کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام رسمی اسپانیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران


کد خبر : ۹۸۰۴سه شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸:۴۶۲۸۷۹ بازدید

یحیی آل‌اسحاق امروز سه‌شنبه در پنجاهمین نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ضمن ارائه گزارشی از سفر اخیر هیات تجاری ایران ...

رییس اتاق بازرگانی تهران از اعلام رسمی اسپانیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران و همکاری با شرکت های ایرانی خبر داد و گفت: بازار اسپانیا می تواند مکمل اقتصاد ایران باشد.

یحیی آل‌اسحاق امروز - سه‌شنبه - در پنجاهمین نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ضمن ارائه گزارشی از سفر اخیر هیات تجاری ایران به اسپانیا اظهار کرد: اسپانیا حدود 48 میلیون نفر جمعیت دارد و جزو کشورهای اروپایی است که سطح تکنولوژی مناسبی دارد و 714 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در آنجا انجام می‌شود.

وی با اشاره به پیشینه رابطه ایران با اسپانیا ادامه داد: رابطه ایران با اسپانیا سابقه تاریخی شش قرن دارد و از حدود 100 سال پیش ایران در اسپانیا سفارتخانه داشته است.

رییس اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: ‌14 درصد مصرف نفت اسپانیا از ایران تامین می شود اما به دلایلی هم اکنون این رقم کمتر شده است.

به گفته وی ما در حوزه های مختلف اقتصادی امکان ایجاد روابط با اسپانیا را داریم. همچنین اسپانیا در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل، خودرو، صنایع غذایی و دارویی امکانات و توانایی‌های بالایی دارد. همچنین در حوزه تحقیقات کشاورزی، مطالعات علمی و فناوری و پتروشیمی دارای امکانات بزرگی است.

آل اسحاق افزود: در حوزه گردشگری با وجود این که اسپانیا 48 میلیون نفر جمعیت دارد، سالانه 65 میلیون نفر به عنوان گردشگر به این کشور سفر می‌کنند.

وی تصریح کرد که امکان روابط اقتصادی ایران و اسپانیا به ویژه در زمینه صنایع متوسط و کوچک وجود دارد.

رییس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: عزم دولت اسپانیا و همچنین بخش خصوصی این کشور گسترش روابط اقتصادی با ایران است و آن ها به طور رسمی اعلام کرده‌اند که قصد دارند در ایران سرمایه‌گذاری و با شرکت های ایرانی همکاری کنند.

آل اسحاق اضافه کرد: در سفری که به سه استان اسپانیا داشتیم موافقت نامه های مشترکی امضا کردیم و در حوزه مسائل بانکی نیز مذاکراتی انجام شد و احتمالا توافق‌هایی در این زمینه امضا می‌شود.


آخرین خبرها از ثبت نام هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره مسائل مربوط به ثبت نام هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی توضیح داد: طبق گزارش‌هایی که دریافت کردیم و به اذعان افرادی که شاهد روند ثبت نام در انتخابات اتاق بازرگانی بودند، تمام مسائل مربوط به ثبت نام با شرایط دقیق و محترمانه انجام شد.

رییس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: ثبت نام انتخابات در روز آخر از ساعت 16:30 تا 22 تمدید شد و در این فاصله چند نفری برای ثبت نام مراجعه کردند. چند نفری که در این فاصله ثبت نام کردند پرونده و مدارکشان تکمیل بود اما در آن زمان سایت ثبت نام دچار مشکل شد و اگر قرار بود به این دلیل این افراد امکان ثبت نام پیدا نکنند حق‌شان ضایع می‌شد چرا که آن‌ها در زمان تعیین شده پرونده‌هایشان را کامل کردند و مشکل سایت تقصیر ثبت نام کنندگان نیست.

آل اسحاق تصریح کرد: این که چه افرادی در انتخابات اتاق بازرگانی ثبت نام می کنند، تفاوتی ندارد اما بعضی‌ها همه چیز را سیاسی می‌کنند. وقتی یک نفر شرایط ثبت نام را داشته باشد دیگر مهم نیست که آن فرد چه کسی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها