کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اقساط بالا و سود 30 میلیونی گرفتاری جدید متقاضیان


کد خبر : ۹۹۶۹سه شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲:۳۶۳۸۷۹ بازدید

در حالی قرار بود پرداخت اقساط مسکن ویژه ماهانه یک میلیون تومان و بدون سود باشد که متقاضیان باید ماهانه حدود 1.7 میلیون تومان قسط ...

در حالی قرار بود پرداخت اقساط مسکن ویژه ماهانه یک میلیون تومان و بدون سود باشد که متقاضیان باید ماهانه حدود 1.7 میلیون تومان قسط و 30 میلیون تومان نیز سود این واحدها را پرداخت کنند.

اردیبهشت ماه سال گذشته و در روزهایی که مسکن ویژه تهرانسر مشتری چندانی نداشت، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از آغاز ثبت‌نام متقاضیان این طرح در محل پروژه با دو هدف سهولت ثبت‌‌نام و بازدید مردم از پروژه و اطمینان خاطر آنها برای ثبت‌نام خبر داده و گفته بود:‌ تاکنون 1868 نفر احراز شرایط نهایی شده‌اند که باید پنج شرط نداشتن واحد مسکونی، سرپرست خانوار، متاهل، سابقه 5 سال سکونت در تهران و عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولت را داشته باشند.

فریبرز واحدی تصریح کرد: متقاضیانی که اقساط اول و دوم خود را پرداخت کرده‌اند باید اول خرداد (93) قسط سوم را نیز واریز کنند که در نهایت متقاضیان در یک سال 120 تا 150 میلیون تومان پرداخت می‌کنند و بقیه پول که مربوط به زمین است نیز در مدت 10 تا 12 سال از آنها دریافت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط متقاضی ماهانه کمتر از یک میلیون تومان -اقساط- می‌پردازد که این مبلغ هیچگونه سود بانکی ندارد و فقط میزان ناچیزی کارمزد به آنها تعلق می‌گیرد.

این در حالی است که متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر حکایت دیگری را از نحوه پرداخت اقساط ماهانه و سود میلیونی طرح مذکور روایت می‌کنند.

یکی از متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: زمانی که در مسکن ویژه ثبت‌نام کردم، اداره راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد که پرداخت اقساط ماهانه این طرح ظرف 10 سال هیچ‌گونه سودی ندارد.

وی با بیان این‌که حتی این موضوع بارها توسط مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران مورد تاکید قرار گرفت، افزود: این در حالی است که الان مشخص شده که هر متقاضی مسکن ویژه که واحد خود را دریافت کرده باید 30 میلیون تومان سود پرداخت کند.

وی با بیان این‌که جیب متقاضیان مسکن ویژه خالی شده خواستار فرصت 6 ماه تا یکساله برای پرداخت اقساط شد و تصریح کرد: قرار بوده اقساط حداکثر ماهانه مبلغ یک میلیون تومان باشد، این در حالی است که پرداخت اقساط از 900 هزار تومان شروع و به حدود یک میلیون و 700 هزار تومان می‌رسد.

مسکن ویژه تهرانسر از همان ابتدای طرحی پر حاشیه بود به‌طوریکه اختلافات پیمانکاران با کارفرما در پاره‌ای مواقع به توقف ساخت وساز منجر شد و این مسئله نیز زمانبندی تحویل واحدهای را به هم ریخت. از سوی دیگر برخلاف وعده‌های داده شده، قرار است متقاضیان مسکن ویژه حدود 70 میلیارد تومان سود پرداخت کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها