کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت‌های فوق نجومی پکیج‌ های جام جهانی


کد خبر : ۱۰۲۰۱۰یکشنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱:۳۴۴۵۷۸ بازدید

در حالی که اعلام شد نرخ بلیت هواپیما به قطر در ایام جام جهانی بین 10 تا 15 میلیون تومان است اما پکیج‌های ویژه این ایام با نرخ‌های بالاتر و حتی تا ...
قیمت‌های فوق نجومی پکیج‌ های جام جهانیقیمت‌های فوق نجومی پکیج‌ های جام جهانی

در حالی که اعلام شد نرخ بلیت هواپیما به قطر در ایام جام جهانی بین 10 تا 15 میلیون تومان است اما پکیج‌های ویژه این ایام با نرخ‌های بالاتر و حتی تا ۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

 تنها حدود یک هفته به شروع جام جهانی باقی مانده اما بسیاری از طرفداران فوتبال در کشور هنوز نتوانسته اند برای دیدن این بازی ها بلیت هواپیما خریداری کنند و این در حالی است که پیش از این وزارت راه وشهرسازی توصیه هایی برای عجله نکردن مردم در خرید بلیت تور و هواپیما با قیمت های نجومی کرده بود.

براساس این گزارش طی تماس هایی که با برخی از آژانس های مسافرتی داشتیم بسیاری از آژانس ها نرخ تور و بلیت های هواپیما برای قطر را حدود ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان اعلام کردند این در حالی است که در هفته های گذشته رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود که نرخ بلیت هواپیما برای مسیر ایران به قطر بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است.

خرید بلیت پروازهای جام جهانی از طریق پکیج امکان پذیر است

در همین رابطه محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است که برای بازی های جام جهانی ۲۱ هزار نفر می توانند به قطر سفر کنند و این ۲۱ هزار نفر باید هیا کارت و بلیت بازی های جام جهانی را داشته باشند و از سوی دیگر رجیستر شده باشند به طوری که بخش ترانسفر، هتل و استادیوم این افراد حل شده باشد و دارای یک پک کامل باشند.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تعداد آژانس ها مشخص شده و هتل و استادیوم را این آژانس ها در قالب پکیج به مسافران عرضه می کنند و سازمان هواپیمایی هم برای این ۲۱ هزار نفر در قالب ۸۴ پرواز ایران ایر و ۱۹۸ پرواز قطر ایرویز پرواز ها را تامین کرده است‌.

او می گوید: هر فردی که قصد پرواز به قطر را دارد می تواند تاریخ را اعلام و بلیت خریداری کند اما اینکه هر ۲۱ هزار نفر امروز بلیت هواپیما خریداری کرده و فردا شب قصد بازگشت داشته باشند این امکان را قطر فراهم نکرده چراکه برای ایام جام جهانی محدودیت های بسیاری ایجاد شده است.

محمدی بخش گفت: تمامی نرخ ها تعیین و بلیت ها فراهم شده و در اختیار آژانس هایی که اسامی آنها از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اعلام شده، قرار گرفته است.

بلیت پکیج های جام جهانی ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان

براساس این گزارش طی تماس با یکی از آژانس های مسافری اعلام شد که پکیج برای بازی های جام جهانی با نرخ بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان وجود دارد و بلیت پرواز برای این بازی ها هم در قالب پکیج موجود است.

این در حالی است که حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره این موضوع که آیا بلیت پروازهای جام جهانی که ۸۴ پرواز در اختیار ایران ایر بوده در بازار سیاه و از طریق دلالان خرید و فروش می شود گفت: هیچ دلالی در بازار بلیت پرواز های جام جهانی وجود ندارد و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری برای افزایش ظرفیت پروازهای ایران ایر در ایام جام جهانی به قطر است.

استقبال چندانی از بلیت های جام جهانی نشده است

بر خلاف تمامی صحبت های این مسئولان اما مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد : پروازهای قطر ایرویز که نرخ ثابتی ندارد و با توجه به آنکه پروازهای خارجی است نمی شود نرخ مشخصی برای آنها تعیین کرد .

او گفت: در خصوص بلیت پروازهای ایران ایر هفته پیش نرخ ها را اعلام کرده بودند که استقبال چندانی از این پروازها نشده و هنوز مسافری در این بخش وجود ندارد.

او افزود: فروش بلیت پروازها به صورت چارتری بوده و دلالی در این حوزه وجود ندارد.

براساس بررسی های میدانی و همچنین اینترنتی که انجام دادیم، در تاریخ های نزدیک به بازی های جام جهانی نه تنها بلیت پرواز ایران ایر پیدا نشد بلکه بلیت پروازهای قطر ایرویز هم که پیش از این اعلام شده بود در ایام بازی های ایران رایزنی شده است نرخ های معقول تری را ارائه کنند هم موجود نبود و در این بررسی ها بلیت های رفت و برگشت پرواز ترکیش ایر آن هم با نرخ های بیش از ۲۰ میلیون تومان مشاهده می شد. اما در مسیرهای رفت و یک طرفه نکته جالب توجه آن بود که نرخ های بین ۲۱ تا ۷۴ میلیون تومان توسط ایرلاین های خارجی عرضه شده بود و پایین ترین نرخ حدود ۱۴ میلیون تومان بود.

قیمت‌های فوق نجومی پکیج‌ های جام جهانی



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها