کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلای ایتالیایی در ایران یا ترک است یا تایوانی !


کد خبر : ۹۹۱۲یکشنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲:۲۳۲۴۹۸ بازدید

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با بیان اینکه 50 درصد بازار طلا در قبضه مصنوعاتی خارجی است، گفت: طلای ترک و تایوان ...

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با بیان اینکه 50 درصد بازار طلا در قبضه مصنوعاتی خارجی است، گفت: طلای ترک و تایوان را به جای ایتالیایی در بازار می فروشند و مصرف‎‌کننده هم تشخیص نمی‌دهد.

عباداله محمدولی در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر 50 درصد بازار داخلی طلا از مصنوعات خارجی تامین می‌شود، گفت: متاسفانه مصرف‌کنندگان ایرانی، همواره کالاهای خارجی را بهتر از تولیدات داخلی می دانند و همین امر سبب شده تا اطلاعی هم از مصنوعاتی که به نام سایر کشورها به آنها فروخته می‌شود و قیمت بالاتری هم دارند، نداشته باشند. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی افزود: متاسفانه مشاهده می‌شود برخی از فروشندگان، مصنوعات تایوان و ترکیه را به جای طلای ایتالیایی در بازار به فروش می‌رسانند و مصرف‌کننده هم تشخیص نمی‌دهد که این طلا، ایتالیایی نیست، البته برخی از فروشندگان نیز، طلای ایرانی را به نام ایتالیایی می فروشند.

وی تصریح کرد: هم اکنون 5 هزار واحد تولیدی در کشور مشغول به کار هستند که کد رهگیری دارند و محصولات عرضه شده از سوی آنها نیز دارای شناسنامه است، این درحالی است که از سال 94 نیز نشان استاندارد طلا اجباری می شود و بنابراین تمامی مصنوعات طلا باید نام برند، عیار و کد استاندارد داشته و بر روی آنها حک شده باشد. به گفته محمدولی، هم اکنون 90 هزار نفر در صنعت طلا مشغول به کار هستند که این ظرفیت قابلیت افزایش تا 5 برابر را هم دارد، این در حالی است که تلاش داریم تا با برگزاری نمایشگاه طلا که از 23 بهمن ماه در تهران آغاز به کار می‌کند، سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جذب کرده و راه را برای اشتغالزایی بیشتر فراهم کنیم.

همچنین در این نشست، منصور نامدار زندی، نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی نیز گفت: هنوز نتوانسته ایم در صنعت طلا و جواهر برندسازی کنیم و تبلیغات مناسبی برای تولیدکنندگان خود داشته باشیم، این در حالی است که بسیاری از تولیدات داخلی ایران، مرغوب‌تر از نمونه های خارجی است. وی افزود: متاسفانه سازمانهای متولی امر تولید و صادرات، برای برگزاری نمایشگاههای داخلی به سازندگان طلا مجوز نمی دهند، این درحالی است که کشوری همچون هنگ کنگ، به ازای هر فرد تاجری که از نمایشگاه دیدن کند، 500 دلار کمک هزینه می دهد، بنابراین باید ساز و کاری فراهم کرد که بتوان سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جذب کرد.

به گفته نامدار زندی، بسیاری از تولیدات طلا در داخل کشور زیرزمینی است و کالاهای خارجی متاسفانه توانسته اند با حمایتی که از سوی سازندگان خود می شوند، به راحتی وارد بازار ایران شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها