کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلار رکوردشکنی کرد; بانک مرکزی واکنش نشان داد


کد خبر : ۱۰۴۳۰۸شنبه، ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲:۲۸۳۸۲۹۶ بازدید

قیمت ارزهای عمده خارجی در بازار غیررسمی خرید و فروش ارز تهران در اولین روز بهمن ماه 1401 بالا رفته و رکوردهای تازه ای ثبت کرده است.
دلار رکوردشکنی کرد; بانک مرکزی واکنش نشان داددلار رکوردشکنی کرد; بانک مرکزی واکنش نشان داد

قیمت ارزهای عمده خارجی در بازار غیررسمی خرید و فروش ارز تهران در اولین روز بهمن ماه 1401 بالا رفته و رکوردهای تازه ای ثبت کرده است.

بهای هر دلار آمریکا امروز با عبور از قیمت 44 هزار تومان به بالاترین حد خود تاکنون رسید.

یورو پول واحد اتحادیه اروپا 48.6 هزار تومان و پوند واحد پول بریتانیا هم از قیمت 55 هزار تومان گذر کرد.

این ارقام بالاترین قیمت برابری ارزهای عمده خارجی با ریال است و رکورد تازه ای است که کمتر از یک ماه پس از انتصاب محمدرضا فرزین، رئیس کل جدید بانک مرکزی ثبت شده است.

آقای فرزین اوایل دی ماه با هدف کنترل قیمت ارزهای خارجی جایگزین علی صالح آبادی شد.

به نظر می رسد که در میان ارزهای خارجی، دولت با حساسیت بیشتری در تلاش برای کنترل نرخ برابری هر دلار آمریکا در برابر ریال بوده است.

رسانه های نزدیک به دولت گفته بودند که تغییر رئیس کل بانک مرکزی و در پیش گرفتن اقدامات فوری از سوی او باعث شده بود که قیمت دلار که روندی صعودی از دی ماه شروع کرده بود، متوقف شود اما حالا ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی مجددا کاهش یافته و به رکورد تازه ای رسیده است.

هر دلار آمریکا اواخر آذر سال گذشته ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان بود. تا حدود چهارماه ماه پیش قیمت دلار آمریکا در بازار غیررسمی ارز تهران با نرخ تقریبی ۲۸ هزار تومان معامله شده بود.

در روزهای اخیر اعلام شده بود که ایالات متحده به سختگیری و نظارت جدی تر بر تحریم های مالی و بانکی علیه ایران روی آورده است. بر اساس گزارش ها آمریکا به بانک های عراقی از جمله بانک مرکزی آن کشور که گفته می شود در تبادلات دلاری وسیعی با ایران هستند، درباره تبعات ادامه این همکاری، هشدار داده‌ا است.

رئیس بانک مرکزی: عامل اصلی گرانی دلار عملیات روانی است

آقای فرزین گفت: از نظر منابع و ذخایر ارزی و طلا هیچ محدودیتی نداریم. عامل اصلی نوسان در نرخ ارز آزاد، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی در جامعه است.

باتوجه به گشایش‌های خوب ارزی که اخیرا صورت گرفته، فضای مثبت روانی در بازار تقویت شده و نرخ ارز به ثبات بیشتری خواهد رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها