کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گسترش کلاهبرداری ملکی در دبی


کد خبر : ۹۸۴۴چهارشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳:۲۳۵۰۸۶ بازدید

پایگاه اینترنتی دادگستری دبی به تازگی نام 160 پروژه ساختمانی دیگر را در فهرست پروژه‌های متوقف شده قرارداده‌است. در این فهرست نام ...
گسترش کلاهبرداری ملکی در دبیگسترش کلاهبرداری ملکی در دبی

پایگاه اینترنتی دادگستری دبی به تازگی نام 160 پروژه ساختمانی دیگر را در فهرست پروژه‌های متوقف شده قرارداده‌است. در این فهرست نام پروژه‌هایی که ورشکست شده یا در فرآیند ورشکستگی قراردارند، اعلام شده‌است. این درحالی است که مالکین برخی از پروژه‌های متوقف شده همچنان با پخش آگهی‌های اینترنتی به جذب سرمایه‌گذاران احتمالی یا مستأجر اقدام می‌کنند.

در وب‌سایت دادگستری دبی، تصویری از یک آسمانخراش درحال ساخت در خیابان «شیخ زاید» منتشر شده که از سرمایه‌گذاران برای اجاره واحدهای تجاری آن دعوت شده‌است. مبلغ اجاره هریک از این واحدهای تجاری از سالانه 60 هزار تا بیش از یک میلیون درهم اعلام شده‌است. این درحالیست که نام پروژه مذکور در فهرست پروژه‌های متوقف شده در وب‌سایت دادگستری دبی قراردارد.

«توماس بانکر»، مدیر آژانس املاک Better Home می‌گوید: به خریداران و سرمایه‌گذاران در بخش ملک توصیه اکید می‌کنم فریب تبلیغات اینترنتی املاک را نخورند چراکه بسیاری از این پروژه ها متوقف شده یا احتمال توقف آنها می‌رود.

بنابر فهرست اعلامی دادگستری دبی، دو پروژه متوقف شده توسط گروه سرمایه‌گذاری خیول شامل پروژه‌های احداث برج‌های ابجار و فراس 2، ورشکست شده و سرمایه آنها درمیان سرمایه‌گذاران تقسیم شده‌است. دست کم 10 پروژه دیگر نیز ازسوی سایر سازندگان آنها متوقف شده که املاک هیدرا، گروه سرمایه‌گذاری عزیزی، فورچون سرن و 32 گروه ملکی، در میان آن‌ها قرار دارند.سرمایه‌گذاران در دست کم 50 پروژه ساختمانی دیگر  کهاحداث آنها لغو شده، ازسوی کمیته پروژه‌های ساختمانی  مطلع شده‌اند. همچنین نام 100 پروژه دیگر نیز درمیان پروژه‌های متوقف شده قرارگرفته که پرونده‌ آنها برای بازنگری به کمیته فوق ارسال شده است.

بانکر در ادامه به گلف‌نیوز گفت: فهرست جدید منتشر شده در وب‌سایت دادگستری دبی شامل پروژه‌هایی می‌شود که احداث آنها در زمان وقوع بحران مالی دبی در 6 سال گذشته متوقف شده‌ و درنتیجه سرمایه‌گذاران از تخصیص اعتبار به این پروژه‌ها صرفنظر کردند که توقف طولانی مدت احداث این پروژه‌ها، اداره زمین شهری دبی را وادار به مداخله کرد.

بانکر افزود: انتشار این فهرست نشان می‌دهد ادامه احداث این پروژه‌ها به پایان خط رسیده و باید آنها را بطور رسمی متوقف شده قلمداد کرد. شرایط و مقررات مربوط به توقف ساخت این پروژه‌ها نیز داستان دیگری است که همه ما مشتاقانه منتظر شنیدن آن هستیم.در این اطلاعیه همچنین به سرمایه‌گذاران نسبت به ثبت‌نام در پروژه‌های جدیدی که به تازگی ساخت آنها شروع شده هشدار داده شده‌است زیرا بسیاری از این پروژه‌ها در همان زمین‌هایی درحال ساخت هستند که به پروژه‌های لغو شده قبلی تخصیص یافته بودند.خریداران اگر علاقمند به سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها هستند به آنها شدیداً توصیه می‌کنیم قبل از اینکه پولی در این پروژه‌ها هزینه کنند، تحقیقات کافی را از مراجع ذیصلاح انجام دهند. 

بانکر در ادامه گفت: اکنون اخباری مبنی بر ساخت پروژه‌های جدید در همان زمین‌هایی که پروژه‌های قبلی در آنجا به مشکل برخوردند می‌شنوم. در چنین مواردی سرمایه‌گذاران علاقمندند شرایط و مقررات مربوط به توقف احتمالی ساخت این پروژه‌ها را بشنوند و بدانند درصورت توقف رسمی ساخت این پروژه‌ها آیا سرمایه‌گذاران پول خود را پس خواهند گرفت یا خیر؟

تا زمانی‌که پاسخ به این سؤالات مشخص نشود به سختی می‌توان با اطمینان گفت اخبار جدید مبنی بر اعلام نام پروژه‌های متوقف شده تا چه اندازه برای سرمایه‌گذاران آتی باارزش هستند.

بااین حال، جان استیونس، مدیر اجرایی گروه سرمایه‌گذاری Asteco، معتقد است فهرست اعلامی از سوی دادگستری دبی برای سرمایه‌گذاران در بخش املاک بسیار مفید است. وی گفت: این گزارش مفید و منبع قابل اعتمادی برای سرمایه‌گذاران است تا بتوانند آینده‌نگری بهتری نسبت به سرمایه‌گذاری داشته‌باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها