کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برای سرمایه گذاری طلا بهتر است یا بیت کوین؟


کد خبر : ۱۰۴۳۹۱دوشنبه، ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴:۱۱۹۷۴۶ بازدید

در حالی که طلا و بیت کوین هر دو ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارند، بسیاری از...
برای سرمایه گذاری طلا بهتر است یا بیت کوین؟برای سرمایه گذاری طلا بهتر است یا بیت کوین؟

وقتی نوبت به سرمایه گذاری می رسد، گزینه های زیادی وجود دارد که باید هنگام بررسی بازار سهام در نظر بگیرید. یکی از محبوب ترین انتخاب ها در بین سرمایه گذاران باتجربه و نهادی، طلا است که برای قرن ها جزء اصلی پرتفوی ها بوده است.

با این حال، در سال های اخیر، گزینه دیگری ظاهر شده است؛ بیت کوین.

در حالی که طلا و بیت کوین هر دو ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارند، بسیاری از سرمایه گذاران شروع به این سوال کرده اند که آیا بیت کوین واقعا سرمایه گذاری بهتری نسبت به طلا است یا خیر.


خبر آنلاین نوشت : ابتدا، بیایید نگاهی به ویژگی های یک سرمایه گذار سنتی طلا بیندازیم. این سرمایه گذاران تمایل دارند ایمنی و ثبات را در اولویت قرار دهند و اغلب طلا را به عنوان محافظی در برابر تورم در زمان عدم اطمینان اقتصادی می بینند. آنها همچنین برای فیزیکی بودن طلا و توانایی نگهداری آن در اختیار خود ارزش قائل هستند.

از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین اغلب به‌عنوان فعالین باهوش‌تر در زمینه فناوری شناخته می‌شوند و جذب پتانسیل بازدهی بالا و ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال می‌شوند. آنها نسبت به ریسک پذیری بازتر هستند و با ماهیت دیجیتالی بیت کوین راحت تر هستند.

حال بیایید نگاهی به مزایای سرمایه گذاری در بیت کوین نسبت به طلا از دیدگاه هر نوع سرمایه گذار بیندازیم.

از دیدگاه سرمایه گذار سنتی طلا، یکی از مزایای اصلی سرمایه گذاری در بیت کوین، پتانسیل بازده بالاتر است. در حالی که طلا در گذشته یک سرمایه گذاری قوی بوده است، بازده آن در مقایسه با بیت کوین نسبتاً متوسط بوده است.

در سال های گذشته، قیمت بیت کوین بیش از ۵۰۰ درصد افزایش یافته است، در حالی که طلا تنها حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است. توجه به این نکته مهم است که ما در بازار نزولی کریپتو هستیم که قیمت‌ها برای بسیاری از پروژه‌های کریپتو حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد کاهش یافته است.

در واقع، از تاریخ نگارش این مقاله، ما در حال حاضر به پایین ترین سطح بازار نزولی رسیده ایم و بیت کوین تا لحظه نگارش این مقاله نزدیک به ۲۳ هزار دلار است.

علاوه بر این، بیت کوین تحت محدودیت های عرضه مشابه طلا قرار ندارد، به این معنی که پتانسیل سودهای بیشتر در آینده وجود دارد.

برخلاف طلا که نیاز به خرید و ذخیره فیزیکی سکه یا شمش دارد، بیت کوین را می توان به راحتی از طریق صرافی های آنلاین خرید و فروش کرد. این امر باعث می‌شود سرمایه‌گذاران بتوانند موقعیت‌های خود را اضافه یا نقد کنند.

علاوه بر این، ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین باعث می شود که بیشتر در برابر دستکاری بازار و مداخله دولت مقاومت بیشتری نشان دهد. از آنجایی که طبقه دارایی هنوز در مراحل ابتدایی خود است، به اندازه بازار طلا نقدینگی ندارد، بنابراین وقتی نهنگ هایی دارید که می توانند بازار را به حرکت درآورند، دستکاری قیمت همچنان برای بیت کوین رخ می دهد.

یکی از مزایای اصلی بیت‌کوین نسبت به طلا، پتانسیل آن برای سودمندی بیشتر است. در حالی که طلا در درجه اول به عنوان ذخیره ارزش استفاده می شود، بیت کوین این پتانسیل را دارد که به عنوان یک وسیله مبادله و به عنوان راهی برای انتقال ارزش، همراه با ذخیره ارزش استفاده شود.

این به دلیل فناوری زیربنایی بلاک چین است که امکان تراکنش های سریع و ایمن را بدون نیاز به واسطه مرکزی فراهم می کند.

بیت کوین همچنین قابل برنامه ریزی است، به این معنی که می توان از آن برای ایجاد برنامه های کاربردی و ابزارهای مالی جدید با شبکه لایتنینگ خود استفاده کرد.

یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاران بیت کوین توانایی آن در عمل به عنوان محافظ در برابر تورم است. سقف عرضه ثابت ۲۱ میلیون توکن بیت کوین و ماهیت غیرمتمرکز آن، آن را کمتر در معرض فشارهای تورمی قرار می دهد. این به این دلیل است که بانک‌های مرکزی نمی‌توانند مانند ارزهای فیات بیت‌کوین بیشتری چاپ کنند.

علاوه بر این، ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین نیز آن را کمتر مستعد دخالت دولت می کند که می تواند منجر به تورم شود. بیت کوین از یک چرخه سخت ۴ ساله به نام نصف شدن پیروی می کند که در آن پاداش بیت کوین برای استخراج کنندگان به نصف کاهش می یابد.

طلا و بیت کوین هر دو ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارند. با این حال، برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال بازدهی بالاتر، دسترسی بیشتر و سودمندی بیشتر هستند، بیت کوین گزینه بهتری است.

به نظر ماهیت غیرمتمرکز و سقف عرضه ثابت، آن را در برابر تورم و مداخله دولت پوشش می دهد و آن را به سرمایه گذاری جذاب تری نسبت به طلا تبدیل می کند. در حالی که ارزش بازار طلا کمی بیش از ۱۲ تریلیون دلار است، در مقابل ۱ تریلیون دلار کریپتوکارنسی، کریپتو اینجا باقی می ماند و به مرور زمان دوازدهمین بخش S&P خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها