کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اینفلوئنسرها چقدر درآمد دارند؟


کد خبر : ۱۰۴۳۸۵دوشنبه، ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵:۰۵۶۶۲۵ بازدید

در سال ۲۰۲۱ یک نظرسنجی YouGov نشان داد که شغل رویایی نوجوانان آمریکایی، یک...
اینفلوئنسرها چقدر درآمد دارند؟اینفلوئنسرها چقدر درآمد دارند؟

سفرهای با پول اسپانسر، مهمانی‌های پر زرق و برق، محصولات رایگان و تعرفه‌های آگهی هنگفت. جای تعجب نیست که مشهور شدن در رسانه های اجتماعی اکنون شغل رویایی اکثر نوجوانان آمریکایی است. با وجو همه خوبی‌ها، نگرانی‌های بسیار واقعی در مورد این به اصطلاح حرفه وجود دارد: طول عمر کار، اخلاق و اصالت.

برترین ها نوشت : در سال ۲۰۲۱ یک نظرسنجی YouGov نشان داد که شغل رویایی نوجوانان آمریکایی، یک اینفلوئنسری یا یوتیوبر شدن است.  ۹ درصد از جوانان در ایالات متحده می خواهند زندگی خود را به صورت آنلاین سپری کنند یعنی بیشتر از کسانی که می‌خواهند پزشک یا بازیگر شوند.

با این حال، کارشناسان هشدار داده‌اند که یک ستاره واقعی شدن با حفظ تعادل دشوار است و حفظ آن حتی سخت‌تر است.

 

اینفلوئنسرها چقدر درآمد دارند؟

طبق «نظرسنجی درآمد اینفلوئنسر» HypeAuditor، میانگین درآمد اینفلوئنسرها ۲۹۷۰ دلار در ماه است. اما این تنها زمانی است که از مرحله «میکرو اینفلوئنسر» (۱۰۰۰۰ فالوور) عبور کنید.

یکی از نمونه‌های اخیر فردی که در رسانه‌های اجتماعی طوفانی به پا کرد، دانشجوی دانشگاه میامی، آلیکس ارل است. به گزارش Social Blade، این مرد اهل نیوجرسی در ۳۰ روز گذشته نزدیک به سه میلیون دنبال کننده در پلتفرم های خود به دست آورده و همه اینها در حین تحصیل در ترم آخر خود در کالج به دست آمده.

لوسی بیرچال، مدیر ارشد بازاریابی اینفلوئنسر در آژانس سوسیال شپرد بریتانیا، هشدار می‌دهد که انبوه لایک‌ها، ممکن است “وسوسه ای” برای فراموش کردن ریشه‌های خود ایجاد کند.

او اضافه کرد که وفادار ماندن به مخاطبان اصلی خود، کلید کسب درآمدهای کلان است: «اگر برای یک پست ۱۰۰۰۰ دلار یا بیشتر دریافت می‌کنید، باید مخاطبان زیادی داشته باشید که فوق‌العاده درگیرش شوند و واقعاً از محتوایی که قرار می‌دهید لذت ببرند.»

باید مخاطبان خود را از نظر جنسیتی و سنی و جمعیت‌شناسی و مکانی در نظر بگیرید. اگر یک نفر نرخ تعامل ۳٪ داشته باشد خوب است و باید محتواسازی خود را به این سمت پیش ببرید.

«اگر کسی ۵۰ هزار دلار برای یک پست دریافت می‌کند، باید این محتوا به برندش خیلی مربوط باشد و مخاطبانش باید واقعاً درگیر شوند. آلیکس ارل قبلاً طرفدارانی داشت، او یک دفعه از تاریکی سر برآورد. جای شگفتی نیست که در ایالات متحده بتواند حداقل ۴۰۰۰۰ دلار برای یک پست دریافت کند. البته مسیر رشد در سه تا شش ماه آینده هم مهم است.

برای اینکه تولیدکنندگان محتوا پایداری را تجربه کنند باید مخاطبان خود را بشناسند، یک کارشناس اینفلوئنسری می‌گوید: «شما باید خود را به عنوان یک برند ببینید. از خود بپرسید: مخاطبان من چه کسانی هستند؟ آن‌ها چه چیزی را می‌خواهند ببینند، چه چیزی به آنها مربوط می‌شود و چه چیزی برای کسب فالوور جدید دارم.

می‌تواند بسیار وسوسه‌انگیز باشد که ناگهان پول زیادی بگیرید و تا زمانی که می‌توانید از فرصت‌ها استفاده کنید، اما اگر با برندهای اشتباهی همکاری کنید که مخاطبان اصلی شما تمایلی به دیدن آن‌ها ندارند، معلوم نیست این روند تا کی می‌تواند ادامه پیدا کند.

لوک هادسون، بنیانگذار متخصص بازاریابی جوانان در لندن می‌گوید که محتواسازان باید روی رشد تجاری و اخلاقی تمرکز کنند.

«اینفلوئنسر بودن در رسانه های اجتماعی پایدار نیست. اگر روی یک پلتفرم هستید، تغییر الگوریتم ممکن است ناگهان وضعیت شما را تغییر بدهد. پس باید پیوسته مخاطب خود را دعوت به دنبال کردن شما در پلتفرم‌های دیگر هم بکنید.

افرادی که خود سازنده فرهنگ و تمایلات موسیقی یا مد می‌شوند، یک گام از اینفلوپنسری فراتر رفته‌اند. آنها فرهنگ‌ساز می‌شوند. در ایران خودمان وبلاگ‌نویس‌ها به معنی قدیمی کلمه، پادکسترها و یوتوبرهایی داریم که به این درجه رسیده‌اند. آنها دیگر در حباب زودگذر قرار نمی‌گیرند.

کار این دسته از افراد مشکل تر است، آنها باید مانند برندها در مورد خودشان فکر کنند و یک نوع آیین‌نامه رفتاری را برای نحوه عملکرد اخلاقی و تجاری خود ایجاد کنند.

ضمن اینکه آنها گاهی در تقابل با ترول‌ها قرار می‌گیرند و آزرده‌خاطر می‌شوند یا از آنها مچ‌گیری می‌شود. «بسیاری از مواقع که افراد به‌طور ناشناس پشت صفحه‌کلید می‌نشینند، کاملاً ماکیاولیستی می‌شوند و واداشتن آن‌ها به تأیید اینکه چه کسی هستند، می‌تواند تا حدودی به کاهش آن کمک کند.»

 

آیا اینفلوئنسر بودن آسان است؟

هانا اندرسون مدیر مدیر Kyma Media می‌گوید: “این حرفه واقعاً کار سختی است و می تواند یک شبه ناپدید شود. به راحتی می‌توان به یک ویدیوی ده ثانیه ای نگاه کرد و فکر کرد که فیلمبرداری ۶۰ ثانیه طول کشیده، اما سازندگان باید یک عنصر روانشناسی در تفکر داشته باشند: «این تصویر کوچک چگونه با مخاطبان من تعامل می‌کند؟ آیا در ذهن آنها می‌ماند. آیا فرمتش مناسب است؟»

محتوسازها و اینفلوئنسرها خوداشتغال هستند. گاهی هم دست تنها هستند و باید همه کارها مانند فیلمبرداری، ویرایش، آپلود، پاسخ دادن به نظرات و تعامل با بینندگان، ، امور مالی، فروش، کمپین‌ها، پروژه‌های را خودشان مدیریت کنند.

«چیزی که در مورد آن کم صحبت شده، آسیب‌های ذهنی است که این شغل می‌تواند بر اینفلوئنسرها بگذارد. مثلا وقتی منفی‌گرا می‌شوند یا وقت آزادشان کم می‌شود یا فقط یک کامنت منفی آنها را آشفته می‌کند.»

 

مدت زمان حرفه اینفلوئنسر چقدر است؟

کارشناسان توضیح می‌دهند که حرفه اینفلوئنسرهای به طور متوسط به دلایل مختلفی حدود هشت سال طول می‌کشد.

چون با مسن‌تر شدن مخاطبان آنها مجبور می‌شوند با مخاطبان جوان تعامل کنند. مخاطب‌های قدیمی دیگر تنها یک عدد در شمار فالوورها می‌شوند و به خاطر کثرت کارها و تغییر سلیقه دیگر تعامل نمی‌کنند و دقیقا قهم ذهنیت یک نسل جدید دشوار است.

پلتفرم‌ها هم این وسط عمر محدودی دارند. چه کسی می‌تواند حس بزند ۸ سال بعد یک پلتفرم متفاوت سربرنیاورد و همه کاربران را به سمت خود نکشد. در آن صورت آیا مهارت لازم برای کار در این پلتفرم فرضی را خواهید داشت.

پس نتیجه می‌گیریم که در طی یک دهه یا باید به اصطلاح بار خود را ببندید یا آنقدر انعطاف‌پذیر باشید که متناسب با سلیقه هر نسل رفتار خود را تغییر دهید.

چیزی که خواندید ترجمه خلاصه شده مقاله فورچون با کمی تغییر بود. اما بسیاری از اجزای آن در مورد کاربران هر کشوری صدق می‌کند.

در ایران به تناسب وضعیت اینترنت و کسب و کار، تعداد متغیرها بسیار بیشتر هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها