کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام قیمت جدید دام زنده در کشور 1401/11/02


کد خبر : ۱۰۴۳۴۶یکشنبه، ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵:۰۰۱۱۰۶۹۸ بازدید

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با تاکید بر اینکه علت اصلی گرانی گوشت در کشور به گرانی دام برمی‌گردد. بیان کرد: در حال حاضر گوسفند زنده هر کیلو ...
اعلام قیمت جدید دام زنده در کشور 1401/11/02اعلام قیمت جدید دام زنده در کشور 1401/11/02

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با تاکید بر اینکه علت اصلی گرانی گوشت در کشور به گرانی دام برمی‌گردد. بیان کرد: در حال حاضر گوسفند زنده هر کیلو حدود ۱۳۰ هزار تومان است

«علی اصغر ملکی» افزود: همه می‌گویند گوشت چرا گران است در حالی که می‌شود گفت گوشت گران نیست بلکه دام گران است و گوشت به دام وابسته است. در حال حاضر گوسفند زنده هر کیلو  میانگین ۱۳۰ هزار تومان است. برای همین ابتدا باید دنبال متریال اولیه برویم که دام زنده است و گران است. چون گوشت را نمی‌شود احتکار کرد و نگه داشت و هر چقدر آن را نگه دارید خود به خود افت قیمت پیدا می‌کند. برای همین فروشنده بر این است که گوشت را خیلی سریع عرضه کند و گوشت تازه را جایگزین کند. از طرف دیگر، در فرهنگ ما هم گوشت تازه خوردن ارجحیت دارد.

ملکی درباره دلایل گران بودن دام زنده هم گفت: علیق و علوفه گران است. الان جو کیلویی ۱۳ هزار تومان است و دامدار هم با این علیق دام خود را پرورش می‌دهد و وقتی آن را به بازار عرضه می‌کند گران‌تر می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در مورد کمبود دام در کشور بیان کرد: در حال حاضر عرضه دام نسبتا کم است و با توجه به بارش‌های اخیر ترابری و حمل و نقل هم دچار مشکل شده و مجموع این عوامل باعث التهاب در بازار گوشت قرمز شده است. اما امور پشتیبانی دام بر این است که از داشته‌های ذخایر استراتژیک خود استفاده کنند.

لیست قیمت دام زنده گوساله و گوسفندی (ریال):

اعلام قیمت جدید دام زنده در کشور 1401/11/02



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها