کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات زمان‌بندی طرح ترافیک از امروز


کد خبر : ۱۰۰۳۳۱جمعه، ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰:۲۱۵۴۵۳ بازدید

بر اساس این گزارش، برای کاهش پیک ترافیک در مهرماه، ساعات برخی از ادارات و سازمان‌ها به صورت شناور درنظر گرفته شده تا ترافیک توزیع شود تا در یک ...
جزئیات زمان‌بندی طرح ترافیک از امروزجزئیات زمان‌بندی طرح ترافیک از امروز

جزئیات مربوط به زمان‌بندی جدید طرح ترافیک تهران از اول مهر اعلام شد.

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افزایش یک ساعته طرح ترافیک خبر داد و اعلام کرد: همان‌طور که قبلا هم اعلام شده بود، با تصویب شورای ترافیک تهران، ساعت اجرای طرح ترافیک از اول مهر از ۶:۳۰ تا ۱۸ خواهد بود. ما روی ساعت و محدوده طرح اتفاق‌‌‌نظر داشتیم و آن را تصویب کردیم.
وی افزود: تنها تغییری که صورت گرفته این بود که اتمام طرح ترافیک از ساعت ۱۷ به ۱۸ رسید و در سال گذشته و پیش از پاندمی کرونا، ساعت اجرای طرح تا ۱۹ بود.

بر اساس این گزارش، برای کاهش پیک ترافیک در مهرماه، ساعات برخی از ادارات و سازمان‌ها به صورت شناور درنظر گرفته شده تا ترافیک توزیع شود تا در یک زمان‌‌‌های مشخص، معابر قفل نشود. البته علاوه بر ساعات ورود کارکنان، ساعات پایان کار هم می‌تواند به صورت شناور تعیین شود. همچنین هرگونه تردد، ‌‌‌ تخلیه و بارگیری کامیون‌‌‌ها هم در ساعات ابتدایی صبح در ایام ابتدای مهر ممنوع شده است. محسن منصوری استاندار تهران در این باره می‌‌‌گوید: به منظور کاهش بار ترافیکی، شروع کار ادارات و سازمان‌های شهر تهران از ساعت ۷ تا ۹ صبح به صورت شناور درنظر گرفته شده است. متناسب با ساعات ورود کارمندان به صورت شناور در محل کار، ساعات پایان کار در همان روز به صورت شناور تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: ساعات خدمت‌‌‌رسانی بانک‌ها ۷ صبح و زمان حضور کارمندان در بانک‌ها ساعت ۶:۳۰ دقیقه است. ساعت فعالیت شیفت صبح مقاطع تحصیلی متوسطه ۷:۳۰ و مقاطع ابتدایی هم ۸:۳۰ درنظر گرفته شده است. همچنین ساعات شروع به کار شیفت صبح کارخانه‌ها و کارگاه‌‌‌ها ۶ صبح تعیین شده که متناسب با آن سایر شیفت‌‌‌های کاری انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: هرگونه تردد، تخلیه و بارگیری کامیونت و کامیون از ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح ممنوع است.

هم‌‌‌زمان با بازگشایی مدارس، میزان تردد شهروندان در تهران افزایش چشمگیری می‌‌‌یابد. سیستم حمل‌ونقل عمومی باید جوابگوی این میزان از سفرها باشد. در دوره قبل مدیریت شهری، عقب‌‌‌ماندگی‌‌‌های جدی در بحث توسعه‌‌‌ای و تجهیز ناوگان وجود داشت و بسیاری از اتوبوس‌‌‌ها و واگن‌‌‌های مترو غیرفعال شدند. حال باید اورهال سیستم ناوگان در دستورکار باشد که البته مدیریت شهری اقداماتی در این حوزه انجام داده و تعدادی اتوبوس و واگن اورهال شده‌‌‌اند.

سیدمحمد آقامیری، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در این باره به خبرگزاری فارس گفت: واقعیت این است که ما یکسری محدودیت‌هایی در خیابان‌‌‌ها و بزرگراه‌‌‌ها داریم. سیستم حمل‌ونقل عمومی از دوره قبل به ما به ارث رسیده است و محدودیت‌هایی داریم. تلاش می‌‌‌کنیم تا ناوگان اتوبوسرانی دو برابر شود تا مردم راحت‌‌‌تر بتوانند رفت و آمد کرده و کمتر از وسایل شخصی استفاده کنند. اگر شهروندان از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، معابر روان‌‌‌تر شده و ترافیک کمتر می‌شود.

وی به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌‌‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف ما این است که تردد شهروندان در شهر راحت‌‌‌تر باشد و دانش‌آموزان به موقع به محل‌‌‌های آموزشی برسند.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران به شناور شدن ساعات کاری ادارات اشاره کرد و گفت: ما نیاز به همدلی شهروندان داریم و تا همدلی نباشد نمی‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

شهرداری و شورا از طرح‌‌‌های علمی که بتواند مشکل ترافیک را حل کند حمایت می‌کند.آقامیری به تغییر ساعات طرح ترافیک و تاثیر آن بر ترافیک تهران اشاره کرد و گفت: بالاخره هرکدام از عوامل می‌توانند تا حدودی روی کاهش ترافیک تاثیرگذار باشند و هر اقدام گوشه‌‌‌ای از کار را جمع می‌کند و انجام کارها در کنار هم باعث روانی ترافیک می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها