کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت انواع فرش ماشینی در بازار


کد خبر : ۱۰۴۲۰سه شنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴:۲۸۵۷۳۱۰ بازدید

بازار فرش و قالی که هر ساله در روزهای پایانی سال رونقی نسبی را تجربه می‌کند؛ امسال هم از خرید و فروش مناسبی دارد و قیمت ...

بازار فرش و قالی که هر ساله در روزهای پایانی سال رونقی نسبی را تجربه می‌کند؛ امسال هم از خرید و فروش مناسبی دارد و قیمت انوع فرش ماشینی در اندازه‌های مختلف از 600 تا سه میلیون تومان است.

چند روزی است که خیابان ها و مراکز مختلف خرید حال و هوای سال نو را پیدا کرده و جمعیت زیادی با حضور در این مراکز، به دنبال تهیه کالاهای مورد نیازشان هستند.در این میان بازار وسایل منزل که در این ایام بر مشتریانش اضافه می‌شود، رونق گرفته است و مطمئنا یکی از این وسایل که از گذشته‌های دور تا به امروز در فرهنگ و زندگی ایرانی اهمیت ویژه‌ای داشته، فرش و قالی بوده است.

امروز ساخت و معماری خانه‌های مدرن شهری به‌گونه ای است که جای چندانی برای فرش‌های بزرگ در قالب‌های سنتی وجود ندارد و در این نوع خانه‌ها معمولا افراد ترجیح می‌دهند از فرش و قالی‌ در ابعاد کوچک استفاده کنند اما با وجود این تغییر، همچنان خرید فرش در اندازه‌های بزرگ و قالب‌های سنتی و اساسا موجودیت آن در بخش زیادی از خانه‌ها، پررنگ و قابل توجه است.


ثبات قیمت انواع فرش ماشینی

با گذری در بازار فرش و قالی در این روزها متوجه می‌شویم که قیمت این کالا نسبت به دیگر ایام سال رونق بیشتری دارد و به گفته فروشندگان، بازار فرش ماشینی به طور کلی وضعیت مطلوب و قابل قبولی دارد.

طبق گفته کارشناسان فروش طی دو سال اخیر قیمت فرش ماشینی افزایشی نداشته و از ثبات برخوردار بوده است.


فرش با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

به غیراز رنگ و اندازه فرش که به سلیقه و نیاز افراد بر‌می‌گردد، تعداد شانه و تراکم دو شاخصی است در کیفیت فرش اهمیت دارد که خریداران باید به آن توجه کنند.

به گفته برخی کارشناسان، هر چقدر تعداد شانه و تراکم فرش بالاتر باشد،‌آن فرش کیفیت، شفافیت و لطافت بیشتری دارد.

همچنین عمده اندازه‌های فرش در بازار شش، 9 و 12 متری است که با توجه به کاهش زیربنای آپارتمان‌ها و نوع دکوراسیون منازل فرش‌های شش و 9 متری تقاضای بیشتری دارند.

البته به غیر از این اندازه‌ها، فرش‌های چهار، 15 و 24 متری هم در بازار عرضه می‌شوند که مشتریان محدودی دارند.

به گفته فروشندگان در حال حاضر عمده فرش‌ها در قالب هشت و 10 رنگ در بازار عرضه می‌شوند. همچنین در بین انوع فرش‌، فرش‌های‌ 700 و هزار شانه و فرش‌های با تراکم بیش از 2000 با اقبال بیشتری روبرو هستند.
 

قیمت انواع فرش در بازار

بر اساس گزارش میدانی از بازار فرش، فرش 9 متری هزار شانه با تراکم 3000 به قیمت حدود دو میلیون تومان عرضه می‌شود. همچنین فرش 9 متری 700 شانه با تراکم 2550 و 10 رنگ به قیمت یک میلیون و 267 هزار تومان فروخته می‌شود. این نوع فرش در قالب هشت رنگ، یک میلیون و 110 هزار تومان قیمت دارد.

فرش 9 متری 700 شانه با تراکم 1500 نیز یک میلیون و 18 هزار تومان عرضه می‌شود. فرش 9 متری 500 شانه با تراکم 1200 هم 900 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین این فرش در اندازه 12 متر، یک میلیون و 200 هزار تومان عرضه می‌شود.

قیمت فرش 12 متری هزار شانه با تراکم 3000 به بیش از دو میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد. فرش 12 متری 700 شانه با تراکم 2550 و 10 رنگ نیز به قیمت یک میلیون و 690 هزار تومان فروخته می‌شود. این فرش در قالب هشت رنگ نیز به قیمت یک میلیون و 440 هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین فرش 12 متری 700 شانه با تراکم 1500 به قیمت یک میلیون و 357 هزار تومان عرضه می‌شود.

فرش شش متری هزار شانه با تراکم 3000 نیز یک میلیون و 330 هزار تومان عرضه می‌شود. فرش شش متری 700 شانه با تراکم 2550 و 10 رنگ قیمتی معادل 845 هزار تومان دارد که این فرش در قالب هشت رنگ 740 هزار تومان فروخته می‌شود.

فرش 6 متری 700 شانه با تراکم 1500 نیز 679 هزار تومان فروخته می‌شود.

همچنین هر متر مربع فرش 400 شانه با تراکم 1500، دو رنگ با طرح فانتزی 176 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها