کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

سورن با موتور توربو به بازار می‌آيد

کدخبر:۹۹۰۰شنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸:۲۰۲۴۴۳۹ بازدید

سورن با موتور توربوشارژ در آزمون رانندگي كه توسط كانون نمايندگان و كارشناسان خبره در پيست اتومبيلراني ورزشگاه آزادي انجام ...
سورن با موتور توربو به بازار می‌آيد

سورن با موتور توربوشارژ در آزمون رانندگي كه توسط كانون نمايندگان و كارشناسان خبره در پيست اتومبيلراني ورزشگاه آزادي انجام شد، مورد تاييد نمايندگان منتخب شبكه فروش قرار گرفت. در برنامه اي كه به همين منظور برگزار شد، مدير عامل شركت تحقيق، طراحي و توليد موتور ايران خودرو، معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو، مديران و کارشناسان كانون نمايندگان ايران خودرو حضور داشتند.

امروزه برای پاسخ به انتظارات روبه رشد مشتری در صنعت خودرو، نیاز به موتورهایی بادوام، پربازده، قدرتمند، کم مصرف و با آلودگی کم به شدت احساس می شود و خودروسازان جهانی همواره در حال توسعه و بهبود عملکرد موتورها هستند. در گذشته، از پرخوران بیشتر در موتورهای مسابقه ای به منظور افزایش قدرت استفاده میشد، اما در حال حاضر این سامانه برای پاسخگویی به نیازمندی های عملکردی، مصرف سوخت و آلایندگی به یک سامانه رایج در محصولات تجاری بدل شده است. پيشرانه EF7 مجهز به توربوشارژر ابتدا در محصول سورن نصب ميشود و اين خودرو از نظر قواي محركه جديدترين محصول ايران خودرو به شمار مي رود. موتور EF7 توربوشارژ نصب شده روي سورن، داراي 16 سوپاپ و سيستم انتقال قدرت آن، پنج دنده دستي است و استاندارد الايندگي يورو 4 را تامين ميكند. حداكثر سرعت سورن با استفاده از اين موتور كم مصرف نيز بيش از 200 كيلومتر در ساعت خواهد بود.


4fie09murxdqvmcy1t.jpg

توان پيشرانه توربو نسبت به موتور پایه، 30 درصد و گشتاور آن 40 درصد افزایش یافته است در حالی که مصرف سوخت آن در چرخه استاندارد پایین تر است. توان بیشینه 110کیلووات ( 150 اسب بخار ) در دور 5500 دور در دقیقه قابل دست‌یابی است. مزیت اصلی موتور ملي توربو، گشتاور آن است که بیشینه 215 نیوتن متري آن به صورت خطی از دور موتور 2000 تا 4800 دور در دقیقه ثابت است. اين موضوع، حس خوب رانندگی در دنده های مختلف، عدم نياز به تعويض مكرر دنده و شتاب بسیار خوب در تمامی شرایط را براي سورن فراهم می‌کند.

مصطفي خان كرمي، معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو نيز در اين مراسم با بيان اين كه نمايندگان مجاز ايران خودرو به طور مسقيم با مشتريان در ارتباط هستند و نظرات آنان را دريافت مي كنند و از اين رو آزمون محصول توسط آنان اهميت دارد، گفت: با برگزاري اين آزمون، مشكلات احتمالي خودرو دريافت خواهد شد تا قبل از تجاري سازي، نقاط ضعف آن برطرف شود. وي يادآور شد: سورن با موتور توربو با استفاده از فن آوري روز دنيا توليد شده و تا پايان سال، امكان و قابلیت ورود 500 دستگاه از اين محصول به بازار فراهم است.

خان كرمي با اشاره به افزايش توليد در ايران خودرو افزود: با روند رو به رشد توليد، تعهدات ايران خودرو به مشتري در شرايط مطلوبي قرار دارد و با برنامه ريزي هاي صورتگرفته و تاكيد مديريت ارشد بر توليد خودروی بدون كسري قطعه، پاسخگوي نياز مشتريان بوده و سال 94، سال ارتقای كيفيت محصولات خواهد بود.


ilimyzg5dfuks00dtg14.jpg

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

جکی : 1393/11/1813:42:28،
329
31
این ۲۰۰تاروتوکدام جاده پر کنیم؟؟؟؟
سیامک: 1393/11/1813:50:54،
253
161
اون بدنه ی سنگین سمندو موتور کرایسلرم نمیتونه بهش شتاب بده
200 تا پر کن با تجربه: 1393/11/1813:55:47،
147
27
انتهای شرقی زین الدین
مکانیک قلب: 1393/11/1813:57:52،
152
28
عجب پدیده ی عجیب الخلقه ای هست این !!!!!!!!
جلل خالق
كيان: 1393/11/1814:05:17،
267
47
اخ جون ef7 توربو!
اون ef7 كه من داشتم توربو نبود و مارو هر روز ميبرد نمايندگي حالا اينكه توربو هم هست و گل بود و به سبزه اراسته شد.
اونم تو كشوري كه بخاطر بنزينه آشغال حتي بي ام و توربو هم دچار مشكل ميشه با اون كيفيت.
خدا به داد صاحبان اينيكي برسه.
نیما: 1393/11/1814:08:33،
189
96
206 sd v8 + پارس سال 2 ایربگ داشبورد جدید_
الفبا: 1393/11/1814:28:05،
127
22
من ef7 داشتم بدنیس. از بس داغ میکنه تمام کابلها و پلاستیک داخل موتور بعد یکی دو سال از گرمای زیاد پخته و خشک میشه . حالا توربو شا نمیدونم چی میشه
عادی: 1393/11/1814:42:01،
108
18
توربو ملی کجا یوده؟! یه توربو بی کیفیت و تقلبی چینیه...
آلبالو: 1393/11/1815:42:33،
141
19
حالا این سمند قرار با چی مسابقه بده با پراید؟
کاش بجای اجتناب از پرخوران موتور از پرخوران و بخور بخور خودتون کم میکردید ماشین هاتونو با قیمت عادلانه تر به مشتری میدادید
amin: 1393/11/1816:40:20،
102
19
فقط میتونم بگم.... یا ابوالفضل... !!!! توربو!؟سمند؟؟سورن!!!!؟؟؟ جاده!!اسفالت!!! من!!! تو !!! چینان خوردو!؟؟؟
alimk: 1393/11/1817:39:24،
70
19
بازم که گیربکس دنده دستی بابا کل دنیا دارن اتوماتیک میزنن
هوشی جون: 1393/11/1817:45:58،
105
28
جاااااانم 200 تا پر میکنیم با خودروی ملی میریم تو باقالیا
مجید تیزه: 1393/11/1817:55:50،
89
30
کاش یه 2 زارم رو قیافه مسخرش وقت میزاشتن
شهاب: 1393/11/1821:29:36،
40
68
جاده كاشان اصفهان. ٢٢٥تا رفتم
حامد: 1393/11/1900:29:57،
64
16
همه چیش یه طرف اون پلاکی که روش زدن یه طرف! از تو آهنگری آوردنش
بهنام: 1393/11/1909:51:47،
43
29
206 تیپ 5 +
206 sd -
reza: 1393/11/1813:43:17،
201
22
لابد قیمتشم میخواین توربوشارژر حساب کنین آره؟
تتلو: 1393/11/1823:00:39،
54
22
اوییییییی / وییییییی / چ ابروییی...
برای تست خودرو ,بصورت انبوه تولید میشه تا روی نمونه زنده ایرانی آزمایش بشه.بعد کلی کشته مرده و فلج و... به کشور دوست و همسایه (عراق)جهت انتقام صادرات میشه. این کار رویه صنعت خودروی ملی ماست
علی elx: 1394/1/1523:47:30،
40
15
کی گفته از سورن خوش ریخت تر نداریم
ما خودمون زانتیا داریم ظاهرا میگن ef7از مال ما بهتره ولی انصافا با توربو شارژ
یه چیز دیگهس
خواننده: 1393/11/1813:44:19،
90
17
دیگه واقعا این نوبره بزن اون کف قشنگه رو
ایمان: 1393/11/1813:45:11،
119
32
تکنولوژی توربو مربوط به 35 سال پیش بوده که تازه ایران خودرو به فکر افتاده. هاشم جان خسته نباشید.
مهدی یونسیان: 1393/11/1820:03:02،
52
18
تازه خود هاشم که فکر نداشته چینیها کلی فکر کردن واسش
هاشم و فکر
الان هاشم داره میترسه تازه داره از اعتصابات یکم خلاص میشه
مهدی طلا: 1393/11/1813:45:52،
64
22
هههههه
محمد.ا: 1393/11/1813:47:08،
120
49
با سلام دوستان. ممنون میشم نظرتونو بگین
با در نظر گرفتن مصرف سوخت ، جاداری ، کارکرد و استهلاک دو خودرو کدوم رو می پسندید؟ (برای یه خونواده دو سه نفره)
206 تیپ 5 90+++++ قیمت حدود 31
مزدا 323 تیپ3 یا 2 ------ قیمت حدود40الی45
زانتیا ؟

متشکر از ایرانجیب
پویا: 1393/11/1814:31:42،
57
69
از نظر جاداری/کارکرد/مصرف سوخت واستهلاک هرسه تاشون به ال نود نمیرسند...
خوب از بین اینا مزدا 323 یا مزدا3 بهتره.
محمد رضا: 1393/11/1815:18:38،
74
36
دوست عزیز اصولا خرید ماشین دست دوم توصیه نمی شه مگر اینکه وقت اضافه داشته باشی بنظر من ژیان بخر ولی صفر بخر مطمئن باش بنز کهنه هم بخری 40 ملیون به اندازه پژو بهت سواری میده نه بنز
کوکی(آزرا|): 1393/11/1900:08:57،
27
20

پاسخ به محمدرضا:::

کاملا با نظرت مخالفم.
شما صدای اتاق و سواری یه مزدا 3 اتاق قدیم مدل 86 که نهایتا 60 تومن میخری رو به هیچ عنوان نمیتونی با یه ال 90 اتوماتیک صفر یکی کنی که حداقل 50 تومن پولشه.
محمد: 1393/11/1813:47:43،
79
35
بازم یک ترفند جدید وحرفهای دروغ ازویران خودرو برای فریب مردم.
موتور 30سال پیش پژو به اسم جدید ef7.
درعکس دوم ببینید بیچاره سورن با موتورضیف که با اطاق هم خوانی نداره چطور عرقش درآمده.

ویران خودرو این استعداد مهندسات تا حالا کچا نهفته شده بود.
متاسفم که دوتا پیچ موتور جابجا میکنید ویک رنگ سپر10میلیون میکشید روماشیناتون.

arman: 1393/11/1814:03:20،
69
16
Ef7 ک با موتور پژو 30 سال پیش فرق میکنه
محمود: 1393/11/1814:25:18،
51
17
آرمان جان ، اینها همون موتور پژو را هم نمیدونن چیه . پژو هم چندین مدل موتور داره اونوقت هر موتوری را میگن موتور پژو!!!!!!!
دادا: 1393/11/1813:48:58،
51
48
قيمت70مليون
ef7معمولي كه220تا ميره بعد توربو شارژش200تا ؟
زال: 1393/11/1813:50:04،
81
14
مثل اين مى مونه كه كت و شلوار رسمى را با دم پايى بپوشى
سوئیچ: 1393/11/1813:51:56،
75
16
بابا چرا این خبر را زودتر نگفتین یه اطاق 5 توربو شارژ گرفتم هفته پیش اگر میدونستم سورن خودروی ملی توربو شارژ هم میده بیرون به هیچ وجه از آتاشغالهای اروپایی نمیخریدم حیف شد

حمایت ملی = خرید لگن توربو
نیما: 1393/11/1813:52:34،
91
22
موتور ک تقویت میشه باید گیربکس و جاهای دیگه ماشینم همونجور تقویت شه ایران خودروی عزیز.
گیربکس ماشینات افتضاحه.
MiLAD: 1393/11/1814:12:58،
58
18
فقط گیربکسش؟!!!!!!!!!!!!!!
MiLAD: 1393/11/1814:05:46،
42
17
ایران جیبی های عزیز
موتورای ایران خودرو سفارشی شده من موتور ملی EF7 با توربو خیلی توربوش زیاد باشه از این نیتروژن هام میخوام از این که تو بازی ها هستا از اونا
همشو میخوام ببرم رو فرق....!!! نم سوار کنم
اسمشم بزارم سمندر!!!!
احمد: 1393/11/1814:06:33،
47
18
خودش چی چی بود که حالا توربوش چی چی باشه!!!
مسعود: 1393/11/1814:14:31،
88
60
206 وی 8 اس دی که خیلی بهتر از سورن هستش
چراغای جلوی 206 می ارزه به کل سورن
سورن آشغالی بیش نیس
محمد: 1393/11/1815:02:45،
52
59
اره اونم لابد 206 ایرانی چینی
فلفلی: 1393/11/1814:14:46،
63
19
فکر کنم چند روز دیگه پراید وانتم توربو شارژ کنن خخخخخ خدایا نگیر اینهمه بدبختیو از ما
خنگولا: 1393/11/1814:16:39،
59
22
جون مادرتون برید سراغ یه مدل یا پروژه دیگه اینقدر این ماشینارو انگولک نکنید.. یعنی در حد copy paste هم نیستید.. نمیدونم کیا با چه مدارکی استخدام این شرکتا شدن ..بابا یه کم ایده یه کم خلاقیت ...
-: 1393/11/1814:17:53،
55
19
فکر کنم استارت میزنی 10 لیتر میسوزونه!
هادی: 1394/10/2301:20:08،
13
6
من دنا با موتور ef7 دارم داره صدی 10.5 میسوزونه این که بیاد حتما صدی 15 میسوزونه ،چون سیستم VVT سوپاپش رو هم نمیتونستن با توربو هماهنگش کنن رفتن حذفش کردن آقایون عقل کل ایزان فورغونی، برین تو سایت tuning talk ببینین چه متخصص هایی تو کشور هس بعد مهندسین عقل کل تو ایران فورغون اینو میدن بیرون. تو کشورهای دیگه با نصب توربو موتور 100 اسبی رو میکنن 200 اسب بخار. اینا موتور 115 اسبی رو میکنن 149 اسب بخار تازه معلومم نی که راستش رو گفته باشن.
شروین: 1393/11/1814:20:23،
69
19
ما میگیم شاه نمیخوایم نخست وزیر عوض میشه!
كارشناس خودرو: 1393/11/1814:32:32،
60
19
موتور EF7 با توريور شارژ شركت fuyuan چين
ولي خوب واقعا چند دقيقه پشت فرمونش نشستن لذت بخشه مخصوصا صداي سوت توربوش (سوت توربو دقيقا جون در برابر صداي توربو پورشه كاين واقعا سوته) كه از دور 3500 تا 5500 به گوش ميرسه ولي مشكلش اينه كه سيستم تعليق و ترمزش با سورن معمولي هيچ تفاوتي نداره يعني فقط شتاب ماشين زياد شده ولي ديگه توقفش با خداست . البته ترمزش خيلي بد نبود فقط براي اينكه اين هيكل سنگينو با شتاب بالاش نگهداري مجبوري فشار زيادي به ترمز بياري و خوب بعدشم با بوي لنت ترمز روبرو شديم.
ايشالا ترمز و تعليقم تو مدل 2016 بهينه ميشه . ان شا اله
سعید: 1393/11/1814:38:16،
60
19
واقعا اینا فکر می کنن مشکل فروش در ضعف موتوره؟

در صورتی که مشکل نبود تغییرات اساسی در محصولاته، وقتی من می بینم پژو 82 با ماشین الان هیچ فرقی نمی کنه حتی بهتر هم هست چه چیزی من را مجبور می کنه پول اضافه براش پرداخت کنم؟؟
، نکته ای که چینی ها در بازار ایران خوب درک کردن و از کمبود تنوع دارن کمال سواستفاده را می کنن.........
مکانیک: 1393/11/1814:39:00،
41
29
کیا بودن میگفتن توربو شارژ بدرد نمیخوره،بیخوده،تو ایران جواب نمیده،با بنزین ایران سازگار نیس!؟!؟!کوشن این آدما!؟!!؟
میبینید که ایرانخودرو هم به فکر توربو شارژه.
من خودم ایرانخودرو رو قبول ندارم،فکر اشتباه نکنید،ولی حرف آدمای بی اطلاع هم رد میکنم.
مهندس وحید ص: 1393/11/1815:07:07،
38
13
به نظر من ایرانکندرو برای شروع باید از سوپر شارژر کوچک شروع میکرد و بعد میرفت سراغ توربو شارژر.
ss: 1393/11/1815:14:14،
38
18
یه مدت گیر داده بودن به جک s5 که اونم توربو هستش . تازه توربو اون از شرکت معروف و مدل کوچیک بود نه مثل این معلوم نیست از کجای چین اوردن و چه نوعی است که همچین توان و گشتاوری بهشون داده
مکانیک: 1393/11/1818:29:08،
38
16
عزیزان،سوپرشارژ با توربو شارژ به کلی فرق دارن.
محی: 1393/11/1814:44:12،
46
17
فکر کنم پروژه بعدی سورن با کلاس M power باشه!!!!!!!!
یه بنده خدا: 1393/11/1814:52:49،
42
14
ایران خودرو دید که دنا رو نتونست با قیمت بالا به مردم بندازه حالا میخواد همون موتور توربو رو سورن بندازه و با قیمتی که دلس میخواد بفروشه. شورای رقابت رو دور بزنه. چون سورن محصول لوکس ایران خودرو حساب میشه و میتونه رو قیمتش مانور بده
ویتس: 1393/11/1814:55:01،
40
15
همین جور که آقا نیما گفته باید گیربکس ماشین هم تقویت بشه حتی اگه کیفیت گیربکس هم خوب باشه وقتی این قدر گشتاور بالاتر رفته حتما باید ارتقا پیدا کنه وگرنه در آینده شاهد مشکلات زیادی در گیربکس ها خواهیم بود
PROGMAN: 1393/11/1814:56:50،
35
11
بهترین کار از سویی ایران خودرو خواهد بود البته با قیمت مناسب در ضمن وزن سمند اونقدرها هم زیاد نیست که بعضی از افراد نوشت وزن زیاد!!
ماشینهای وارداتی اکثرا بیشتر از این وزن دارند ولی مشکل سمند موتور ضعیف پژو بر روی این بدنه بود که خودرو را سنگین میکرد
زانا: 1393/11/1815:03:50،
37
13
ببخشید نویسنده محترم (حداکثر) سرعت از 200 (بیشتر) خواهد بود؟؟؟حداکثر یعنی چی اونوقت؟
برگ مو: 1393/11/1815:48:08،
33
21
ار نظر تئوری یعنی از +200 الی بی نهایت. O_o
علی م: 1393/11/1822:59:48،
35
14
یعنی با حداکثر سرعت ، پیش بسوی آخرت !
یوسف: 1393/11/1815:07:07،
55
17
ددم وای یه سمند دیگه هم اضافه شد به لیست ایران خودرو سمند ef7 ال ایکس سال توربو داشبورد جدید با EOBD
پراید وانت LT 773 با توربو شارژر.
خدایا تنوع و این خوشیو از ما نگیر
رضا: 1393/11/1815:07:20،
43
16
سورن با موتور توربو !!!!!!!! چند تا خبر قبلي نوشته بوديد قالپاق ماشينها از خارج وارد ميشه موتور توربو از كجا مياد ؟ !!!!
مهندس: 1393/11/1815:07:52،
39
27
به ایرادات ef7 از قبیل دسته سیم و گیربکس و سیستم تعلیق ضعیف و بدنه نازک و ترمز ضعیف و کیفیت بد مونتاژ و قطعات باید مشکل توربو شارژ رو هم اضافه کنند!!
البته بدنه و... جز ایرادات همۀ محصولات هستش
جلوبندی ef7 باید با سمند معمولی فرق کنه چون ماشین سنگین تره و برای همین همشون مشکل جلو بندی پیدا می کنن.
با این سرعت کدوم ترمز می خواد این ماشینو نگه داره
با این گرمای زیاد این موتور اسباب باز باید گرما و فشار توربو شارژ رو هم اضافه کنیم سر دو سال موتورش مرخص میشه
اون دوستمون هم که گفتن سمند بدنه سنگین داره اشتباه می کنند اون سمندهای نسل اول اونطوری بود
سعید: 1393/11/1820:57:35،
19
25
والا ما یکیشو 2 سال داشتیم 90هزارتا تو بدترین شرایط جنوب و عسلویه باش تازوندم تنها جاییش که هیچ وقت اذیتم نکرد جلوبندیش بود انصافا. موتورش هم تو این دوسال فقط 2 بار باز شد نه بیشتر
مهندس: 1393/11/1821:55:11،
21
19
آقا سعید مدل ماشنیتون مدل چند بود؟این سوال خیلی چیزها رو روشن می کنه
برای اثبات ادعای من می تونید برید نمایندگی های ایرانخودرو و با ایرادات این ماشین بهتر آشنا بشید ...
a: 1393/11/1909:38:52،
18
17
وزنش که بعیده بیشترباشه،۲۰کیلو بیشتره*که این۲۰کیلوهم زیادتاثیرنداره**مهندس !!!! مهندس!!!!
k k k : 1393/11/1912:30:41،
24
16
آقای مهندس عزیز
من و یکی دوتا از دوستانم سورن EF7 داریم
مشکل دسته سیم رو تا به حال تو مدل های جدید ندیدم و نشنیدم.
مشکل گیربکس رو قبول دارم واقعا گیربکس پژو 30 سال قبل برای این ماشین مشکل ایجاد می کنه و باید حتما گیربکس اختصاصی براش طراحی بشه.
مشکل سیستم تعلیق چی هست دقیق بفرمائید.من تا حالا مورد خاصی ندیدم.اتفاقا سورن جلوبندی خوبی داره.
مشکل ترمز!!!!!!!!!!این دیگه از اون حرفهاست.بین کل محصولات تولید داخل ترمز سورن در کنار ترمز پرشیا LX از همه مناسب تر هستن.شاید منظور شما سمندهای 14-15 سال قبل هست؟؟؟؟؟
بدنه نازک رو از کجا در آوردین خدا داند.!!!!!!!!!!!
کیفیت بد مونتاژ:یا شما ماشین صفر داخلی نخریدی این مدت یا اینکه از روی شنیده ها نظر می دی.عزیز من تمام ماشین های تولید داخل کیفیت مونتاژ فاجعه دارن.این مسئله در مورد سورن هم صادقه .اما تو سورن کمتر از بقیه هست به خاطر تیراژ کمتر همین
k k k: 1393/11/1912:40:11،
20
13
اینکه جلوبندی EF7 و سمند معمولی تفاوت دارن یا خیر نمی دونم اما تفاوت وزن سمند معمولی و EF7 20 کیلوگرم هست.گمون نکنم نیاز به جلوبندی چندان متفاوتی داشته باشه.
اما در مورد این مدل توربو شارژ نظرم با شما نزدیک هست.
گرمای موتور قدرت و شگتاور بیشتر هم نیاز به سیستم خنک کاری و روغن کاری جدید داره و هم نیاز به ترمزهای بهتر حتی سیستم های کمکی ترمز یا کمکی تعلیق مثل BA,ESC و .....
در ضمن 100 درصد باید گیربکس جدید برای این موتور تولید بشه.
در حال حاضر هم موتور EF7 با این گیربکس مشکل داره دیگه چه برسه به توربو.
در کل مشکل ما اینه که بر اساس شنیده ها نظر می دیم و نسخه می پیچیم نه بر اساس واقعیات.
چه خوبه که قبل از اظهار نظر کمی در مورد اون مطب تحقیق گنیم .
به خدا با وجود امکانات ارتباطی جدید کار سختی نیست فقط نیاز به کمی حوصله داره.
ای بابا: 1393/11/1815:15:26،
45
32
واقعا از دیدن سمند دیگه حالم بهم میخوره حالا از هرمدل که باشه
arses: 1393/11/1815:18:09،
59
23
بهترین کار اینه که بطورکل خط تولید سمند راجمع کنه ..ثواب داره
امین: 1393/11/1815:44:33،
37
17
بابا جمع کنید شب میخوابین صبح جای یه پیچ رو عوض میکنید یه اسم هم روش میزارین 10 میلیون میندازین به مردم .....هه هه هه تولید ملی نمیدونم چه بدی کردیم تو ایران به دنیا اومدیم ....ای خدا............
سایه شب: 1394/2/2309:36:43،
24
13
EF7 ماشین علی هست
چه سمندش
چه سورنش.
غول.
ما سمندشو داریم
مدل اسفند 89
مرگ نداره خداروشکر
تاحالا که سال 94 هست خرج خاصی نداشته جز تعویض دسته موتور
محمد: 1393/11/1816:11:26،
41
29
توجه به باتری ماشین تو عکس کردین

باتری خاورگذاشتن تو موتورش شده توربو

متشکریم روحانی
reza: 1393/11/1816:48:42،
32
27
این باطری از نوع باطرهای آب اسیدی صبا باطری است که روی سمند من هم همین نوع باطری است و ازش راضی هستم
انوقت باطری ماشین چه ربطی به روحانی داره؟؟
مسعود: 1393/11/1822:06:15،
33
28
ایشون حتما جز دلواپسا هستن کاریش نداشته باش. دیگه ببین باطری خاور رو وقتی به رییس جمهور ارتباط می ده ببین این دولت چقدر مظلومه
دلم درد میکنه!: 1393/11/1823:03:03،
29
14
خوب حتما جناب روحانی باطری رو دستکاری کرده دیگه!
تئوريسين: 1393/11/1816:29:55،
40
39
آیا همه شمایی که اینجا نظر مخالف این خودرو نوشته اید
بنز و بی ام دابلیو و شورولت و تویوتا و هیوندا و... سوارید؟؟؟!!!!
هیوندا با اون همه دب دبه برای خودروهای سواری تولیدی خود از سال ۲۰۱۱ رفته سمت موتور پر خوران
این حرکت ایرانخودرو یک حرکت مثبت هست بعد از سالها تولید تکراری
با این حرکت روی کاغذ اکثر خودرو های چینی حذف میشن
البته دنیای حقیقی با محاسبات روی کاغذ متفاوت است
پس باید صبر کرد و دید
جمع كن تئوري هاي معدوي تو: 1393/11/1819:13:30،
34
17
نخورديم نون گندم ولي ديديم دسته مردم حتما نبايد بنز سوارشي كه بفهمي اين ماشين اشغاله شما اگه هر چيزي رو با تجربه شخصي داشته باشيد و نظر بدين اين كاره اشتباه انسان ها از عقل و تجربيات ديگران و چنتا اطلاعات نتيجه گيري ميكنن اما حيوانات حتما بايد يه مورد تجره كرده باشن تا ياد بكيرن فهميدي ؟
مهندس: 1393/11/1822:04:40،
29
25
شاید همۀ اینها ماشین خارجی نداشتند ولی از داشتن ماشین بی کیفیت ساخت داخل مخصوصا مدل جدیدترها حسابی رنج کشیدن.
خیلی سخته که ببینی دوتا کشور خودروسازیشون باهم استارت خورده و نتیجه کارشون میشه سمند سورن و تیبا و یکی دیگه میشه آزرا و سنتنیال !!تازه با افتخار هر روز محصولات جدید چینی هم به سبد تولیداتشون اضافه می کنند.
الان آمریکا هم نمی تونه با هزارتا حرکت چین و ماشینهای بنجلشو حذف کنه بعد شما می گی یک ماشین شتر گاو پلنگ با یک توربوشارژ می خواد چین رو حذف کنه.
احتمالا تئورسین های عزیزی مثل شما در راس همین خودروسازها هستند که وضعیت خودروسازیمون اینه. تاسف
mohsen: 1393/11/1817:21:35،
35
14
فقط خدا کنه آتیش نگیره.
X: 1393/11/1817:29:12،
46
24
بدک نیست ولی کاش این توربو لااقل روی موتور xum با حجم 2 لیتری نصب میشد.
من فکر میکنم حجم موتور کم (ef7 (۱۶۰۰، با این قدرت ۱۵۰و گشتاور ۲۱۵ فقط نوید استهلاک سرسام آور این موتور رو میده. در ضمن واقعا وضعیت کیفی سوخت کشورمون به درد تغذیه سیستم توربو شارژ نمی خوره و عملا نه تنها توربو خوب کار نمیکنه بلکه در مدت زمان استفاده به مراتب کمتری نسبت به موتور معمولی دچار مشکل خواهد شد. فکر نمیکنم جالب دربیاد. ولی در کل حرکت خوبیه شاید بالاخره قشر متوسط بتونن یه محصول وطنی (اسما وطنی) با قدرت بیش از ۱۰۵ اسب(البته واحدش الاغ هست بیشتر تا اسب!) سوار بشن. هر چند هر کسی که اینو بخره میبازه چون میشه موش آزمایشگاهی ایرانخودرو تا ایرادات این موتور مشخص بشه...
خیلی وقته که هیچ حسی به حرکات خودروسازهای داخلی نمیشه داشت!
رامین: 1393/11/1820:17:37،
25
12
اینم یه روش جدید برای فروش ماشینایی که ساختن و رو دستشون باد کرده.با یه توربوی بی کیفیت که روش میبندن.میخان مشتریو وسوسه کنن.ولی این ماشین در هر حال ارزش خرید نداره.
نظری: 1393/11/1820:43:24،
31
20
چراهمه شماها منفی میبافید یامن توایران نیستم یابعضی از شماها من خودرو توی کرج قم میفزوشم خیلی ازمردم که پولشون هم زیاده تاحدودی بعضی مهندس دکتر هم هستند بیشتر ماشین مدل پایین تولیدداخل میخرتد
بعضی ازشماها یادگرفتی اشغال اشغال چیزدیگه یاد نگرفتی بنویسید اماخیلی ازشماها که درباره فنی یااشکال خودرو میگیدواقعا ادم متوجه خوبی یا اشکال خودرویش میشه!
ناشناس: 1393/11/1820:52:11،
34
14
دوستان مدیرای ایران خودرو و سایپا همشون سیاسی هستند، یعنی هیچ تخصصی ندارن، مثلا یه موقع مدیر عامل مگاموتور لیسانس تربیت بدنی داشت، حالا ببین چه وضعی تو شرکتهای دولتی برقراره. وقتی مدیر عامل بیسواد و نالایق باشه سعی میکنه افراد قویتر از خودشو از شرکت فراری بده، نتیجش همین ماشینایی میشه که سوار میشیم.
ali: 1393/11/1821:25:53،
39
25
فقط tu5
عجب: 1393/11/1821:42:30،
24
15
خواهشا به جای توربو یکم ظاهر مسخرشو عوض کنید ایمنیشو بهتر کنید سمندهای ef7 که همش بیخ ریش نمایندگی هست برای تعمیر این مسکلو درست کنید بعد توربو کنید اینم تو این مملکت که داخل اتوبان 120 بیشتر بری جریمه میشی و یک بهانه جدید هست برای قیمتهای نجومیتون
امیر: 1393/11/1821:51:06،
50
33
یکی از دوستان خودرو دنا رو تحویل گرفته میگه واقعا ماشین پرقدرت پرشتاب و نرمو راحتی هستش .داخل ماشین قشنگو عالی ..از خریدش کاملا راضی هستش.
طیب نیا: 1393/11/1822:15:54،
37
22
این پیام از طرف کی بود؟ مدیر فروش ایرانخودرو؟
شاید کیفیت مدلهای اولش بهتر باشه ولی سمند سمنده زور بی خود نزن دادا
ش: 1393/11/1822:07:22،
36
30
مخالفم ef7 مدل 88 خیلی بهتر از این جدیدهاش هست.
علی م: 1393/11/1822:53:18،
30
13
مدیر عامل محترم چیران خودرو !
لطفا این اختراع جدیدتون رو هم مثل دنا صادر کنید به کشورهای خواهان چیران خودرو . به قول معروف مرحمت فرموده ما را مس کنید .
شما اگه همون سمند معمولی رو با همون کیفیت اولیه تولید کنید ، آمار فروشتون چند برابر میشه . لازم نیست توربو کاری کنید .
مکانیک ۱: 1393/11/1823:31:21،
24
15
چرا تیوب شارژر به هواکش وصل شده؟ باید پشت دریچه گاز باشه. میدادند موسیو بهتر کیت می بست که!!!
amir: 1393/11/1823:35:09،
32
25
اخه اون توربویی که همش 20 30 تا بخواد به اسب ماشین اضافه کنه توربو نیس باد بزنه حداقل باید بشه 250اسب تا شتاب و 0تا 100 ماشین بهتر بشه از نظر من این ماشین با اون توربوی ضعیف مفت نمیرزه پراید بگیری خیلی بهتره ....
بهروز: 1393/11/1907:56:18،
29
15
موتورش نترکه!!!
سالار: 1393/11/1908:55:09،
20
13
دوستان تا یکسال نخرید ......... احتمال ترکیدن بالاست ... مگه میشه یه موتوری رو همینجوری ازش فراتراز انتظار کاربشی ... خطر خطر خطر .... مواظب باشید
saeed: 1393/11/1908:31:57،
20
15
آره خوبه نزديك عيدم هست ،شتابش زياد ميشه بدون اينكه روي قدرت ترمز وايمنيش كار بشه ،آمار تصادف جاده اي رو بالا ميبره. برين بخرين.....
pepan : 1393/11/1908:45:51،
20
12
این نمایندگان منتخب و کارشناسان کانون یا با پارتی بازی اومدن به یه جایگاهی.. حالا هم اومدن چرندیات میگن...
مرد اونی هست که توربو رو جاسازی کنه با کمترین مصرف صوخت..بابا حداقل از فولکس واگن که خبره این کارهاست کپی برداری کنین...
با ۱۶۰۰ سی سی بالای ۲۵۰ اسب تولید میکنه..تازه مصرفش هم زیر ۶ لیتره...
سعید: 1393/11/1908:47:15،
23
16
با سلام و خسته نباشید در قیمت قیمت روز خودرو قیمت خودرو دنا را اشتباه زدید.. به گونه ای که قیمت ازاد را 50/5 میلیون زدید ولی در نمودار آن 45/5 میلیون نمایش میدهد.. لطفا جهت تصحیح آن اقدام کنید تا مردم هم اشتباه تصور نکنند.. با تشکر
ممد: 1393/11/1908:57:01،
22
11
با تشکر و قدر دانی از اساتید محترم ایران خودرو که سعی میکنند به بهترین نحو ممکن جیب مردم را خالی و جان آنها را برباد دهند دوباره متشکرم
كار: 1393/11/1910:02:58،
26
18
ايرانخودرو اول بايد سمند رو از نظر وزني سبك كنه و به فكر پايين اوردن مصرف بنزين باشند
علیرضا: 1393/11/1911:31:36،
23
10
بهترین و ایده ال ترین موتور مناسب برای خانواده سمند، موتور xu7/jp4 یا موتور 1800 16 سوپاپ هست که روی سریر خوب جواب داده ولی متاسفانه فقط تا اونجایی که شنیدم مصرف شهریش بالاست. میتونن با گیربکس اتوماتیک و پایین اوردن مصرف و الایندگی این موتور، روی خانواده سمند پیاده سازی کنند ولی در حال حاضر تاکید ایران خودرو روی موتور tu5 و ef7 هست.
رضا: 1393/11/2000:12:39،
29
13
آقا نگین تو رو خدا...سمند ef7 زندگی منو تحت الشعاع قرارداده ..ظرف مدت 6ماه دو دفعه موتور کامل از تهران فرستادن عوض شده ومن بی وسیله بودم..یه دفعه هم اویل ماژول کامل عوض شد آخرش بعد از 9ماه بدبختی دوباره با4000{چهارهزاز}کیلومتر کلا"کارکرد موتور روغن ریزی مجدد کرد باچسب مزدا چسبوندنش ونمایندگی گفت دیگه به شماخدمات نمیدیم خسته شدیم وخجالت زده شما..برین جلوی دفترمرکزی ایران خودروآتیشش بزنین ..منم با9میلیون ضرر فروختمش چون موتورش 3کار میکرد...یه پیستونش کلا"زد...خریدارجدیدبدلیل خرابی ماشین منو هی میکشونه به دادگاه....خدا از سر تقصیرات مسئولین ودست اندرکارای ایران خودرو نگذره
محمد: 1393/11/1911:33:26،
28
9
اگرویران خودرو وزن سمندو بخواد سبک کنه اون وقت باید به فکر پرواز سمند درآسمانهای ایران باشیم
اون وقت ویران خودرو ادعای ساخت هواپیما با موتور ملی توربو شارز سمند میکنه وممکنه ثبت جهانی بشه ودرکتاب گینس ثبت بشه

وممکنه اسراییل وآمریکا به فکرکشتن مهندسان ساخت این هواپیما بشه
روحانی متشکریم
رضا: 1393/11/1922:47:21،
29
13
سلام...به خدا به قرآن به پیغمبر به هر دین وایمانی که دارید قسم میخورم بابت ef7بیچاره شدم..بعداز 3ماه توی نوبت موندن ،ماشینو تحویلم دادن..تازه قبل از اینکه ترخیصش کنن از پارکینگ نمایندگی،دورم کردن وبه به وچه چه ومبارکه وفلان که چی ؟شیرینی ماشین نو را بدم به نگهبان وکارگر وکارمند و....به هرحال اومد بیرون ..از بزرگراه بولوار اومدم که سریعتر ومستقیم برسم خونه وخونوادم خوشحال شن!!!!یه 10 کیلومتری که حرکت کرده بودم دیدم همه واسم دست تکون میدن وچراغ میزنن..گفتم ای ول ..همه فهمیدن نو خریدم..تا یه موتوری باسرعت رسوند خودشو کنارم وزد به شیشه که بپر بیرون آتیش گرفته!!!من که چیزی نمیدیدم..زدم کنار وخودموپرت کردم وسط خیابون..یه 10 دقیقه ای وایستادم دیدم دودش تموم شد..آخه کل خیابونو دود برداشته بود..رفتم سراغ کاپوت .زدم بالا دیدم خبری از آتیش نیست که نیست..باهزار تابسم الله دوباره سوارشدم ورفتم .
رضا: 1393/11/1922:57:37،
26
16
یه دفعه دیدم پشت سرم کل خیابونو دود برداشته ..زنگ زدم امدادخودرو..اول پرسید چه نوع سمندیه؟گفتم ef7گفت موتور باید عوض شه.گفتم بیایین ببینین بعد بگین..گفت خودمان بهتر میدونیم...خلاصه تا صبح بغل خیابون موند وبردنش بعدابرای تعویض موتور..آخه از تمام واشرهای بالا پایینش روغن میریخت بیرون وبعد روی لوله اگزوز وهمش دود میکرد..بعد از 65روز خوابیدن..موتور کامل عوض شدوسوارش شدم رسدم خونهوووفرداش دیدم کل کف حیاط روغنهووبردم نمایندگی گفت فقط اویل ماژول عوض میکنیم واست.تاقطعه از تهران رسید7روزبعد ماشینو گرفتم..آوردم خونه 2هفته بعد کل حیاطمون شد روغن..بردم نمایندگی .با چسب اویل ماژولشو چسبوندن.گفتن همینه که هست ..همینجوری باهاش رفتم تا2ماه بعد که موتور 3 شدوودوباره گفتن تعویض موتور که اینجا دیگه قاط زدم......آخرش با9میلیون ضرر فروختم .هنوزم خریدارنفرین میکنه به من ورفته شکایت از من که چرانگفتی 2بار موتور
رضا: 1393/11/2000:22:42،
34
21
نخرین ..تورو قرآن سمندef7 نخرین که بیچاره میشین مثل من...به تمام مراجع شکایت کردم کسی پاسخگو نیست..موتور عوض کردم ..کلا"4000کیلومتر کارکرده..روغن ریزیش باتعویض اویل ماژول وچسبوندنش لرای آخر کار ،حل نمیشه...فرمون ef7 همیشه میلرزه وهیچکسی هم نمیتونه درستش کنه حتی اگر لاستیک کره ای ووو...رینگ و....جعبه فرمون عوض کنین باز مشکل داره .بدلیل نزدیکی لوله های کولز کنار موتور .به هیچ وجه خنک نمیکنه حتی شیشه رو توی تابستون پایین بیارین بهتر خنک میشین تا باکولرef7..چراغ چک همیشه روشن میشه وقابل رفع هم نیست..موتور سنگینه زیربندیش کلا" از هم میپاشه...سوخت داخل شهرش حدود 11 هستش آخرش هم موتورش 3 میشه..همیشه صدای آبشار از جلوی داشبورد میادباهواگیری هم حل نمیشه وهزاز هزار مصیبت دیگه...بدبخت نکنین خودتونو با خرید این ماشین منحوس لعنتی
رادين: 1393/11/2022:23:08،
24
12
اخه بدنه ي سورن مي كشه ٢٠٠كيلومترو پرواز ميكنه
ناصر: 1394/7/1520:46:43،
10
4
آقا مطمئن هستی ماشین صفر سوار شدی. من ef7 دارم 11000 کار کرده هیچکدام از این مشکلات را نداره. البته قبول دارم که کیفیت محصولات داخلی زیاد جالب نیست.
نادر: 1393/11/2115:43:52،
24
12
به زودی سمند با موتور هلی کوپتر نیز می آید...
بالاخره ما فقط سمند داریم و پراید...
ميمو: 1393/11/2213:09:10،
24
12
خخخخخخخ سمند توربو فكر كن !!!!!!!!!!چه پيشرفتي فردا وانتشم مياد ،وانت سمند باموتورهيبريدي خخخخخخخخ قيافشو درست كنيد نميخواد توربو بدين بيرون
محی: 1393/11/2218:27:30،
26
11
من ک میگم ایرانخودرو و سایپا باهم یه همکاری داشته باشن، موتور سمند رو بذارن رو پراید یا برعکس.
بالاخره اینم خودش یه پیشرفته...!
رضا: 1393/11/2317:09:46،
20
16
به نظرم اگر ایران خودرو،موتور ال نود رو بزاره روی اطاق سمند،کاری میشه کارستون....بدنه سمند باموتور قدیمی 30ساله 405پر مستهلک وپرسوخت xu7،فقط وفقط نیاز به انجین کم استهلاک وکم سوخت وپرشتاب l90 داره..مطمئنم که دیدگاه مردم عوض میشه وروند استقبال از سمند بین مردم مظلوم ایران،خیلی یشتر میشه...تازشم مگه چی میشه ؟مگه نه اینکه تابحال تولیدکنندگان،موتور پژو را روی پیکان ،موتور پیکان رو روی پژو،موتور پراید رو روی رنو وتازگی ها هم موتور پیکان رو روی مزدا وانت و......گذاشتند.... خوب این یکی رو هم امتحان کنند...هم مشکل بیریخت بودن اطاق ال نود حل میشه وهم شتاب وسرعت وسوخت سمندونارطایتی مردم از این محصول ...که خدا مرگشون بده با این اختراعات ومحصولاتشون
محمد: 1393/11/2419:19:43،
16
16
من واقعا موندم چرا
من یه سمند مدل 88 دارم که موتور TU5 روشه سفارش ترکیه بوده واقعا ازش راضی هستم و تا الان هیچ خرج موتوری نداشته با اینکه 160 هزارتا راه رفنه
گیربکس و موتور 206 تیپ پنج روشه هم از پس بدنه سمند خوب ببببببببببببببببببببباد هم سینه کشی و عالی راه میره مصرفشم خیلی کمه ترمزش هم عالیه کیفیت ساخت داخلش هم بهتر از این سمندهای جدیده حداقل سرو صداش خیلی کمه
موندم چرا اخه همین رو ادامه تولید ندادن؟
من سمند EF7 هم نشستم و هم سمند با موتور معمولی واقعا ماشین خودم یه سرو گردن ازشون بالاتره
واقعا نمیدونم چرا دیگه تولید نکردن ماشین خوبی شده بود تازه ....
hamed: 1393/12/2016:07:55،
11
7
بابا به جای این مسخره بازی یکم از قیمت ماشیناتون کم کنید.واقا خجالت نمی کشین ماشینی که به گفته شما تولید داخله دارین35تا40 میدین.ما که کشورمون کشور اسلامیه و اسلام کامل ترین دینه و مردمانی به این خوبی داریم چرا میکنید تو پاچه مردم خودرویی که هیجایی از دنیا قوبولش ندارن.خواهشا مسئولان پیگیری کنن.مثل بقیه مشکلات
ef7: 1394/2/804:11:41،
21
26
سلام،واقعا متاسفم برای بعضیها که بدون هیچ اطلاعاتی ،نظر میدن و مشخصه چیزی بارشون نیست و فقط میخان یه حرفی زده باشن و یا از نوع ماشینی که دارن تعریف کنن و بدون هیچ تحقیقی نظر میدن و شرکتی رو به تمسخر میگیرن ، و لذت میبرم میبینم یه سری از آقایان بزرگوار ،که مشخصه که اطلاعات فنی مکانیک رو دارن،و چقدر خوبه که اینجا ما به عنوان یه ایرانی مشکلات خودرو رو بگیم تا مهندسین رفع عیب کنن.من طبق تحقیقاتی که در مورد سمند ef7انجام دادم و اکثر صاحبان یا مکانیک این ماشین رو نصبت به قیمت زیر ۵۰ میلیون ماشین برتری میدونستن،و اکثرا میگفتن قبل از اینکه سمند بخریم نظر بدی نصبت بهش داشتیم ،و بعد از خرید نظرمون عوض شد،و یه سری از ef7 سال ۹۰ ناراضی بودن که اون هم در مدل ۹۲ به بعد رفع عیب شد.
موسوی: 1394/3/510:10:45،
19
14
سلام دوستان اقدام شرکت ایران خودرو فقط بخاطر این بوده که ازرقبای خودش عقب نیفته البته تو کشوری که خودرو سازیش انحصاریه رقیب معنی نداره درکل میگم ایرانخودره روی موتورef7هیچ تغییری نداده واومده بهش توربوشارژنصب کرده که این امر باعت بالارفتن شدید استهلاک موتورش میشه چون آلیاژضعیفی داره وقتی که قدرت میره بالا یقینا گرمای موتورم میره بالا وهجمه اکسیژفشورده ای که وارد سیلندرمیشه باعث میشه همه قصمتای موتور فشار ببینه واستهلاک شدیدی داشته باشه که عمرمفید موتورپاین میاره
ef7مشکلاتی داشته که ایرانخودرو به زور تونسته چندتاشو حل کنه خودرو ساز عزیز اول بیا کیفیت موتورماشینتو به حد مطلوب برسون بعد برو دنبال گند کاریه جدید
amin: 1394/3/1401:13:02،
27
11
سلام . ماشین در ایران به یک کلام خلاصه میشه . هندونه ... طبق ادعای استاندارد خودروی تندر90 بهترین کیفیت تولید در سال 93 رو داشت . ولی بی کیفیت ترین خودرو از نظر بنده خریدار حداقل رانا که داشتم بهتر بود . حالا این حرفو به هر کی میزنم . بهم میخنده .
ش: 1394/3/1411:48:08،
20
14
ایراد فنی نداشته باشه خوبه ومصرف سوخت کم
محسن: 1394/3/1603:33:12،
18
15
سلام دوستان من هم سال 90خودروی سمند ef7 خریدم الان سال 94 هستیم 60هزارتا راه رفته خدارو شکر مشکل حادی نداشته ولی یه دست شمع ایریدیوم سوزنی روش انداختم دور موتور روی 6و7هزار دنده عوض میکنم ماشاالله خوب گاز میخوره.205 خدایش توجاده کاشان رفتم.به نظر من اگر ماشینتون ایراد حادی نداره باید یه سری چیزاشو خودتون عوض کنید مثل:شمع.وایر.روغن مرغوب رو5000 تا عوض بشه.فیلترها.لنت اصلی.دیسک وصفحه زانتیایی.تسمه دینام و تسمه تایم واگر هم میبرید تعمیرگاه باید لوازم اصلی،خودتون بخرید وبالای سر مکانیک جهت تعویض بایستید.البته ببخشید این نظر شخصیم بود بیان کردم
امین: 1394/3/1814:53:17،
16
14
من یه دونه ۸۸ از اون سری اولاشو دارم ۱۵۰ هزار تام رفته گوش شیطون کر بدون کوچکترین خرجی غیر از دسته موتور مث مرد داره کار میکنه هنوزم تو جاده رقیب نداره
باصفا: 1394/3/3101:45:35،
22
14
حیف شد .من قصد خریدشو داشتم چون از جلو داشبورد و امکانات این مدل ELXسالش خیلی خوشم اوده بود ولی با این تفاسیر دوستان میترسم بخرم و هر روز تو نمایندگی باشم .نمایندگی که الان پژو پارس دارم و خدمات کارت طلایی برا شکستگی چراغ جلو در اثر ضربه را دو ماهه منا میتابونه و منم با همین ماشین چراغ شکسته سر میکنم .ما با کیفیت ,قیمت کنار بیاییم ولی این عدم خدمات نمایندگی رو چی کار کنیم؟!
حسین: 1394/5/323:07:03،
14
9
150 اسب بخار فکر کنم 240 کیلومتر بره بعد موتور و توربو برت شن تو جاده
ح 200: 1394/5/421:45:11،
11
12
موتور ای اف سون هرچی باشه از موتور تی یو فایو بهتره چند روز پیش یک 206 اس دی دیدم که پوسته موتور در مرز ذوب شدن بود موتور تی یو فایو از مدل های 90 به بعد بامشکل سوزاندن سر سیلندر و... را دارند
گوگولی: 1394/5/1015:11:49،
6
6
من با نظر amin کاملا موافقم.ماشین ایرانی دقیقا مثل هندونه شانسیه! حتی هندونه را تا حدودی میشه تشخیص داد ولی ماشین را نه!
من یه 405 tu5 slx دارم مدل 94.تعریفش نباشه تا حالا بد نبوده و هیچ مشکل حادی نداشته بجز کیفیت افتضاح تزیینات داخلی.این پلاستیکها خیلی خشک و بیخود شدن و زررررررتی میشکنه.بابام یه پژو مدل 89 داره کیفیت قطعاتش خیییییلی بهتر از اینه.
پژمان: 1394/5/2701:29:38،
7
6
من خودم samand EF7 دارم مدل 91 خدایی حرف نداره. از موتور های به درد نخور پژو خیلی سرتره.
سورن سوار سفید: 1394/6/611:48:23،
13
5
سورن مدل 89 دارم ازش هم راضی هستم خداییش خیلی باحاله . اما انتقادات شما دوستان هم قابل تفکر است در باره وزن و سرعت و شگتاوری و گیربکس و ترمز و تعلیق و توربو جدید . ایران خودرو با نیت های خوبی پیش میره به امید خدا ...
حسن: 1394/7/2023:52:01،
12
3
تمامی ماشین های ایران خودرو از لحاظ گیربوکس ترمز مشگل دارن ولی این درست نیست که یه موتوررو در سه نوع ماشین مختلف بذارند ای دیگه کجای دنیاست ماشین سال 93 با سال 94 بایدیه فرقی داشته باشه یعنی یه اپشنی بدان اضافه بشه ولی همان است که همان.....باعث تاسفه
سنجیده گو: 1394/7/3002:05:11،
10
7
دنده 6 : هرچند این موتور بر پایه EF7 شکل گرفته است اما نسبت به آن تغییرات متعدد فنی نظیر پیستون با نسبت تراکم پایین تر و جنس بهتر،سیستم مدریت موتور متفاوت تر،اینترکولر و….دارد بنابراین شکی نیست که از نظر فنی موتور پیچیده تر و گران قیمت تری نسبت به نمونه غیر توربو (اتمسفریک) EF7 خواهد بود.همچنین ضرایب گیربکس و دیفرانسیل نیز متناسب با مشخصات موتور اصلاح شده است و به جز دنده یک سایر دنده ها به شکل چشمگیری سبک شده اند.با این حساب احتمالا می توان به مهندسی خوب این موتور و گیربکس به عنوان اولین پیشرانه پرخوران شده برای یک خودرو تولید داخلی امیدوار بود.همچنین پیش بینی می شود که سورن توربو با این موتور بتواند شتاب گیری از در حدود 9 ثانیه داشته باشد و از این نظر با خودروهای گران قیمت تر از خود رقابت کند.

بهتر است قبل از زدن حرف بی ارزش کمی تحقیق و مطالعه کنیم . گیربکس تغییر کرده نابغه های قرن .
هادی: 1394/10/2301:31:59،
10
8
دوست عزیز اینا هنوز نتونستن هماهنگی بین VVT سوپاپ رو با فشار روغن ایجاد شده از قدرت کمپرس توربو رو ایجاد کنن. رفتن VVT رو کور کردن رو سر سیلندر . تازه با تعویض پیستون ضریب کمپرس موتور رو کاهش دادن .جایی که همه موتور های روز دنیا ضریب کمپرس بالای 10.5 - 11 دارن اینا با تعویض پیستون کردنش 9.5 تا بتونه در مقابل گرمای زیاد موتور و خود سوزی بنزین مقابله کنن. اینه تفکر مهندسی که شما ازش تعریف میکنی. اگه راس میگن vvt سوپاپ رو روش بزارن .سیستم سوخت رسانی رو هم بکنن تزریق مستقیم سوخت . دنا با اینکه رادیاتوری با سطح 20 درصد بزرگ تر از سورن دارا هس وقتی که موتورداغ میشه مثل کوره اجر پزی گرما ازش ساطع میشه ، وای به حال این با موتور توربو و رادیاتور کوچک تر
د: 1394/11/319:40:11،
11
9
9ثانیه!!!
تازه بررسی کردن اگه اشتباه نباشه نوشته بودن 11ثانیه اگرم بنزینش بد نباشه نزدیک 10
شتابشه .بررسی اولیه سورن توربو
عابد: 1394/8/2212:47:00،
12
5
من هم ای اف سون 92 دارم حدود پنجاه هزار کار کرده آخ نگفته. خیییلی هم کم مصرفه.
پدر: 1394/8/2213:02:38،
11
6
آهای اونایی که تا حالا سوار سورنelx نشدین.تو رو خدا در مورد ماشین از تو.....تون حرف در نیاریناین ماشین تو رنج 30 تا50 چه تو داخلی ها و چه تو خارجی ها رقیب نداره.......
توربو ایران چی : 1394/9/2816:04:43،
9
4
دوستان کدوم شخصی به عقلش فشار اورده توربو ایرانی بسازه فکر کنین این توربو جز توینیگ بشه چی میشه اسمش میشه ایران توربو ایران هرچی بسازه به ایران ربط میدن به خدا 600 سال دیگه کشور های دیگه سفینه میسازن ما از BMW این موقع استفاده می کنیم بعد از 600 سال دیگه به فکرشون میرسه ما هم سفینه بسازیم بعد از 600 سال دیگه ازمایش می کنن بعداز 600 سال دیگه میزن اسمش هم میزن ایران سفنه البته نگه میدارن در دنیا اخرت میدن به مردم ... فرشته ها از ایران سفینه استفاده میکنن
مرتضی: 1394/11/1722:43:57،
11
11
اقایون ایران خودرو شما خراب کارای های قبلی خودتون رو درست کنید بعد دوباره خراب کاری کنید
م . ر: 1395/11/1720:03:07،
1
1
سلام
دوستان عزیزشایدهیچ کدام ازمادلخوشی ازاین وضع موجودنداشته باشیم اما مگه کشورهای دیگه ازاول چنین صنعتی وپیشرفته بودند اصلا به رانت ویا اختلاس ودزدیهای انچنانی ندارم ولی محصول دسترنج کارگرایرانی وفکرایرانیست اگرمانخریم وبریم سراغ محصولات بی کیفیت چینی تا کارگرچینی بیکارنشه عوضش کرگران ایرانخودرو بیکارشدن که شدن به ماچه دخلی داره
خواهشا مغرضانه نظرندیم و پارس وسمند روبا آزرا و تویوتا مقایسه نکنیم شمافکرکن اگه امارات عربی ویا عربستان یکسال تحریم شن چی برسر مردم ودولتهاشون میاد

برادران عزیز هردولت ونظامی باشه ایران ایران ماست...
ببخشیدسرتون درداوردم....

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت خودروی جدید پژو 301 از سوی ایران خودرو مشخص شد + شرایط فروش مرداد 96
آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - شهریور 96
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
آغاز دور جدید فروش فوری پژو 207 اتوماتیک جدید - شهریور 96
شرایط فروش هیوندای اکسنت شرکت کرمان موتور برای اولین بار اعلام شد + قیمت قطعی
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
درآمد متوسط یک نانوایی چقدر است؟
مردم فریب فروش خودروهای زیر قیمت را نخورند + جدول
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما