کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زمان بازگشت دوره رونق بورس فرا رسیده است


کد خبر : ۹۸۳۲چهارشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹:۰۰۱۷۴۲ بازدید

مدیرعامل سابق شرکت فرابورس گفت: امیدواری‌ها بر افزایش قیمت نفت و گشایش در مذاکرات هسته‌ای افزایش یافته است این مساله باعث شده تا ...

مصطفی امیدقائمی اظهار کرد: درست است که شاخص بورس حدود یک هفته هست که مثبت شده است و با رشد ملایمی نیز همراه بوده اما نمی‌توانیم امیدوار باشیم که این روند به شکلی ادامه می‌یابد که در ‌‌نهایت شاهد آغاز دوره رونق باشیم. چراکه به عوامل بسیاری بستگی دارد که مهم‌ترین آن تداوم روند افزایشی قیمت نفت است. 

این کار‌شناس بازار سرمایه تصریح کرد: در حال حاضر امیدواری‌ها بر افزایش قیمت نفت و گشایش در مذاکرات هسته‌ای افزایش یافته است این مساله باعث شده تا پیش بینی‌ها بر بازگشت دوره رونق به این بازار باشد. 

قائمی در بررسی وضعیت کلی بازار سهام عنوان کرد: مشکلی که بازار سهام ما همواره دچار آن است این است که طول دوره‌های رکود بسیار بیشتر از مدت زمان دوره‌های رونق است. به هر حال فعالان بازار به دوره‌های طولانی‌تر رکود نسبت به رونق عادت دارند این مساله عادی است. اما اکنون شرایط کمی فرق دارد و این دوره رکود بازار بسیار طولانی‌تر شده و به حدود یک سال رسیده است. 

او با تاکید براینکه اکنون نقش مدیریت بازار از اهمیت بیشتری برخوردار شده است، خاطر نشان کرد: باید حمایت‌ها از این بازار به شکلی باشد که کاهش نقش عواملی منفی چون کاهش نرخ سود بانکی سرمایه‌گذاران را تشویق کند تا منابع خود را به سمت بازار سهام بیاورند. 

مدیرعامل سابق شرکت فرابورس ایران افزود: متاسفانه ما شاهد بودیم وقتی بازار سهام در سال گذشته موفق شده بود نقدینگی بسیاری به سمت خود جذب کند اعمال سیاست‌هایی چون افزایش نرخ سود بانکی باعث شد سرمایه از این بازار به سمت بانک‌ها حرکت کند. 

او تاکید دارد که کلیت بازار نشان می‌دهد که قیمت تمام سهام‌ها به کف رسیده‌اند و اصلاح بازار انجام شده و به وضعیت تعادل رسیده است. 

مدیرعامل گروه توسعه مالی مهرآیندگان معتقد است: هیچ دوره رونق و رکودی پایدار نیست. این دوره رکودی هم دیر یا زود تمام می‌شود و دوباره شرایط مطلوب بر بازار حاکم می‌شود. درحال حاضر فرصت خرید بوده و سهامداران می‌توانند از این فرصت بهترین استفاده را انجام دهند. 

این کار‌شناس بازار سهام درخصوص وضعیت بازگشایی نماد پالایشگاه‌ها تصریح کرد: باتوجه به تمهیدات دولت و انجام کیفی سازی در یک دوره ۵ ساله به نظر نمی‌رسد بازشدن نماد پالایشگاه‌ها تاثیر چندانی بر افت بازار داشته باشد. البته تاحدودی کاهش قیمت نفت بر پالایشگاهی‌ها تاثیر دارد اما امیدواریم با در نظر گرفتن نرخ مطلوب برای خوراک این افت قیمت چندان محسوس نباشد. 

او تاکید دارد تا زمانی که نماد پالایشگاه‌ها باز نشده، ‌بازار در شرایط ابهام قرار دارد و بهتر است مسوولان هرچه سریع‌تر زمینه باز شدن نماد این شرکت‌ها را فراهم کنند. 
این کار‌شناس بازار سرمایه پیش بینی وضعیت فعلی بازار را کار سختی دانست و گفت: پیش بینی پس از رفع ابهام‌ها امکان پذیر است، ابتدا باید گزارش EPS شرکت‌ها منتشر شود، سپس پیش بینی صورت بگیرد. آنچه مشخص است اگر روند افزایشی قیمت نفت ادامه یابد و مذاکرات قبل از پایان سال به نتیجه برسد شاهد رونق بازار خواهیم بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها