه به آب و هوای گرم آن بیشتر در زمستان‌ها و یا اوایل فصل بهار و پیش از شروع فصل تابستان است. پس آن دسته از مسافرانی که فرصت سفر زمستانه به دبی را از دست داده‌اند رزرو تور دبی نوروز ۱۴۰۲ یک فرصت طلایی برای سفر به این شهر توریستی است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها