کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تامین 57 هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن


کد خبر : ۱۰۲۲۹۶دوشنبه، ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷:۴۵۲۲۳۱ بازدید

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن میزان اراضی تامین شده در حریم و محدوده شهرها برای طرح نهضت ملی مسکن را ...
تامین 57 هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکنتامین 57 هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن میزان اراضی تامین شده در حریم و محدوده شهرها برای طرح نهضت ملی مسکن را ۵۶ هزار و ۹۷۲ هکتار اعلام کرد و گفت: مالکان بخش خصوصی در استان‌هایی که با کمبود زمین مواجه‌اند می‌توانند برای تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن مشارکت کنند.

به گزارش ایران جیب از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی، اظهار کرد: تاکنون ۲۴ هزار و ۲۲۴ هکتار اراضی مسکونی در محدوده شهرها شناسایی شده و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

وی افزود: این میزان زمین پاسخگوی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی بود اما با توجه به سیاست کاهش تراکم واحدها، این ظرفیت نیز کمتر خواهد شد.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن میزان اراضی تامین شده واقع در حریم شهرها که در مراحل الحاق قرار دارند، ۳۲ هزار و ۷۴۸ هکتار اعلام کرد و گفت: مجموع زمین‌های شناسایی شده در محدوده یا حریم شهرها به ۵۶ هزار و ۹۷۲ هکتار رسیده است.

مالکی به ماده ۱۰ قانون جهش مسکن اشاره کرد و گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر الزام انتقال اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی به سازمان ملی زمین و مسکن برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون اسناد حدود ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین به این سازمان منتقل شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۸۰۰ هکتار زمین دیگر نیز در مرحله انتقال سند قرار دارند که در صورت نهایی شدن، مجموع این اراضی به ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار می‌رسد.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: بسیاری از اراضی تامین شده در محدوده شهرها نبوده؛ بلکه در حریم شهرها قرار دارد و الحاق این زمین‌ها بر عهده شورای برنامه‌ریزی استان است و روند الحاق اراضی در حریم شهرها باید تسریع شود.

مالکی مانع دیگر در مسیر انتقال اسناد اراضی دستگاه‌های دولتی را نداشتن سند اعلام کرد و گفت: برخی از آن‌ها در مراحل ثبتی و تهیه نقشه قرار دارند.

تامین اراضی از طریق مالکان بخش خصوصی در طرح نهضت ملی مسکن

وی درباره راهکارهای پیش رو برای تامین زمین در شهرهایی که با کمبود اراضی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: در شهرهایی که کمبود زمین دارند، از طریق مالکین بخش خصوصی و اراضی سازمان‌هایی مثل اوقاف، بنیادها و نیروهای مسلح برای تامین زمین اقدام می‌شود.

به گفته عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، تا کنون ۷ هزار و ۳۶۹ هکتار زمین در حال مذاکره قرار دارد تا به طرح نهضت ملی مسکن بپیوندد.

مالکی راهکار دیگر را ایجاد شهرهای جدید و شهرک‌ها به ویژه در کلان‌شهرها دانست و گفت: باید مکان‌یابی و شناسایی فضای مستعد برای احداث شهرک‌ها تسریع شود.

شناسایی ۴۷ هزار هکتار زمین برای احداث شهرک در کلان‌شهرها

وی خاطرنشان کرد: در برخی استان‌ها مثل البرز، مکان‌یابی شهرهای اطراف تهران انجام و ۴۷ هزار و ۳۴۳ هکتار زمین برای احداث شهرک و بارگذاری شناسایی شده است.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: ساخت ۴ شهرک معادل یک هزار و ۷۱۵ هکتار زمین به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده، ۸ شهرک نیز در کارگروه‌ها در حال بررسی است و ۲ شهرک نیز مورد مخالفت قرار گرفته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها