کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قالپاق و سیم گاز خودرو پراید و پژو وارداتی است !


کد خبر : ۹۸۶۹جمعه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵:۵۸۵۴۲۲ بازدید

واردات خودرو و قطعات آن در طول 10 ماه سال جاری نشان می‌دهد، طی این مدت نزدیک به 3 میلیارد دلار ارز از کشور خارج ...

واردات خودرو و قطعات آن در طول 10 ماه سال جاری نشان می‌دهد، طی این مدت نزدیک به 3 میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده است.

براساس آمارهای گمرک ایران در این مدت 2 میلیارد و 852 میلیون و 281 هزار دلار خودرو سواری با حجم زیر 2500 سی سی و انواع خودروی سبک و سنگین دیگر به همراه قطعات آن نیز وارد کشور شده است. به تعبیر دیگر در این مدت 74 هزا و 344 میلیارد و 110 میلیون تومان هزینه این واردات به کشور بوده است.

در حالی این حجم از واردات مشاهده می‌شود که با نگاهی به فهرست قطعات خودرو، به نظر می رسد صنعت داخلی حتی قادر به تولید قالپاق، آرم ماشین، سینی زیر موتور، مخزن آب، انواع واشر، هواکش، آیینه، جلو پنجره، سیم گاز و سرشلنگ مادگی پراید و پژو 405 نیست و یا اینکه تجار و بازرگانان علاقه‌ای به استفاده از تولید داخلی ندارند.

در 9 ماهه امسال نیز 65 هزار و 77 میلیارد و 961 میلیون تومان خودرو و قطعات آن وارد شده که سهم دی ماه از این حجم بیش از 9 هزار میلیارد تومان است.

با وجود شرایط تحریم و مشکلات ناشی از نقل و انتقال پول و سیاست حمایت از تولید داخل بهتر از در کالاهایی که امکان تولید آن وجود دارد، توجه بیشتری نسبت به واردات صورت بگیرد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها