کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد 2 هزار واحدی شاخص بورس


کد خبر : ۱۰۲۱۰۸سه شنبه، ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹:۲۰۱۸۷۸ بازدید

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند فزاینده و نوسانی قرار گرفت، بگونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش 1819 واحد به رقم یک میلیون و ...
رشد 2 هزار واحدی شاخص بورسرشد 2 هزار واحدی شاخص بورس

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند فزاینده و نوسانی قرار گرفت، بگونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش 1819 واحد به رقم یک میلیون و 409 هزار و 993 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 1009 واحد به رقم 399 هزار و 825 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش شرکت‌های بورسی است، به بیش از 5 میلیون و 219 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 4.6 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 285 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 109 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند اما میزان رشد زیر یک درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت در بورس تهران با معیار وزنی ـ ارزشی 0.14 درصد افزایش یافتند این دو شاخص با معیار هموزن 0.25 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 0.16 درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.8 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.2 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای ایران‌خودرو، فجر انرژی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی مس و کشتیرانی جمهوری اسلامی به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد پتروشیمی پارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 7 واحد افزایش به رقم 18 هزار و 426 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به یک میلیون و 3 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه به 330 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 2.2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 222 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 112 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی تخت‌جمشید، پتروشیمی زاگرس و صبا تأمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آهن و فولاد غدیر ایرانیان، پویازرکان آق‌دره و بیمه اتکایی ایرانیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، از دلایل رشد بازار در روزهای اخیر را بسته حمایتی سازمان بورس و قیمت دلار در بازار می‌توان عنوان کرد البته اکثر شرکت‌های بورسی در 6 ماهه اول امسال رشد تولید داشتند، به گونه‌ای که طبق گزارش وزارت صنعت رشد 7 درصدی تولید در شرکت‌های بورسی در سال جاری اتفاق افتاده است و این نشان می‌دهد کسانی که با نگاه سرمایه‌گذاری بلندمدت در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند در بلندمدت به سودآوری می‌رسند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها