کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

کوپه عجیب و غریب فرانسوی در ایران

کدخبر:۹۸۱۱سه شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴:۴۵۱۶۰۳۰ بازدید

سال 2008 شرکت فرانسوی پژو در نمایشگاه فرانکفورت از یک محصول اسپرت خود با نام RCZ رونمایی کرد و این در حالی بود که سال قبل در همان نمایشگاه ...
کوپه عجیب و غریب فرانسوی در ایران

سال‌ها پیش زمانی که خودروی مفهومی در نمایشگاه‌ها در معرض دید عمومی قرار می‌گرفت ، انتظار تولید آن به هیچ وجه نمی رفت اما سال‌های اخیر کمی اوضاع صنعت و فاصله آن با علم‌های ناب کم و کمتر شده است به نحوی که بعد از مدت کوتاهی شاهد حضور خودرو‌های مفهومی در خیابان‌ها هستیم‌. از نمونه‌های آن می‌توان به مورانو و پژو RCZ اشاره کرد‌. معمولا با دیدن یک خودرو خاص چند سوال به ذهنمان می‌رسد و اصلی‌ترین آنها موتور و شتاب است که در کنار آن موارد دیگر از جمله قیمت و مصرف سوخت هم اهمیت پیدا می‌کند.

سال 2008 شرکت فرانسوی پژو در نمایشگاه فرانکفورت از یک محصول اسپرت خود با نام RCZ رونمایی کرد و این در حالی بود که سال قبل در همان نمایشگاه به‌صورت مفهومی از RCZ 308 پرده‌برداری شده بود. بالاخره در آوریل 2010 محصول RCZ روانه بازار شد و تقریبا در 80 کشور به‌جز ایالات متحده آمریکا در دسترس بود. شرکت پژو دلیل طراحی و تولید این خودرو را بیشتر جذب جوانان اعلام کرد تا بتوانند با یک خودروی جمع و جور کوپه و یک موتور قدرتمند از سواری و شتاب و همچنین ظاهری جوان‌پسند لذت کافی ببرند. پژو با ابتکار بی‌نظیری در طراحی خودرو و نگاهی کامل رو به آینده اقدام به تولید این خودرو کرده و با توجه به تبدیل یک خودروی مفهومی به یک خودروی تولیدی ، RCZ  پروژه‌ای بسیار ارزشمند برای این خودرو ساز فرانسوی محسوب می‌شود ؛ پروژه‌ای که هیجان در اینچ به اینچ آن تزریق شده است‌. در اینجا خودروی پژو RCZ مدل 2013 را در خیابان‌های شیراز به چالش کشیدیم تا قدرت مانور آن‌را محک بزنیم.


f4btjd8z009jgfhbapx.jpg


حس جوانی

پویایی و زیبایی با نسبت هماهنگ و پر جنب و جوش RCZ، سبکی نوین از پژو ارائه می‌دهد. دو برآمدگی روی سقف آن که 1500 دلار آب خورده و در ادامه قوس شیشه عقب، نه‌تنها یک شاهکار قابل توجه از مهندسان پژو است بلکه امضایی روی یک کوپه بی‌نقص بوده و نکته‌ای دقیق برای بهینه‌سازی جریان هوا جهت ایجاد آیرودینامیک عالی در RCZ است. در سپر جلو و عقب 4 سنسور UltraSonic جاساز شده تا پهنای 1845 میلی‌متری RCZ را پوشش دهد و توسط دکمه‌ای که روی داشبورد قرار داده شده می‌توان آن‌را غیرفعال کرد. انتهای در صندوق عقب اسپویلر فعال یک‌تکه قرار دارد و توسط دکمه‌ای در وسط کنسول می‌توان آن‌را باز و بسته کرد، این اسپویلر کمک بسزایی در افزایش نیروی رو به پایین در عقب خودرو می‌کند و در زمان شتابگیری یا مانورهای سریع تأثیر فراوانی در چسبندگی بالا دارد. 

برای یک آخر هفته طولانی می‌توان روی یک فضای بار مناسب حساب کرد زیرا با باز کردن در صندوق فضای 384 لیتر به چشم می‌خورد که برای یک خودرو کوپه مناسب است و البته زمانی که صندلی‌های سرنشین عقب را بخوابانید فضا تا  760 لیتر افزایش پیدا می‌کند  البته در اینجا بد نیست گوشه چشمی به هیوندای ولوستر بیندازیم زیرا فضای صندوق بار آن در حالت استاندارد 320 لیتر است و هنگام خواباندن صندلی عقب این فضا به 1015 لیتر می‌رسد. از نمای کنار ارتفاع 1362 میلی‌متری آن با طول 4290 میلی‌متری و حذف ستون B، نوار نقره‌ای رنگ روی سقف و رینگ‌های 10 پره‌ای مشکی رنگ 19 اینچی همخوانی دلنشینی دارند. برای حفاظت از بدنه این خودرو مالک می‌تواند از شرکت پژو یک روکش با لوگوی آن به قیمت 305 یورو خریداری کند.


cw1pb88r31t6pqh1opa.jpg


قلب فرانسوی‌ساز

از بیرون خودرو ذهن بیننده به سوی یک پژو کوپه 2سرنشینه هدایت می‌شود اما بلافاصله با باز‌کردن در خودرو متوجه 2 صندلی نیمکتی برای نشستن سرنشینان عقب خواهید شد و با وجود قوس سقف فضای اضافی تقدیم سرنشینان عقب کرده است. سوار و پیاده شدن سرنشین عقب به‌دلیل ارتفاع سقف کمی دشوار است و حتی پس از نشستن باید مانند مجسمه‌ای از سواری خشک RCZ بهره ببرند زیرا با وجود سر صندلی اسپرت دید محدودی به جلو خودرو دارید و پس از کمی وقت‌گذرانی در خودرو بد نیست سری به مراکز ماساژ بزنید.2 سرنشین جلو می‌توانند با طراحی ماهرانه و استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت در نمای داخلی RCZ از سواری با این خودرو لذت ببرند و مطمئنا پس از روشن کردن سیستم صوتی آن با خروجی 4 اسپیکر و 2 توییتر JBL، از آن خسته نخواهند شد. سیستم تهویه جداگانه RCZ یکی دیگر از خصوصیات این کوپه استثنایی است.

صندلی‌های اسپرت به رنگ کرم و استفاده از نوارهای کروم رنگ در نقاط مختلف کابین طرحی جالب بود. یک ساعت عقربه‌ای دایره‌ای شکل در میان دو دریچه تهویه، طراحی داخلی این خودرو چشم‌اندازی از ادغام فضای لوکس و اسپرت است. صندلی‌های جلو مجهز به سیستم گرمکن بوده و با تنظیم‌کننده کاملا برقی آن می‌توان از 2 حالت حافظه ذخیره استفاده کرد. هنوز رگه‌هایی از اصالت پژو در این خودرو مشهود است به‌نوعی که دسته راهنما، دسته برف‌پاک‌کن و حتی کنترل سیستم صوتی پشت فرمان کاملا شبیه خودروی 206 است و برخلاف صندلی‌ها برای تنظیم ارتفاع فرمان باید از دسته مکانیکی زیر فرمان استفاده کرد. هنگام باز و بسته کردن درها سیستم فعال شیشه‌ها نیز مشهود است.


4dformu7lrfng9dhg0a0.jpg


سبز و پرقدرت 

زمان بازکردن در موتور نکته قابل توجهی به چشم می‌خورد؛ یک تکه بودن گلگیر با در موتور؛ یعنی اگر مالک تصادف کند در زمان تعویض باید هزینه دو گلگیر و یک کاپوت خودرو خود را همزمان یعنی حدودا 1880 دلار پرداخت کند. از اینها که بگذریم لازم است بدانید این خودرو با 2 نمونه موتور 1.6 لیتری توربو و 2 لیتری توربو روانه بازار شده‌اند اما حداکثر توان آنها در 4 نمونه مختلف تقسیم‌بندی می‌شود. نمونه آزمایش شده دارای موتور 1598 سی‌سی 4سیلندر توربو تزریق مستقیم بنزینی 16 سوپاپ است و این موتور 1.6 لیتری توربو می‌تواند در دور موتور 5800 دور در دقیقه حداکثر توان 156 اسب بخار تولید کند و این در حالی است که با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک حداکثر گشتاور 240 نیوتن متر در دور موتور فوق‌العاده 1400 دور در دقیقه را برای RCZ رقم می‌زند. 

بعضی از افراد به‌دلیل شتاب بالای آن به اشتباه این نمونه را 2 لیتری می‌خوانند درصورتی‌که نمونه گیربکس اتوماتیک آن منحصرا روی موتور 1.6 لیتری توربو با 156 اسب بخار نصب شده که در کلاس GT پژو RCZ قرار می‌گیرد و نمونه 2لیتری آن تنها توربو دیزل است. در دیگر نمونه‌ها گیربکس خودروها دستی بوده و حداکثر توان قوی‌ترین موتور آن 270 اسب بخار مربوط به موتور 1.6 لیتری توربو در کلاس  RCZ R است. این خودرو با چنین موتوری جزو کندترین مدل RCZ است زیرا به گفته کمپانی پژو در وضعیت ایده‌آل شتاب صفر تا 100 آن 9 ثانیه است اما نمونه دنده دستی این مدل می‌تواند در مدت زمان 8.3 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 برساند. 

قوی‌ترین RCZ یعنی نمونه R می‌تواند با موتور 1.6 لیتری توربو 270 اسبی در مدت زمان 5.9 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت جهش کند. اگر بخواهید در مورد میزان آلایندگی RCZ یا همان میزان تولید دی اکسید کربن (CO2) یا گازهای گلخانه‌ای بدانید، نمونه آزمایش شده با استاندارد EURO5 برابر 168 گرم به ازای هر کیلومتر است، در صورتی‌که نمونه RCZ R با استاندارد EURO6 تنها 145 گرم دی اکسید کربن تولید می‌کند.شاید دیگر زمان شیطنت‌های پر آلاینده و پرمصرف به پایان رسیده، دیگر یک موتور حجیم 6 سیلندری برای 270 اسب بخار لازم نباشد و شاید هنوز زمان خداحافظی با خودرو‌های قدرتمند فرا نرسیده باشد. 


ox49ks49iaz0ytg572lf.jpg


شیطنت با RCZ

در زمان حرکت در هر سرعت و دور موتوری که پدال گاز را می‌فشردیم صدای دلچسبی از RCZ به گوش نمی‌خورد و به گفته مالک خودرو این موضوع کمی آزاردهنده و مستلزم تغییرات در سیستم اگزوز است. براساس ظاهر کوپه خودرو نمی‌توان توقع سیستم تعلیق نرمی از آن داشت و یکی از مزیت‌های دیگر RCZ تجهیز شدن آن به یک سیستم تعلیق توسعه داده شده از جمله در جلو مجهز به سیستم تعلیق مک‌فرسون با میل تعادل و در عقب مجهز به سیستم تعلیق U شکل با پشتیبانی دو بازو کمکی و میل تعادل است؛ البته شاید دست اندازهای خیابان محسوس باشد اما به‌دلیل وجود لاستیک‌های 245/40ZR19 این مهم به حداقل خود رسیده است. 

در ادامه آزمایش رانندگی کمی حس شیطنتمان گل کرد و قدرت چسبندگی RCZ را به چالش کشیدیم؛ فرمان چرم اسپرت آن‌را در سرعت 80 کیلومتر در ساعت، به سرعت چپ و راست کردیم تا ضعف خود را نشان دهد اما با وجود آنکه محور جلو است به خوبی به آسفالت چنگ می‌زد و در مسیر تعیین شده ادامه داد، فاصله دو محور 2612 میلی‌متر و فاصله عرضی مرکز چرخ‌های جلو 1580 میلی‌متر و چرخ‌های عقب 1593 میلی‌متر در این موضوع بی دلیل نیستند و به صورت علمی نشان‌دهنده تعادل بهتر است. سرعت خودرو را افزایش دادیم و برای بار دیگر امتحان کردیم، در سرعت 110 کیلومتر در ساعت کمی تمایل به بی تعادلی داشت اما بازهم یکدنده بود تا اینکه دسته ترمز دستی را برای کمی بی تعادل کردن RCZ کشیدیم و پس از جیغ و دود لاستیک در هر سمت که فرمان هیدرولیک آن‌را می‌چرخاندیم با دقت فوق العاده و پاسخ بسیار عالی قابل کنترل روبه‌رو شدیم و با قدرت موتوری که داشت بدون سرخوردگی به مسیرش ادامه می‌داد. 

پدال ترمز و پدال گاز هم سطح نیستند و این موضوع باعث خستگی مچ پا در ترافیک‌های طولانی می‌شود که جزو معایب آن محسوب می‌شود.هنگام دور زدن باید کمی دقت کرد به دلیل آنکه فضای جلو دید مناسبی ندارد و دماغه خودرو تا مرکز چرخ جلو 934 میلی‌متر است. در این خودرو سواری اسپرت‌تر به دلیل کاهش 20 میلی‌متری ارتفاع صندلی راننده و کاهش 40 میلی‌متری مرکز ثقل خودرو به نسبت پژو 308‌هاچ‌بک محسوس است.

وقت ثبت شتاب صفر تا 100 خودرو رسید و با لانچ مطلوب از جای خودش کنده شد، به موازات افزایش اعداد ثانیه‌شمار، عقربه کیلومترسنج هم رفته رفته به عدد 100 کیلومتر در ساعت نزدیک می‌شد تا اینکه عدد 10.9 ثانیه رکورد زد. اصلا این زمان مطلوب نبود و بازهم تلاش کردیم برای کاهش زمان شتاب RCZ با موتور 1.6 لیتری توربو و حداکثر قدرت 156 اسب بخار، دنده را در حالت تعویض دستی قرار دادیم و با فشردن دکمه S کنار دسته دنده استیلش حالت اسپرت را فعال کردیم. استارت دوباره، با نزدیک شدن دورسنج موتور به خط قرمز دنده را افزایش دادیم البته یادتان باشد اگر فراموش کنید دنده را تعویض کنید برای کاهش آسیب‌دیدگی گیربکس خودرو به طور اتوماتیک دنده تعویض می‌شود؛ این بار زمان 10.12 ثانیه مشاهده شد و تلاش برای بهتر کردن این زمان بیهوده بود و البته با مجموع وزن 160 کیلوگرم به 1424 کیلوگرمی خودرو می‌توان دلیل بر زمان نامطلوب RCZ دانست.

 با لمس پدال ترمز متوجه شدیم ترمز این خودرو بسیار فعال و در عین حال قدرتمند است و با مرور بر مشخصات سیستم ترمز متوجه شدیم در جلو مجهز به دیسک‌هایی با قطر 302 میلی‌متر و ضخامت 26 میلی‌متر است در صورتی‌که نمونه 1.6 لیتری 200 اسب بخار (RCZ R) این اندازه به قطر340 میلی‌متر و ضخامت 30 میلی‌متر تغییر می‌کند و دیسک‌های عقب در تمام مدل‌ها یک نمونه استاندارد به قطر 290 میلی‌متر با 12 میلی‌متر ضخامت نصب شده است؛ RCZ آزمایش شده می‌تواند در مدت زمان 4.2 ثانیه سرعت خود را از 100 به صفر برساند. طراحان برای آنکه قدرت مانور RCZ را افزایش دهند آن را به سیستم کنترل کشش (ESP) تجهیز کردند و برای دسترسی بهتر راننده برای غیرفعال کردن آن دکمه ESP Off/On را روی داشبورد جاساز کرده‌اند. نمونه‌های گیربکس دستی RCZ سیستم کنترل کشش هوشمند (ASR) نصب شده و به طور خودکار نیروی کشش از هر دو چرخ جلو را با توجه به سطح گرفته و واکنش نشان می‌دهد و از ثبات کنترل پویا (DSC)، توزیع نیروی ترمز الکترونیکی (EBFD) و ترمز اضطراری و کمکی (EBA) را می‌توان با غیرفعال کردن ESP براساس تجربه و خواستار بطور کامل سیستم‌های کنترل کشش را قطع کرد. 

براساس این آزمایش نتیجه می‌گیریم خودروی پژو RCZ با موتور 1.6 لیتری توربو و توان 156 اسب بخار با گیربکس اتوماتیک قیمتی برابر 26 هزار یورو دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای جوانان خاص‌پسند باشد اما دقت کنید روبه‌روی آن هیوندای ولوستر 1.6 لیتری توربو 183 اسب بخاری با قیمت 27 هزار دلار (گیربکس اتوماتیک) قرار گرفته است. مصرف سوخت RCZ با وجود باک 55لیتری به ازا هر 100 کیلومتر در شهر 10.3 لیتر و در جاده 5.5 لیتر است؛ یعنی با یک مخزن سوخت می‌تواند مسافت 748 کیلومتری را طی کند اما هیوندای ولوستر با حجم مخزن سوخت 50 لیتر به ازا هر 100 کیلومتر در شهر 11.8 لیتر و در جاده 9.1 لیتر مصرف می‌کند و می‌تواند با یک مخزن سوخت مسافت 555 کیلومتر را طی کند.

در سایت‌های مختلف نظرسنجی خودرویی پژو RCZ از 5 امتیاز توانسته بود نمره 4.9 بگیرد و بیشترین نظرات به‌سوی ظاهر زیبا و خاص، موتورهای اقتصادی براساس ارزش پول ذکر شده بود البته عیب آن‌هم دید ضعیف و صندلی تنگ در ردیف عقب اعلام شد. در روبه‌روی آن خودروی ولوستر از 5 امتیاز براساس کیفیت ساخت و طراحی هوشمندانه امتیاز 3.2 را از 5 امتیاز نصیب خود کرده بود.

پژو RCZ برای کسانی که عاشق شتاب و چسبندگی بالا هستند کاملا مناسب است و به نسبت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند امکانات و کیفیت خوبی به‌دست می‌آورند.


1cme7cf4unafxuhbzwal.jpg

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

بی نام: 1393/11/1412:08:59،
130
22
قیمت 26 هزار تا یعنی 90 میلیون !
مهندس ف: 1393/11/1412:27:03،
278
70
سلام دوستان عزیز و محترم.ماشین قبلی ام پژو 405 مدل 91 بود،دیروز فروختم اش.حالا حدود 40 35تومن واسه ام جور میشه.به نظر شما کدوم یک از اینها بهتر،خواهشها نظر بدید.سپاس.
پژو 206 sd. V8+++++++++++
پژو پارس دوگانه سوز---------___

اگرکه غیر از این دو،عزیزان پیشنهاد دیگری دارند با ذکر دلایل بنده رو راهنمایی بفرمائید.
پاسخ به مهندس: 1393/11/1412:48:08،
145
124
هیچ کدومو نخر مهندس جان.پولتو بذار بانک سودشو بگیر.دیگه ماشین نخر ضرر میکنیا.چون دارن با خاک یکسان میشن خودرو سازان و قیمتها نصف میشه.فعلا با مترو و بی ار تی و تاکسی رفت و امد کن
irani: 1393/11/1412:59:04،
161
18
به نظر من اگه خانواده پر جمعیتی دارین و معمولا با خانواده از ماشین استفاده میکنی اصلا فکر 206 رو نکن که ردیف پشتی اصلا نمیشه نشست

ولی اگه دو نفرین یا بابچه های کوچولو :) تا وقتی بچه هات بزرگ بشن 206 بهتره :)
پاسخ به مهندس: 1393/11/1413:04:43،
129
131
من 5 ساله ال90 دارم واقعا راضیم از کیفیتش ،این5 سال حتی 1مرتبه هم نیاز به تعمیر نداشته.من ال 90 را پیشنهاد میکنم
سالار: 1393/11/1413:05:58،
113
51
به این میگن شاهکار با یه موتور 1600 سی سی .. توانی بالغ بر 270 اسب تولید کرد ... واقعاً بی نظیره ... بنظر من پژو محشره محشررررر .. البته پژوهای داخل نه ... فرانسوی اصل
محمد: 1393/11/1413:11:09،
129
45
ضرر مي كنه چيه مرد حسابي مگه بايد سود كنه ميخواد يه چيزي زير پاش باشه زن و بچه اش رو ببره اينور اونور . مي خواد خودرو بخره استفاده كنه مگر داره تو بورس سرمايه گذاري مي كنه كه ميگي ضرر مي كنه . قيمتها هم نصف شد كه چه بهتر به نفع همه . ارزون مي فروشه يك بهترش رو ارزون مي خره.
مهرداد: 1393/11/1413:12:47،
90
36
مهندس از بد و بدتر 206 صندوقدار راضی کننده تره
alireza fk: 1393/11/1413:20:40،
67
16
و ما همچنان پراید میسازیم!
پاسخ به محمد: 1393/11/1413:42:07،
58
26
نگفت میخواد یه چیزی زیر پاش بذاره زن و بچشو ببره اینور اونور.گفت مدل 91 رو فروختم که بالاتر بگیرم.وگرنه همون مدل 91 هم میتونست بقول تو مهندس رو اینور اونور ببره.در ضمن مهندس خودش جواب میده.نگفت وکیل میخوام.
رضا: 1393/11/1413:45:56،
77
34
مهندس جان با 35-40 تومن
تو ماشین های صفر که همون 206 و بگیر
چون پارس زیر پاش هیچ فرقی با اون 405 که داشتی نداره
ولی اگه یک کم بزاری بالاش یک ماکسیما مرتب حالا رنگ دار!
یا یک اوانته یا مگان بگیری به نظر من بهتره
بازم انتخاب با خودته
مهرداد: 1393/11/1413:59:13،
53
17
به نظر من قشنگترین مدل پژو
آقاي پاسخ به محمد: 1393/11/1414:32:19،
54
26
من وكيل كسي نيستم و از قول مهندس هم جواب شما رو ندادم و نظر خودم رو گفتم . ضمنا ايشون نگفته كه مدل 91 رو فروختم چي بخرم كه سود ببرم. حالا اين هم كه من جواب دادم چون از اين كه تو جامعه اي هستيم كه يك عده افراد با مغز تك بعدي فكر مي كنند آدم اومده دنيا كه فقط از همه چيز سود مادي ببره متاسفم. خودرو وسيله مصرفي است و براي جابجائي آدم ها اختراع شده حالا يك مشت دلال ناكس اون رو تبديل كردن به منبع سودجوئي مشكل از خودرو نيست از ادم هاست.
پاسخ به آقاي پاسخ به محمد:: 1393/11/1414:48:59،
44
26
پاسخ به آقاي پاسخ به محمد:

من مصرف کننده هستم و دلال هم نیستم.ولی هرچیزی یه قیمت معقولی داره.

از استاد هندی من شنیده بودم یه سالی تو هند دولت پیاز!!! رو گرون کرد. یک میلیارد نفر متحدانه یک هفته خرید پیاز!!! رو تحریم کردن و پیازها تو انبارها پوکید و هفته بعد دولت گفت غلط کردم.

ولی خوشم میاد از اینکه بیطرفی
مهندس ف سپاه منصور: 1393/11/1415:35:10،
78
22
پاسخ به مهندس عزیز 1:دوست عزیزم، فدای سرت که ضرر کنم کاش قیمت ها بیاد پایین تا همه مردم قدرت خرید ماشین رو داشته باشند. Irani عزیز و سربلند؛نه گلم،خانواده ی پرجمعیت ی نیستیم فقط من و خانم ام(2نفر هستیم).پاسخ به مهندس عزیز (2)؛زیاد تعریف از ال 90 شنیدم،پسر عموم هم زیاد اسرار میکنه واسه خرید اش خیلی متشکر از نظر و راهنمایی زیبات.مهراد جان؛داداش گلم ممنون از گفتار قشنگ ات.پاسخ به محمد عزیزم و داداش محمد؛محمدجان نظر اش رو گفتند و راهنمایی کردن و شما هم بیان ات رو عرض کردی،عزیزانم بحث کردن نداره..تو روخدا همه جا با هم دیگه مهربون باشید....داداش رضا ی گلم؛هزینه ی نگهداری ماکسیما و مگان چند سال کارکرده خیلی واسم گرون تموم میشه.فدات...206 sd v8 تصویب شد.فدای همه تون.مهندس ف سپاه منصور
کوکی(آزرا): 1393/11/1508:10:07،
38
20

حالا هی بگو اروپایی اروپایی.
شتاب 0 تا 100 رو داری دیگه؟؟؟؟
خواهشا بیایم عادت کنیم در مورد یه موضوع بعد از تحقیق کردن نظر بدیم
شاهین: 1393/11/1716:11:40،
43
13
پیکان بخرین . بقیه پولتون رو جایی دیگه سرمایه گذاری کنین مثلا در بورس
محمد مهدی: 1393/11/1412:11:03،
91
34
با آدم داره حرف میزنه ماشین.....
از 206 خودم بدم اومد :/
فريبرز: 1393/11/1413:12:57،
33
35
ظرفيت داشته باش عزيز من يعني چي بدم اومد اگر اينجوري باشه بنز هم داشته باشي عكس بوگاتي بهت نشون بدن از بنزه بدت مياد.
مهدی: 1393/11/1412:11:03،
79
37
با پول این میتونی یه کامارو یا فورد موستانگ بگیری
پدرام: 1393/11/1412:25:20،
75
18
باز شروع شد با پول این میتونی اینو بگیری اونو بگیری!
اسمارت فون: 1393/11/1412:16:59،
44
34
اين كه ٢٠٧ كوپس ٣٠٨ يه شكل ديگس
قلی: 1393/11/1413:07:32،
48
24
حالت خوبه؟؟
مجید: 1393/11/1412:25:21،
66
18
بابا چندتا عکس خوشگل و حرفه ای از این ماشین میگرفتین. خیلی سلیقه عکاس بد بوده. نخواسته یه نما از بغل بگیره
scary: 1393/11/1412:32:00،
25
15
این مصرف سوختاشو جا به جا ننوشتن ؟؟؟؟


mohsen: 1393/11/1412:44:09،
40
18
دوست دارم مدل آر دی یا وانتش هم بدست توانمند ایراخودرو ساخته بشه ببینم!!
خخخخ
نیما: 1393/11/1412:51:17،
36
21
واقعا زیباست اینجا فرق فرانسه با کره معلوم میشه
حسن: 1393/11/1414:35:08،
31
33
نمي دونم الان مساله چه ربطي به كره داشت . نمي دونم چرا كره خار چشم همه شده . مطلب راجع به تويوتا مي گذارن كامنتها راجع به كره است . راجع به بنزه كامنتها در مورد كره است راجع به پژو باز در مورد كره است. اين يعني كره موفق بوده كه انقدر باعث ناراحتي بقيه ميشه.
شروین: 1393/11/1417:11:14،
55
21
پاسخ به حسن:
شما عکس مقایسه با ولوستر رو ندیدی ؟؟؟ نتیجه گیری هم میکنی ؟؟؟ حکم هم صادر کن قصاص هم بکن !
مجید تیزه: 1393/11/1422:15:15،
34
20
نه داداش فرق پزو هست با رنو
به ایران خودرو و اشغالاش کاری ندارم
انصافا پزو خیلی از رنو سرتره
حداقل تو قیافه
داداشی: 1393/11/1422:16:36،
31
17
باید قبول کنیم کره و چین دارن پیشرفت میکنن
این ما هستیم که فقط درجا میزنیم
بي نام: 1393/11/1512:07:02،
16
16
پاسخ به حسن و داداشي
سلام دوستان
همه قبول داريم كه كره و چين دارن پيشرفت مي كنن اما دليلي نميشه كه بزرگاي خودرو رو فراموش كنيم .بقول دوست مكانيك كه تو همين صفحه مطلب نوشته ،تعصب بيجا فايده نداره. هيچوقت كيا كيفيتش به پاي كاديلاك و بنز و ساير خودروهاي مطرح و با اصالت نمي رسه . كره ،چين و حتي تا اندازه اي ژاپن بصورت محسوس و غير محسوس از مدلهاي آمريكايي و اروپايي كپي برداري مي كنن.امروز شايد شما يه جنسيس 2015 يا بهترين مدل كيا رو با يك سوم قيمت هم رده خودش با مارك بنز و بي ام و بخريد اما هيچوقت دوام و امنيت و راحتي اونارو ندارن.واقع بين باشيم.نظر خودمون رو القا نكنيم و انتظار نداشته باشيم كه همه مثل ما فكر كنند.اونم تو جامعه بسته و محدود اقتصادي ما مخصوصا در بخش خودرو.
Amir: 1393/11/1412:53:46،
59
19
ماشين قشنگيه، حيف تو ايران تنوع نداريم، قدرت خريد عمده مردم هم پايينه، دنيايى داره اين ماشين بازى، افسوس كه اكثر جوانمون از اين لذت سالم بي بهرند.
Ali: 1393/11/1413:36:57،
42
20
برو ببین ماشین فرانسوی تو دنیا چقدر محبوبیت داره . همون رنوش هم به خاطر همکاری با نیسان ژاپنه که یه کم حرف برا گفتن داره
lwxtd: 1393/11/1413:09:02،
44
13
عجب کوپه ای هست...
پلاک اروندیه ولوستر 63 تومنه پس این ازش ارزون تره...
خیلی جالب: 1393/11/1413:37:09،
32
22
خیلی جالبه واقعا!!!!خیلییی!!!
یه نفر نیومد بگه از پورشه کپی برداری کرده،یا شبیه پورشه هستش.
اما اگه اینو چین میزد،هزاران نفر اومده بودن داغونش کنن به کپی برداری!
علي: 1393/11/1420:41:18،
57
17
خيلي باحال بود راس ميگيا چقدر شبيه پورشه
كيشوند: 1393/11/1414:00:04،
58
29
سلام
اين ماشين حداقل 5 ساله كه تو كيش هستش
يادتون باشه پژو و رنو يعني دردسر حتي فرانسويش
مكانيك: 1393/11/1509:11:45،
49
22
سلام
كاملا درسته
كسايي كه تو مناطق آزاد ايران مخصوصا كيش زندگي ميكنن ميدونن حداقل از 22 -23 سال پيش، ماشينهاي وارد شده به كيش مدل روز همون سالها بوده و تا حالا هم روند ورودشون همينطوري هستش.
دوستاني كه منفي دادن تقصيري ندارن ، با احترام كامل به نظراتشون ميگم چون متاسفانه فقط پرايد و جيلي و سمند و..... تو ذهنشون مياد و رنو ،پژو،سيتروئن،كيا و هيوندايي رو برند هاي برتر مي دونن.دوستان برند هاي فرانسوي كه گفتم و متاسفانه حتي برند هاي معتبر آلماني و ايتاليايي تو آب و هواي گرم خليج فارس دوام چنداني ندارند، لوازم يدكيشون گرونه و زود خراب ميشن .
اين يه واقعيته و بايد قبولش كرد .ازكسايي بپرسيد كه تجربه داشتنش رو دارند و يا حد اقل روزانه باهاشون در ارتباطند.توي دنياي امروز تعصب جايي نداره و فقط و فقط منطق و واقعيته كه جواب ميده حتي توي تعريف از يك نوع كالاي مصرفي بي ارزش.
با تشكر.
بی نام: 1393/11/1415:13:46،
27
20
سلام به همه
بازم ی بی نام ( ردیف اول و با همین املاء) بابا جان خواهشاً ی اسم دیگه انتخاب کن
207 سوار: 1393/11/1415:36:35،
29
22
207 بخر جلوش عینهو همونی که تست شده !!
سواریش هم نرمه ولی جای پای عقب نداره
رامين: 1393/11/1416:12:38،
48
23

واقعا فرانسه یا ماشین نمیزنه یا شاهکار میده بیرون مثلا ۴۰۷ یکی از بهترین ماشینهایی که تو رنج خودش عالی درکل فرانسه ماشیناش تو رنج خودشون عالی هستنداز مجموع اطلاعات و تجربه ای که با این ماشین دارم صادقانه میگم یکی از بهترین و با پرستیژترین ماشینهای داخل ایرانه که فقط سیاست اشتباه ایران خودرو در بدو ارائه اش باعث شد به حاشیه بره.از نظر فنی و دینامیک حرکت و پایداری سوناتا 150 میلیونی نه تنها هیچی از 407 سرتر نیست بلکه کاملا در پس 407 میمونه.وقتی 407 را میبینم احساس میکنم دارنده اش از درک بالائی از ماشین قرار داره که با وجود هیچگونه تبلیغاتی قابلیتهاشو شناخته و خریده همون اندازه که از دیدن ماشینهای دوگانه سوز و چینی حالم بد میشه از دیدن 407 لذت میبرم.
امیر: 1393/11/1421:16:03،
41
32
دوست عزیز پژو 407 به عنوان یک شکست برای کارخونه پژو حساب میشه،در مقابل رقبای اروپاییش مثل اشکودا از طول عمر کمتر و استهلاک بالاتری برخورداره و بازار دست دوم این خودروها هم نشون میده که طرفدارای کمتری داره. همین پژو RCZ هم خودرو بسیار خشکی هست و تو رانندگی آدم رو به شدت خسته میکنه و بی جهت هم گرونه.
اتومات: 1393/11/1418:51:17،
32
16
دوست عزیزم من از سال 90 یک 206 صندوقدار v9 گرفتم و خداییش بابت فقط اتوماتیک بودنش خیلی بیش از اونی که فکرشو میکردم برام کارایی داشت. امیدوارم که باهام هم عقیده باشی. تو این ترافیک روزانه دنده اتوماتیک خیلی خیلی به دردت میخوره. البته پرشیا هم داشتم و واقعا تفاوتی با 405 ندارد.پیشنهاد من به شما یه 206 v9 تا سال 91 هست. اگر هم میتونی بیشتر روش بزاری تویوتا کرولا کارکرده هم گزینه خوبی خواهد بود. البته باید بگردی و کم کارکرد و سالمشو گیر بیاری. مخلصیم
Amin: 1393/11/1509:48:28،
30
34
بچه ها من میخوام یه ماشین پر شتاب و خوب تا قیمث 380مليون.بخرم.لطفا کمک.کنيد با سپاس
ارميا: 1393/11/1510:54:56،
31
23
فقطz4...
دوست امين: 1393/11/1512:08:43،
37
35
ببخشيد
اگه اينقدر پول فقط واسه خريد ماشين داشتي از اينجا نظر نمي خواستي .
ايران جيب نظر خالي بندهاي تابلو رو تائيد نكن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل