کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط آزاد شاخص بورس به کانال 63 هزار واحدی


کد خبر : ۱۰۳۴۳شنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷:۴۷۲۹۹۲ بازدید

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، حجم، ارزش و نوبت معاملات کاهش چشمگیر داشت و شاخص بورس هم به ارتفاع 63 هزار واحد سقوط کرد.

امروز شنبه 9 اسفند ماه درپایان معاملات تالار بورس شاخص کل با 100 واحد افت به 63 هزار و 950 واحد رسید .

نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و نیاز سهامداران به تامین نقدینگی مورد نیاز در کنار نگاه فعالان تالار شیشه ای به مذاکرات هسته ای و نیز ابهامات مربوط به شرکتهای پتروپالایشگاهی موجب کاهش تقاضا و افت عرضه در بازار سرمایه شده است.بر این اساس اقداماتی همچون انتشار شاخص های جدید و کاهش دامنه نوسان بر تصمیم فعالان بازار سرمایه اثری نداشته و فعالان تالار شیشه ای بیشتر خواهان برطرف شدن ابهامات اقتصادی و نیز انتشار اخبار مثبت سیاسی هستند.

به این ترتیب در بازار امروز شرکت‌هایی همچون مپنا، ایران خودرو، نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، ارتباطات سیار و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشته و در مقابل شرکتی چون هلدینگ خلیج فارس با تاثیر 22 واحدی مانع از افت بیشتر شاخص بورس شد.همچنین امروز در کنار تقاضای بازار برای تک سهم ها،شرکتهایی چون پتروشیمی فناوران و حفاری شمال از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

امروز همچنین از ارزش و حجم معاملات بورس به شدت کاسته شد و در مجموع 291 میلیون سهم به ارزش 54 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه نیز تا سطح 286 هزار میلیارد تومان افت کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها