کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دو تغییر مهم در فرابورس


کد خبر : ۱۰۴۲۱۶چهارشنبه، ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶:۰۷۶۲۷۲ بازدید

حداکثر حجم مبنا با رعایت حداکثر ارزش مبنا و همچنین حداقل ارزش هر سفارش خرید در بازار پایه فرابورس از هشتم بهمن تغییر خواهد کرد.
دو تغییر مهم در فرابورسدو تغییر مهم در فرابورس

حداکثر حجم مبنا با رعایت حداکثر ارزش مبنا و همچنین حداقل ارزش هر سفارش خرید در بازار پایه فرابورس از هشتم بهمن تغییر خواهد کرد.

طبق اطلاعیه‌های فرابورس بر اساس مصوبه سیصد و پنجاه و چهارمین جلسه هیات مدیره شرکت فرابورس ایران، از روز شنبه (هشتم بهمن ۱۴۰۱) حداقل ارزش مبنا در نمادهای معاملاتی بازار پایه در تابلو زرد دو میلیارد تومان، تابلو نارنجی یک میلیارد تومان و تابلو قرمز ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود. همچنین حداقل ارزش هر سفارش خرید در بازار پایه فرابورس از هشتم بهمن معادل پنج میلیون تومان خواهد بود.

در این راستا، همایون دارابی - کارشناس بازار سرمایه - در گفت‌وگو با ایسنا، درمورد علت و تاثیر تغییرات مذکور توضیح داد: با توجه به اینکه برخی نمادهای بازار پایه مشکل دارند و در دوران صعود بازار، رشدهای زیادی را تجربه می‌کنند که برای بازار آزاردهنده می‌شود، افزایش حجم مبنای می‌تواند جلوی این اتفاقات را بگیرد. بازار پایه عملا بازار ینیست که سهام‌دار خرد سرمایه‌گذاری کند، از طرف دیگر بازار معاملات توافقی درحال راه اندازی است و به نظر می‌رسد سیسات این باشد که معاملات توافقی جایگزین معاملات متداول در بازار پایه شود. آن دسته از نمادهای بازار پایه که توانایی دارند به بازارهای دیگر وارد می‌شوند و سایر نمادها وارد بازار توافقی می‌شوند.

وی درمورد مبلغ حداقل سفارش خرید نیز گفت: دلیل این تصمیم این است که سهام‌دار خرد با ارقام کم وارد بازار پایه نشود و خود را درگیر نکند. تقریبا نزدیک به ۱۰ میلیون سهام‌دار هستند که سهام آن‌ها کمتر از ۱۰ میلیون تومان است، سهام‌داران خرد به دلیل اینکه نمادهای بازار پایه مورد دستکاری قرار میگیرند و رشد پیوسته دارند درگیر نمادها می‌شوند و در دوران افت دچار زیان می‌شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها