کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

بررسی محبوب‌ترین مدل BMW دنیا در تهران

کدخبر:۹۹۸۲سه شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹:۳۰۱۳۰۵۷ بازدید

در حال حاضر تعداد M3های پلاک ملی موجود در کشورمان از انگشتان یک دست بیشتر نبوده که همه آن‌ها با مجوزهای خاص پلاک ملی را دریافت ...
بررسی محبوب‌ترین مدل BMW دنیا در تهران

همه محصولات BMW یک طرف سری 3 BMW یک طرف! سری 3 در سبد محصولات BMW مانند کریستین رونالدو ست در رئال مادرید و لیونل مسی در بارسلونا! اصلاً کسانی که با محصولات BMW به خوبی آشنا نیستند هم به خوبی آن را می‌شناسند. حال نقطه اوج این سری از محصولات BMW را باید M3 دانست. M3 از جمله خودروهای اسپرتی است که ورود آن به بازار خودرویی کشورمان با ممنوعیت روبروست. به همین دلیل تشنگی عاشقان این خودرو در کشورمان دو چندان است. در حال حاضر تعداد M3های پلاک ملی موجود در کشورمان از انگشتان یک دست بیشتر نبوده که همه آن‌ها با مجوزهای خاص پلاک ملی را دریافت نموده‌اند و در این میان بیشتر BMW M3های پلاک ملی مدل E46 هستند که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ تولید شده‌اند.

بد نیست بدانید رکورد بیشترین مدل M-Power تولید شده تاکنون در دست مدل E46 بوده که در مجموع ۸۵٫۷۴۴ دستگاه در دو مدل کوپه و کانورتیبل را شامل می‌شود. همان طور که می‌دانید چند شماره قبل خبری در خصوص ورود یک BMW M3 E92 با پلاک گذرموقت منتشر کردیم و اکنون فرصت آن رسیده تا این خودروی خاص را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. M3 مورد نظر فیس‌لیفت نسل E92 بوده که به آخرین نسل M3 کوپه معروف است!
 

آخرین بازمانده!

در سال ۱۹۷۵ اولین BMW سری 3 در دو مدل کوپه و کابریو و با کد E21 تولید شد. تولید این نسل تا سال ۱۹۸۱ ادامه داشت. یک سال بعد مدل E30 به عنوان نسل دوم جایگزین شد. این نسل علاوه بر مدل کوپه در سه مدل کانورتیبل، سالن (سدان) و تورینگ (استیشن) هم عرضه شد. سه سال بعد نیز مدل M-Power نمونه‌های کوپه و کانورتیبل نیز به سبد محصولات اضافه شد. مدل M-Power با نام M3 تولید می‌شد. در سال ۱۹۹۱ نسل دوم جای خود را به نسل سوم سری ۳ داد. نسل سوم سری ۳ با کد E36 شناخته می‌شد و مانند نسل قبل خود در ۴ مدل تولید می‌شد. برای این نسل هم مدل‌های M در نظر گرفته شده بود و یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۲ بعد از خروج M3 E30 از خط تولید مدل E36 وارد خط تولید M-Power شد. در این نسل علاوه بر مدل کوپه و کانورتیبل، مدل سدان نیز در خط تولید M-Power قرار گرفت.

در سال ۱۹۹۸ کمپانی BMW به کار E36 پایان داد. در همین سال E46 به عنوان نسل چهارم وارد میدان شد. یک سال بعد در سال ۱۹۹۹ تولید مدل ME36 هم متوقف شد و یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۰ مدل M نسل چهارم بر روی خط تولید قرار گرفت. در این نسل از سری ۳ سدان با تیونینگ M-Power خبری نبود و مدل M تنها شامل دو نمونه کوپه و کانورتیبل می‌شد. تولید تمامی مدل‌های این نسل تنها تا پایان سال ۲۰۰۶ ادامه داشت. یک سال بعد در سال ۲۰۰۷ علاقه‌مندان به خودرو با نسل پنجم معروف‌ترین مدل BMW آشنا شدند. این نسل در چهار مدل سدان با کد E90‌، تورینگ با کد E91‌، کوپه با کد E92 و کانورتیبل با کد E93 عرضه شد. در همین سال BMW برای تولید نمونه‌های M مدل‌های کوپه، کانورتیبل و سدان این نسل از سری ۳ اعلام آمادگی کرد.

در سال ۲۰۱۱ BMW مدل M3 پیکاپ را به عنوان یک کانسپت معرفی کرد. این خبر برای علاقه‌مندان به BMW و به خصوص M3 خیلی ناراحت‌کننده بود اما بعدها مشخص شد این حرکت بیشتر در حد یک شایعه بوده است. در سال ۲۰۱۱ کمپانی BMW تصمیم به تغییر نامگذاری محصولات خود کرد. مدل‌های کوپه و کانورتیبل سری سه قربانی این تغییرات شدند و نامشان به سری ۴ تغییر کرد. در همین سال مدل سدان و استیشن سری ۳ از خط تولید خارج شد تا نسل ششم وارد کار شود. نسل سوم سری سه در سه مدل سدان با کد F30‌، تورینگ با کد F31 و GT با کد F34 در حال حاضر تولید می‌شود. سال گذشته میلادی مدل‌های E92‌، E93 و همچنین M3های نسل پنجم از خط تولید بر کنار شدند تا در سال جاری میلادی M3 تنها در مدل سدان و با کد F80 تولید شود. مدل کوپه و کانورتیبل محور اصلی مدل‌های M3BMW بود چون در مجموع ۶۵۹۶۵ دستگاه از نسل گذشته M3 در مدل‌های مختلف تولید شد که ۵۶۲۹۱ دستگاه (۸۵٫۳۴ درصد) آن مربوط به مدل‌های کوپه و کانورتیبل بود. اما متأسفانه نام این اسطوره باواریایی در سال جاری میلادی تغییر کرد.
 
زیبایی بی‌چون و چرا!

شاید در نگاه اول M3و مدل‌های معمولی سری سه عین هم باشند اما حقیقت این است که تفاوت‌های زیادی با هم دارند. طراحی M3 در ظاهر خیلی عضلانی‌تر از مدل‌های معمولی بوده و به خوبی قدرت زیادش را به رخ می‌کشد. به خصوص M3 مورد نظر به رنگ قرمز مات بوده که جذابیتش را دوچندان کرده است. در نمای جلو علاوه بر جلو پنجره دو تکه BMW یک هواکش بزرگ در مرکز سپر جلو تعبیه شده که در اطراف آن نیز دو هواکش بزرگ قرار دارد. این‌ها همه نشان از پیشرانه بزرگ این خودروی اسپرت است. قسمت‌های زیرین هواکش‌های کناری به شکل باله‌های کوچک برای هدایت درست هوا بوده و از جنس فیبرکربن هستند. بر روی کاپوت جلو هم یک برآمدگی بزرگ به چشم می‌خورد که در اطراف آن دو هواکش کوچک نصب شده است. در نمای جانبی رینگ‌های زیبای ۱۸ به رنگ مشکی مات به خوبی جلب توجه می‌کند. راهنماهای کناری یک نوار نازک از چراغ‌های LED بوده که بر روی گلگیر جلو از لبه درب‌های کناری شروع شده و در نهایت به یک هواکش کوچک ختم شده‌اند و بر رویشان عبارت M3 نقش بسته است. در این قسمت از آینه‌های زیبای و منحصربه‌فرد BMW استفاده شده که جذابیت زیادی دارد. اما از آن جالب‌تر خط برجسته‌ای است که از داخل چراغ‌های عقب شروع شده و پس از عبور از روی دستگیره درها به راهنماهای کناری رسیده و پس از دور زدن آن بر روی لبه درب متوقف شده است!

سقف M3 نیز از جنس فیبرکربن بوده و این تضاد رنگ مشکی و قرمز نمای خاصی به خودرو بخشیده است. نمای عقب نیز از طراحی زیبایی سود می‌برد. چراغ‌های عقب از روی گلگیر آغاز شده تا روی درب صندوق عقب کشیده شده‌اند که قسمت قرار گرفته بر روی درب صندوق بار کوچک‌تر از قسمت کناری است. بر روی سپر زیبای عقب نیز از یک هواکش بزرگ در مرکز سپر استفاده شده که از اطراف آن دو اگزوز دو تایی بیرون زده است. اما در بخش کابین از نظر بصری M3 کابینی شبیه کابین سری سه‌های معمولی داشته و مانند دیگر BMWها از کابینی با طراحی ساده اما با کیفیت سود می‌برد. اصلی‌ترین تفاوت کابین M3 با مدل‌های معمولی را می‌توان استفاده از مواد فیبرکربن در تزیین کابین دانست.

 
پیشرانه با قدرت مضاعف M

اگر همه تفاوت‌های جزیی M3 با مدل‌های معمولی در ظاهر را کنار بگذاریم به اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها می‌رسیم. اصلی‌ترین تفاوت M3 در زیر کاپوت جلو نهفته است. جایی که پیشرانه قدرتمند ۸ سیلندر خورجینی ۴ لیتری جایگزین پیشرانه‌های کم حجم شده و توانایی تولید ۴۲۰ اسب‌بخار قدرت در ۸۳۰۰ دور در دقیقه و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۳۹۰۰ دور در دقیقه را داراست.

گیربکس پیشرفته ۷ سرعته دوکلاچه وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های عقب را بر عهده دارد. با این گیربکس زمان تعویض دنده به حداقل رسیده و از این رو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودروی ۱۶۰۰ کیلوگرمی تنها ۴٫۶ ثانیه است. M3 حداکثر تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد که اگر محدودکننده سرعت نداشت قطعاً سرعتش به مرز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت هم می‌رسید.

اصلی‌ترین رقبای این باواریایی مرسدس‌بنز C63 AMG کوپه و آئودی RS5 است. همان طور که در ابتدای متن اشاره کردیم M3 نمی‌تواند در ایران پلاک ملی را دریافت نماید. ولی اگر از طرف داران دو آتیشه این BMW دوست‌داشتنی هستید تنها می‌توانید مدل‌های معمولی سری سه را در ایران خریداری کنید که قوی‌ترین آن BMW 335i بوده که از یک پیشرانه شش سیلندر ۳ لیتری مجهز به توربو شارژر سود می‌برد که ۳۰۶ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۵٫۴ ثانیه بوده و در حال حاضر مدل کارکرده BMW 335i کانورتیبل ۲۰۱۰ در کشورمان حدود ۲۳۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان است.

خودرو نگار ( dkmg )

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

مهدی: 1393/11/2115:37:41،
198
23
برسیش کنی که غصه دارمون کنید ما از خودمون درد داریم اینجا کشور تحریم شده های مسولین مردم زندانی انحصار
sajad: 1393/11/2116:46:21،
120
31
با نظر آقا مهدی موافقم مگه تو کشور ما از این ماشینا ریخته که آوردین برای برسی؟ این ها برای کشور ما یجور آرزوی محاله. لطف کنید همین ماشینای ایرانی رو بیارید با صداقت کامل برسی کنید تا مردم آگاه بشن سوار چه سوپرلوکسهایی میشیم..!
دزفول: 1393/11/2117:02:55،
136
39
اقا خوزستانو خاک برد شما میگی bmw استانی که8سال از ایران دفاع کرد استانی که یه قطب +ایران است رفت زیر خاک
خوزستان سجاد: 1393/11/2117:30:29،
105
31
الان بیشتر شهرای خوزستان وضعیت اورژانسی اعلام کردن شدت خاک امروز به بیشترین حد خود رسید لطفا از خوانندهای متن میخام شرایط ما به گوش مردم ایران برسونید
حسین: 1393/11/2117:46:00،
88
41
درجواب دزفول
این درسته که مسئولین بی خیال مابایدهرچه سریعتربه فکرهموطنان خوزستانی باشن اما شمایه جوری میگی 8سال دفاع کردیدکه انگارفقط شما خوزستانیها تواون 8سال جنگیدید
همین الان توتهران بالغ برسیصدتاچهارصد خانوارخوزستانی هست که زمانیکه اولین آژیرجنگ به صدادراومد فرارکردن اومدن تهران الانم اگه ازشون بپرسی بچه کجایی میگن ناف تهرانم
حسین: 1393/11/2117:47:21،
71
26
از دولتی که فقط شعار میده چه توقعی دارید هم وطن دزفولی

ما فقط می تونیم دعا کنیم انجا باران ببارد
اصغر: 1393/11/2117:47:51،
42
71
عمرا به گرد پای ال نود من برسه
علی: 1393/11/2118:02:50،
59
26
تو خدمت یه استوار میگف اوایل جنگ عراق همچین اومد جلو که همه فرار کردن و گفتن دیگه کار ایران تمومه.میگف ولی لشگر 64 ارومیه با کردستان رفتن جلو و طوری عراقو پس زدن که همه یه دفه شیر شدن برگشتن یه جورایی فداکاری این دوتا لشگر بود میگف هیچجا اینو نگفتن.بعیدم میدونم دروغ میگف چون خودش تو جنگ پیرهن پاره کرده بود.یادش بخیر کله شقی بود واسه خودش فرمانده مرمانده هم حالیش نبود واسه همین استوار مونده بود.اره داداش ما هم تو جنگ بودیم.ایشالا این مسوولا که الان راحت تو خونشون نشستن یه فکری بکنن
پراید گرونترین ماشین جهان: 1393/11/2118:08:42،
62
17
ولی در کل پراید سرتر از اینه و در اینده نزدیک ازش جلو میزنه (البته از لحاظ قیمت)
يكي: 1393/11/2119:06:24،
49
21
بله شهيد باكري ها داديم به اميد هواي پاك و پاكي در سرزمينمان.
خبر فوری: 1393/11/2119:24:32،
46
24
خوزستان در زیر بمبهای خاکی ویران شد
ایرانی: 1393/11/2119:38:44،
33
52
من فکر میکنم روزهای خوب اقتصادی در پیشه
امیدوارم باتدبیر مسئولین وضعیت اقتصادی بسامان بشه
چون مردم خوب ایران لایق بهترینها هستند
پاسخ به حسین: 1393/11/2219:59:39،
35
19
از کی تا حالا تهرانی بودن افتخار شده که از خوزستان کسی بره

تهران بگه من بچه ناف تهرانم!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بازم میگفتی بگه من اصفهانیم که خوزستانیها از همه بیشتر تو اصفهانن یه چیزی
هموطن : 1393/11/2310:53:06،
25
17
مهمترین و اولین کار مسولین رسیدگی به مشکلات هموطنان خوزستانی و هزینه کردن برای رفع این الودگیهاست, چهل سال پیش خوزستان چلچراغ ایران بود و حق مردم مهربان و خونگرم خوزستان این نیست, بجای هزینه کردن و ابادانی این ویرانه ها را بعنوان راهیان نور نمایش میدهند در صورتیکه جوانان و مردم برای حفظ وطن و زیبایی و زندگی برای خوزستان جنگیدند نه خرابی و ویرانی
محمد.ا: 1393/11/2115:41:52،
43
89
با سلام دوستان. یه مدل مشورت جدید از شما و ایرانجیب :)
به نظر شما ، یه کسی که مشکل مسکن نداره شاغل هم هست.
آیا به صرفست بره یه 65 میلیون یه ماشین ژاپنی یا آلمانی دست دوم بگیره +++++++
یا یه ماشین 30 ال 35 میلیونی بگیره پولشو بذاره بانک(یا کار اقتصادی دیگه ای) -----------
متشکر از ایرانجیب
اسمارت فون: 1393/11/2116:58:01،
35
46
مگه با ٦٥ تومن ماشين آلماني ميدن؟؟؟؟
مطمئني ماشينايي مثل بي ام و ، بنز ، آئودي دست دومش ٦٥ تومن داره؟
٦٥ تومنو سه برابر كن شايد بشه يه بي ام و ٢٠١١ يا ١٢ بشه خريد
ولي يه عقل حكم ميكنه ٦٥ مليون تو حساب سود ٥ ساله بذاري بشه ٢٠٪
ماهي يك مليونو سيصد بذار جيبت مثل خودتم برجي ٥٠٠ ،٦٠٠ در مياري
ميشه برجي ١٨٠٠ ،٩٠٠
ولي من جات بودم ميدادم يكي باش كار ميكرد سر ماه ٥ الي ٦ مليون ميخوردي
البته از راه حلال اگه از راه دلالي باشه كه برو رو ماهي ٢٠ ٣٠ مليون
نگو دروغ ميگم ديدم آشنا دارم ديدم طرف ٣٠ تومن داشت خدا شاهده الي پرادو فول داره
علی...تاریخ....: 1393/11/2115:48:20،
73
19
عزیزم تمام مدل هاب بی ام دبلیو تو ایران محبوبند


دوستم چند ماه پیش از المان اومد یه بی ام دبلیو دست دوم خریده بود تو المان 25 میلیون

یعنی ارزونتر از تیبا
amin: 1393/11/2115:58:38،
38
40
سلام به نظر شما . Z4بهتره یا پورشه کيمن*?
اسمارت فون: 1393/11/2116:49:40،
28
43
من تو كايمن نشستم يه دنياس ولي زد٤ نه
خودرو لوكس سوپر اسپورت فوق العاده ولي سوار زد ٤ نشدم ولي فكر كنم تو يه سطح باشن ولي خوب پيشرانه متفاوتي دارن ولي داخل پورشه هميشه زيبا تر از بي ام و هست
مصطفی: 1393/11/2117:46:50،
33
23
دوستان نگران نباشید دولت تدبیر برنامه های اقتصادی کوتاه و بلند مدت :)دارد.کوتاه مدته که تموم شد نفری یه bmw زیر پامونه فقط باید تو ایران صبر داشته باشین.
شروین: 1393/11/2119:26:15،
50
17
چرا منفی میدین آخه ؟ راست میگه ... باید صبر داشته باشید ... همچین که مهر فوت کرد تو شناسنامتون خورد به همه آرزوهاتون میرسید تو این مملکت
مصطفی: 1393/11/2119:39:10،
38
27
بله شروین جان واقعا درست میگی.دیگه به هیچکی از این رئیس جمهورا نمیشه اعتماد کنی.دروغ میگن تا خرشون از پل رد بشه
مهرداد: 1393/11/2204:30:56،
39
21
آقا ما لنگ 30 40 هزارتومن پولیم اون موقع دوستان میخوان ماشین200میلیونی سوار شن -دوستم به خاطر مادرش رفته کلیه شو فروخته که عملش کنه هیچ کدوم از بانکهای مثلا اسلامی حتی حاضر نشدن یه1000تومنی بهش وام بدن-بابا مگه بجای ماشین گرون قیمت مگه نمیشه یه ماشین 100 ملیونی سوار شد بجاش دست دو تا هموطن اصلا برادر دینی رو گرفت.
علی: 1393/11/2318:04:07،
21
17
دیده بگشا
نقشِ انسان ماند باجامی تهی
سوخت لاله ، مرد لِِِِِِیلی ، خشک شد سروِ سهی
زآگهی مان جهل ماند و جهل ماند از آگهی
دیده بگشا ای صنم ای ساقیِ مستان.......

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما