کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فاز جدید برخورد با موسسات غیرمجاز


کد خبر : ۹۹۹۴پنجشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴:۴۱۴۵۴۸ بازدید

شورای پول و اعتبار فرم جدید قراردادهای قرض الحسنه، اصلاح اساسنامه بانک اقتصاد نوین و افزایش سرمایه ایران در شرکت بین المللی ITFC را تصویب کرد.

يکهزار و يکصد و نود و چهارمين جلسه شوراي پول و اعتبار شب گذشته برگزار شد. در  اين جلسه که با گرامیداشت و تبریک ایام دهه فجر و یوم الله 22 بهمن توسط رئیس کل بانک مرکزی آغاز شد، گزارش این بانک از پایش عملکرد بانکی و پولی کشور و نیز اقدامات انجام شده به منظور اعمال نظارت موثر بر بازار پولی و بانکی و برخورد قاطع با بانک ها و موسسات پولی متخلف مطرح شد.

شوراي پول و اعتبار ضمن حمايت قاطع از اقدامات جدي و مؤثر بانک مرکزي براي انتظام بخشي فعاليت‌هاي بازار پول، مقرر نمود اقدامات مذکور با قاطعیت ادامه یابد. فرم متحدالشکل و يکنواخت "قرارداد قرض‌الحسنه" از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که قرارداد مذکور در 20 ماده و 6 تبصره به تصويب شورا رسید.

در ادامه جلسه شب گذشته شورا، اصلاح اساسنامه بانک اقتصاد نوين مطابق با اساسنامه نمونه بانک‌ هاي تجاري غيردولتي در 147 ماده و 20 تبصره مورد تصويب قرار گرفت. افزايش سرمايه کشور ايران در شرکت بين‌ المللي تأمين مالي تجاري (ITFC) وابسته به بانک توسعه اسلامي (IDB) به مبلغ 100.000.000 دلار از دیگر مصوبات این جلسه شورا بود.

همچنین شوراي پول و اعتبار از وزير امور اقتصادي و دارايي و معاونت امور بانکي، بيمه و شرکت‌ هاي دولتي براي پذيرش هزينه مطالبات مشکوک‌ الوصول اختصاصي بانک‌ ها و مؤسسات اعتباري به عنوان هزينه قابل قبول مالياتي که موجبات شفافيت بيشتر در صورت هاي مالي بانک‌ ها و مؤسسات اعتباري را فراهم آورده و اثرات مثبتي را در شناسايي دقيق مطالبات غيرجاري بانک‌ها و مؤسسات اعتباري سبب خواهد شد، تشکر و قدرداني نمود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها