کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکورد بی‌سابقه سود خودروسازان آلمان


کد خبر : ۱۰۲۵۸۷سه شنبه، ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶:۳۱۳۷۲۵ بازدید

اقتصاد جهانی از تنگناهای عرضه، بحران انرژی و تورم بالا رنج می‌برد. اما هیچ یک از این عوامل بر سودآوری شرکت‌های بزرگ خودروسازی تاثیر نگذاشته ...
رکورد بی‌سابقه سود خودروسازان آلمانرکورد بی‌سابقه سود خودروسازان آلمان

اقتصاد جهانی از تنگناهای عرضه، بحران انرژی و تورم بالا رنج می‌برد. اما هیچ یک از این عوامل بر سودآوری شرکت‌های بزرگ خودروسازی تاثیر نگذاشته است. صنایع خودروسازی آلمان در سه‌ماهه سوم بیش از هر زمان دیگر سودآوری داشته‌اند.

بر اساس تحقیق شرکت مشاوره "ای‌وای"، بزرگترین خودروسازان جهان همچنان به کسب سود بی‌سابقه ادامه می‌دهند.

کنستانتین گال، رئیس بخش تحرک اروپای غربی EY، در این رابطه گفته است: «نتیجه نهایی می‌گوید، به‌رغم نرخ نزولی رشد اقتصادی و شرایط ژئوپلیتیکی بسیار دشوار، سه ماهه سوم سال جاری برای صنعت خودروسازی یک فصل رویایی برای خودروسازان بوده است.» او افزود که عرضه نیمه‌هادی‌ها به آرامی در حال بهبود است و تقاضا برای وسایل نقلیه ممتاز همچنان بالاست.

بنا به ارزیابی پتر فوس، مشاور این حوزه صنعتی در شرکت "ای‌وای"، بازار خودروسازی ممکن است در آینده تحت فشار قرار گیرد: «ما هم‌اکنون شاهد آن هستیم که قدرت خرید بخش بزرگی از مردم در بازارهای مهم فروش رو به کاهش گذارده است.»

مرسدس بنز، پردرآمدترین خودروسازی

سازندگان خودروهای گران‌قیمت، در اجتناب از ورود به نبرد رقابت برای ارائه تخفیف، موفقیت بیشتری دارند. به گفته این شرکت مشاوره، بین ژانویه و سپتامبر سال جاری ۲۰۲۲، هم کل سود حاصل از تجارت جاری و هم کل فروش ۱۶ شرکتی که مورد تحلیل قرار گرفته‌اند، در بالاترین سطح ثبت شده در سه ماهه سوم بوده است.

از نظر سود عملیاتی، مرسدس بنز در سطح جهانی پیشتاز بوده و با حدود ۵میلیارد و ۲۰۰میلیون یورو، به وضوح جلوتر از فولکس‌واگن است که با ۴میلیارد ۷۰۰میلیون یورو در رتبه دوم قرار دارد. بی‌ام‌دبلیو با ۳میلیارد و ۷۰۰میلیون یورو رتبه پنجم را دارد. تویوتا که عنوان بزرگترین خودروساز جهان را به خود اختصاص داده است، امروز با ۲۵درصد کاهش سود، از تضعیف موقعیت خود رنج می‌برد.

با این‌که بازار چین در این اواخر محدودتر شده بود، اما فروش خودروسازان روند صعودی طی کرد. بازار فروش تولیدکنندگان آلمانی در مقایسه با سه ماهه مشابه سال قبل ۲۸درصد افزایش را نشان می‌دهد، اگرچه این رقم در این اواخر روند کاهشی داشته‌اند.

بالاترین نرخ رشد فروش مرسدس بنز با افزایش ۶۷درصدی داشته است. با این حال، این شرکت مستقر در اشتوتگارت اخیرا مجبور شد قیمت برخی از مدل‌ها را در بازار چین کاهش دهد.

فوس می‌گوید، بازار چین دیگر مانند گذشته نیست و خودروسازان امروز با رقابت‌های شدید روبرو هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها