کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تالیا در هاله‌ای از ابهام


کد خبر : ۹۸۷۵شنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸:۴۸۱۶۷۹ بازدید

چند ماهی از زمان طرح ادغام تالیا با همراه اول می‌گذرد، اما با این وجود همچنان سرنوشت این شرکت و مشترکان آن در هاله‌ای از ابهام ...

چند ماهی از زمان طرح ادغام تالیا با همراه اول می‌گذرد، اما با این وجود همچنان سرنوشت این شرکت و مشترکان آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

طی سال‌های گذشته دارندگان سیم‌کارت‌های تالیا در دوره‌های متعدد با مشکلات مختلفی مواجه شدند و درنهایت در نمایشگاه تله‌کام امسال اینگونه عنوان شد که قرار بر آن است با ادغام تالیا در همراه اول شرایط جدیدی برای این شرکت و مشترکان آن ایجاد شود اما با گذشت بیش از سه ماه همچنان خبر جدیدی در این زمینه منتشر نشده است. اما داستان تالیا و تالیا به‌دستان به‌گونه‌ای است که در ماه‌های گذشته وزیر ارتباطات به انتقاد از این وضعیت پرداخته و عنوان کرده است: این شرکت دارای پروانه‌ای برای فعالیت 15 ساله بوده و تاکنون 10 سال از عمر این فعالیت‌ها گذشته و حدود پنج سال از مجوز آن باقی است. اما حال این سوال پیش می‌آید که با گذشت این پنج سال درنهایت چه سرنوشتی در انتظار تالیا و مشترکان آن خواهد بود؟ در دوره‌ای صابر فیضی - عضو هیات مدیره تالیا - اینگونه عنوان کرده بود که تالیا برای بهبود و بازسازی شبکه به اعتباری 200 میلیارد تومانی نیاز دارد. وی از پوشش 70 درصدی تالیا از نظر جمعیت خبر داد و افزود: در صورتی که مشکلی پیش نیاید و شبکه تالیا تا خرداد‌ماه سال 1393 تکمیل شده و پوشش آن کامل شود، وضعیت مشترکان به مراتب بهتر خواهد شد. البته با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد پیش‌بینی‌های قبلی مدیر شرکت محقق نشده است.

البته فیضی به این نکته هم اشاره کرده بود که شرایط قبلی به گونه‌ای بوده که شرکت تالیا ورشکسته محسوب می‌شده و هیچ‌کس نمی‌توانسته این بحث را مطرح نکند، اما اکنون با احیای شبکه می‌توان شرایط آن را به وضعیت مطلوبی رساند.

وی درباره ارائه خدمات نسل سه توسط این شرکت نیز اینگونه اعلام کرده بود از آنجا که تالیا بخشی از مجموعه مخابرات ایران به‌شمار می‌رود و پروانه آن هم به اسم مخابرات ایران صادر شده، اگر قرار به ارائه‌ی 3G باشد تالیا هم این کار را خواهد کرد.

اکنون حدود یک سال از این صحبت‌های مدیران تالیا می‌گذرد و همچنان سرمایه‌گذاری خاصی در این زمینه صورت نگرفته است و سرنوشت مشترکان این شرکت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و حتی مشترکان این شرکت در موارد ابتدایی مانند خرید شارژ از عابربانک‌ها با محدودیت‌های متعدد مواجهند و بر این اساس امید می‌رود در آینده نزدیک سرنوشت نهایی سیم‌کارت‌های 0932 مشخص شود. در حال حاضر ۴۳ درصد سهام پروژه تالیا متعلق به شرکت گسترش ارتباطات تالیا و ۵۷ درصد متعلق به شرکت مخابرات ایران است که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار بر آن بود که همراه اول، سهام گسترش ارتباطات تالیا را خریداری کرده و به این ترتیب سیم‌کارت‌های تالیا به همراه اول منتقل ‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها