کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مشروح سخنان دکتر روحانی در روز گذشته


کد خبر : ۱۰۲۵۸سه شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴:۳۲۲۷۰۰ بازدید

در روز بزرگداشت «روز ملي مهندسي كشور»، رييس‌جمهور كشورمان اعلام كرد، با درنظر گرفتن اينكه امسال كمترين اتكا بر درآمدهاي نفتي را خواهيم ...

در روز بزرگداشت «روز ملي مهندسي كشور»، رييس‌جمهور كشورمان اعلام كرد، با درنظر گرفتن اينكه امسال كمترين اتكا بر درآمدهاي نفتي را خواهيم داشت و مهندسان نيز در اين امر مهم تاثير بسزايي را ايفا مي‌كنند و با توجه به اينكه قرار است بودجه سال آينده با استفاده از كمترين پشتوانه درآمدهاي نفتي باشد، 25درصد افزايش صادرات 10ماهه امسال نسبت 10ماهه سال گذشته را بسيار موفقيت‌آميز بيان كرد.

 
ايجاد شبكه ملي اطلاعات براي توسعه دولت الكترونيك

حسن روحاني همچنين با بيان اينكه به‌عنوان رييس‌جمهور از صادرات خدمات فني و مهندسي كشور خوشحالم، گفت: هنگامي كه رهبران دو كشور در صحبت با من از شركت‌هاي ايراني كه راه و سد در كشورهايشان ساخته بودند، قدرداني كردند و كار آنها را بهتر از شركت‌هاي ساير كشورها مي‌دانستند، احساس غرور كردم و از مهندسان كشور مي‌خواهم تا براي ايجاد شبكه ملي اطلاعات براي توسعه دولت الكترونيك، ساخت ماهواره‌ براي قرار گرفتن در ارتفاع 36هزار كيلومتري و ساخت تجهيزات پزشكي و بيمارستان‌ها وارد عمل شوند.  رييس دولت يازدهم با اشاره به گام‌هاي با ارزشي كه ايران در صادرات غيرنفتي براي تحقق اقتصاد مقاومتي برداشته است، ادامه داد: گزارشي درباره عملكرد يك‌سال گذشته در اين خصوص در هيات دولت ارايه شد، اين گزارش افتخارآميز بود و به‌زودي در اختيار عموم مردم قرار خواهد گرفت. در صنعت نفت و نيز ساخت نيروگاه و پل توانمندي‌هاي بسيار خوبي داريم و بايد همواره در اجراي طرح‌ها به فكر نام ايران و كشورمان باشيم.

  ايران براي غني‌سازي مخفي‌كاري نمي‌كند

رييس‌جمهوري با اشاره به آمار روز گذشته مركز آمار مبني‌بر تورم صفر در بهمن‌ سال جاري گفت: اين كار عظيم و بزرگ بدون حضور و حمايت مردم نمي‌توانست محقق شود و دولت قدردان همه مردم است.  روحاني در بخش ديگري از سخنانش روند حركت كشور براي دستيابي به غني‌سازي با اهداف صلح‌آميز را يادآور شد و تاكيد كرد: ايران هيچ‌گاه براي غني‌سازي مخفي‌كاري نكرده و اينكه مي‌گويند ايران به‌دنبال مخفي‌كاري است دروغي بزرگ است چرا كه ما ابتدا به سراغ اروپايي‌ها رفتيم و بعد به سمت روسيه و چين و همه مذاكرات ما براي اينكه به انرژي نوين هسته‌يي با اهداف صلح‌آميز دست يابيم، آشكار بود، اما آنها ما را به بهانه‌هاي واهي معطل كردند و در نهايت حاضر نشدند اين فناوري را به ما بدهند.  رييس دولت يازدهم با اشاره به نقش دانشمندان كشور در ساخت سانتريفيوژ و ايجاد نسل جديد سانتريفيوژ‌هاي پيشرفته، گفت: بخش بزرگي از افتخارات ما در فناوري‌هاي نوين مرهون تلاش آنهاست. در علوم فضايي گام‌هاي بلندي برداشته‌ايم، چنانچه ماهواره جديدي كه سال گذشته طراحي و امسال پرتاب شد گام افتخارآميز جديدي در مسير هوافضا بود.


  تامين منابع مالي قطار سريع‌السير

تهران - اصفهان

روحاني با تاكيد بر اينكه در مسايلي كه مربوط به منافع ملي كشور است، بايد اختلافات سياسي را كنار بگذاريم خاطرنشان كرد: در علم، فناوري و افتخارات ملي، اين خط، آن خط و اين جناح و آن جناح فرقي نمي‌كند، مهندس راست و چپ در كنار هم سانتريفيوژ راه انداختند بنابراين بايد در برخي موارد از منافع زودگذر به خاطر منافع كشور، تاريخ، آينده و ملت بگذريم.  وي سپس به برنامه‌هاي دولت در زمينه راه و راه‌آهن، توسعه بنادر اشاره كرد و اذعان داشت: مهندسان كشور بايد در اين عرصه‌ها حضور فعالي داشته باشند. خوشبختانه منابع مالي ساخت قطار سريع‌السير تهران به اصفهان تا روز گذشته نهايي شد و ان‌شاء‌الله ايران وارد صنعت جديد و استفاده از راه‌آهن سريع‌السير با سرعت بالاي 300 كيلومتر خواهد شد و اين طرح‌ها با حضور، كمك و همت شما به نتيجه خواهد رسيد.

رييس قوه مجريه هواي تهران و اهواز و افزايش روزهايي كه هواي ناسالم در اين شهرها مستولي است را از عمده مشكلات پيش‌روي دولت و مردم دانست و با بيان اينكه مردم زندگي راحت‌ و سالم مي‌خواهند و بايد با اين معضلات مبارزه كرد ولو اينكه طرح‌هاي بلندمدت براي حل آنها داشته باشيم افزود: بحث ريزگردها و عملكرد مهندسان يك كشور در ساخت سدهاي متعدد و مشكلات منبعث از آن در ايران وعراق از مسايل بسيار مهم به‌شمار مي‌رود، كار مهندسي بايد با منافع ملت‌ها گره بخورد و به مساله محيط‌زيست و نيز اقتضائات فرهنگ ملي و ديني كشورها توجه داشته باشد و در عين حال همه‌جا اخلاق رعايت شود.

موفقيت دولت به‌دليل مشاركت مردم است

حسن روحاني با ابراز اينكه ترديدي ندارم كه مهندسان كه جزوي از مردم هستند و همچنين خود مردم بهتر از دولت كار مي‌كنند و بايد در شرايطي كه برنامه‌ها و مشكلات مهمي پيش‌رو داريم وارد عمل شوند گفت: اگر به تاريخ كهن ايران نگاه كنيم، آثار فراواني به يادگار مانده كه كار مهندسان در قرن‌هاي گذشته است. آثار آنها در تخت‌جمشيد و اصفهان بسيار شگرف است و هنوز هم مي‌تواند به عنوان الگوي شهرسازي و معماري اجرا شود، اين جمع فرهيخته در تحولات سياسي جامعه هم پيشتاز بوده‌اند. بعد از انقلاب و در دفاع مقدس كار آنها بسيار ارزشمند بود.  رييس كابينه تدبير و اميد با بيان اينكه ديپلمات‌هاي ايران هماورد خوبي در ميدان مذاكرات بوده‌اند، اظهار داشت: آنها در ميدان رقابت و در مسير راه هستند. ما چه به توافق نهايي موفق بشويم و چه ناموفق، آنها افتخار تاريخ و كشور ما هستند همانطور كه مهندسان ما در اصفهان، نطنز و فردو و در رشته‌هاي مختلف افتخار ايران هستند. دولت يازدهم تا امروز هر كجا كه موفق بوده به‌دليل حمايت، حضور و تلاش مردم و فرهيختگان و رهنمودها و حمايت رهبر معظم انقلاب بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها