کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با اینکه بورس صعودی است اما مراقب باشید!


کد خبر : ۱۰۴۲۲۷چهارشنبه، ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶:۱۰۱۰۸۰۴ بازدید

با توجه به اینکه روزهای سبز دوباره به بازار سرمایه بازگشته‌اند و ضرر سهام‌داران درحال جبران...
با اینکه بورس صعودی است اما مراقب باشید!با اینکه بورس صعودی است اما مراقب باشید!

با توجه به اینکه روزهای سبز دوباره به بازار سرمایه بازگشته‌اند و ضرر سهام‌داران درحال جبران است، یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که این رشد منطقی بوده اما نباید چشم خود را روی ریسک‌هایی که بورس را تهدید می‌کنند، ببندیم.

حمید کوشکی در گفت‌وگو با ایسنا، درمورد دلایل صعود بورس توضیح داد: دلیل صعود بازار، روند رو به رشد نرخ دلار بوده است؛ با توجه به وضعیت اقتصادی پیش‌رو و همچنین اینکه اگر در تحلیل‌ها نرخ دلار را حدود ۳۵ هزار تومان در نظر بگیریم، وضعیت سودآوری شرکت‌ها بهتر می‌شود.

وی ادامه داد: اما این نکته به این معنی نیست که از ریسک‌هایی که می‌توانند پیرامون بازار وجود داشته باشند، غافل شویم. مهم‌ترین ریسک نیز موضوع منابع و مصارف بودجه است، چراکه بودجه نشان می‌دهد دولت از محل حامل‌های انرژی یعنی نفت و گاز پیش برآوردی کرده است که این موضوع چشم‌انداز کسری بودجه را قوی می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دو سناریو برای جبران کسری بودجه وجود دارد، توضیح داد: سناریوی نخست این است که بخشی از کسری از طریق دست‌درازی روی منابع شرکت‌ها جبران شود. سناریوی دوم نیز این است که کسری از محل خلق پول و رشد نقدینگی جبران شود که به نظر می‌رسد سناریوی دوم محتمل است.

کوشکی ادامه داد: در هر حال جمیع این موارد نشان می‌دهد که متغیرهای اسمی اقتصاد از جمله تورم، نقدینگی و نرخ ارز به نفع بازار سرمایه می‌چرخند که این موضوع در کنار رشد قابل توجه قیمت در بازار مسکن، طلا، ارز و... قرار می‌گیرد. همه این موارد حاکی از آن است که بازار سرمایه عقب افتادگی دارد و اتفاقاتی که سال ۱۳۹۹ رخ داد باعث شد این عقب افتادگی امروز به منطقی‌ترین شکل ممکن پوشش داده شود.

وی با تاکید بر اینکه این روزها شاهد بازار عجیب و غریب و تقاضا در قیمت‌های عجیب و غریب نیستیم، توضیح داد: بازار بسیار خوش معامله است، هم می‌توان خرید هم می‌توان فروخت. به راحتی می‌توان از یک سهم خارج یا به آن وارد شد و این نقطه عطف بازار سال ۱۴۰۱ است.

به اعتقاد این کارشناس، بازار سرمایه خود را با بازارها همگن می‌کند و جا برای رشد دارد. البته این به این معنی نیست که چشم خود را روی ریسک‌هایی که شاید امروز قابل پیش‌بینی نیستند اما در ادامه ممکن است ایجاد شوند، ببندیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها