کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازگشت آرامش به بازار آهن


کد خبر : ۱۰۲۰۱۱یکشنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵:۱۱۲۰۳۴۱ بازدید

دیروز شنبه 21 آبان قیمت میلگرد آجدار در اکثر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اگرچه نوسانات پراکنده‌ای نیز در برخی مبادی فروش مشهود بود به این صورت که ...
بازگشت آرامش به بازار آهنبازگشت آرامش به بازار آهن

دیروز شنبه 21 آبان قیمت میلگرد آجدار در اکثر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اگرچه نوسانات پراکنده‌ای نیز در برخی مبادی فروش مشهود بود به این صورت که چند کارخانه کاهش ۵۰ الی ۲۰۰ تومانی داشتند.

ورق‌های سرد و گرم نیز نوسانات متعددی داشتند به این صورت که قیمت ورق سیاه و انوع آن عمدتا ثبات داشتند اما کاهش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی و همچنین افزایش قیمت نیز مشهود بود. ورق گالوانیزه، ورق رنگی و روغنی با افزایش ۵۰ تومانی همراه بودند و برخی از کارخانه‌ها نیز تغییر قیمت نداشتند.

قیمت روز تیرآهن نیز نوسان چشمگیری نداشت و عمدتا ثابت اعلام می‌شد اما برخی سایزهای تیر ذوبی ۱۰ الی ۲۰ هزار تومان کاهش داشت، برخی سایزها نیز از ۱۰ الی ۱۰۰ هزار تومان افزایشی بود. نرخ روز نبشی و انواع ناودانی ایرانی و اروپایی هم عمدتا ثابت بودند اما نوسانات ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی هم مشاهده شد.

انواع لوله‌های مانیسمان، گازی و ... عمدتا با کاهش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی اعلام قیمت شد، قیمت روز قوطی آهن نیز با کاهش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی در عمده مبادی فروش همراه بود.

محمدصادق چیت‌ساز عضو هیأت مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد در باره نوسانات اخیر بازار راز و تحریک بازار آهن اظهار کرد: جهش نرخ دلار در هفته گذشته به همراهی محصولات فولادی با دلار منجر شد و قیمت آهن نیز رو به افزایش گذاشت، به طوری که قیمت میلگرد از ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان به ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. نرخ روز تیرآهن نیز از ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان به ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت.

به عنوان مثالرابیتس که تاحدودی اصلاح شده است حدود ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان معامله می‌شود اما هفته گذشته که روندی افزایشی در پیش گرفته بود ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شد درحالی که پیش از آغاز روند افزایشی حدود ۱۶ هزار تومان اعلام می‌شد.

این فعال صنفی در ادامه افزود: درحالی شاهد نوسانات افزایشی در بازار داخلی هستیم که آمارها از ثبات بازارهای جهانی حکایت دارد، از طرفی دیگر افزایش قیمت‌ها به معنی افزایش میزان معاملات نبود و معاملات اندک و با سود بسیار کمی انجام می‌شد.

چیت‌ساز در زمینه بازارهای جهانی و اثرگذاری زیرفروشی فولاد روسیه و قطعی برق بر بازارهای داخلی بیان کرد: شماری از تولیدکنندگان که بازارهای اروپا را از دست داده بودند به فعالیت در بازارهای چین و خاورمیانه روی آوردند که این امر به کاهش نرخ مقاطع فولادی در بازارهای جهانی و بازگشت قیمت‌ها به نرخ سال ۱۴۰۰ منجر شد.

گزارش‌ها از بورس کالا نیز حاکی است که روز گذشته حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۹۵۹ تن از محصولات عرضه شده به تابلو معاملات راه یافت. از این میزان حدود ۶۷ هزار و ۲۸۰ تن شمش بلوم بود و ۲ هزار و ۹۰۰ تن از آن با قیمت پایه ۱۵ هزار و ۶۶۰ تومان معامله شد که رقمی معادل ۴/۳ درصد است.

همچنین حدود ۷۲ هزار تن نیز به آهن اسفنجی اختصاص داشت که کل آن معامله شد، نرخ پایه آهن اسفنجی ۹ هزار و ۲۸ تومان اعلام شد که حدود ۱۶ درصد از قیمت پایه فراتر بود، همچنین با افزایش ۲/۲۵ درصدی حجم این دوره از عرضه حدود ۱۶۲ هزار تن برآورد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها