کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلای جهانی به مرز 1280 دلار رسید


کد خبر : ۹۷۸۰دوشنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰:۴۱۱۸۲۰ بازدید

قیمت طلا امروز دوشنبه بدون تغییر چندانی روبرو شد و به مرز 1280 دلار در هر اونس رسیده است.

قیمت طلا که در ماه ژانویه با رشد 8 درصدی روبرو شده و بهترین عملکرد ماهایانه در 3 سال اخیر را ثبت کرده است، امروز دوشنبه به مرز 1280 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش ادامه نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر رشد تقاضای فیزیکی طلا داشته است. کاهش تولیدات صنعتی چین در ماه ژانویه برای نخستین بار از سال 2012 میلادی موجب افزایش نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی این کشور شده است.

این گزارش در شرایطی منتشر شده که وزارت بازرگانی آمریکا نیز روز جمعه اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه پایانی 2014 میلادی به کمتر از 2.6 درصد رسیده است.

هووی لی تحلیلگر ارشد موسسه فیلیپ فیوچرز تاکید کرد که احساس کلی این است که وضعیت اقتصادی جهان خوب نیست و این مساله تقاضای طلا را افزایش داده است. به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت بالاتر از 1250 دلار خواهد بود.

قیمت طلا در ماه ژانویه با رشد 8.4 درصدی روبرو شده که این میزان افزایش از ژانویه 2012 میلادی بی سابقه بوده است.

وی افزود: انتشار آمارهای ناامید کننده رشد اقتصادی آمریکا، بعید است که موجب آن شود که فدرال رزرو در شرایط کنونی نرخ بهره را افزایش ندهد. وی بر این باور است که فدرال رزرو آمریکا تا ماه ژوئن نرخ بهره را افزایش خواهد داد چرا که وضعیت کلی اقتصاد آمریکا بهبود یافته است.

گزارش سایت طلا حاکیست، رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم سال قبل به بیش از 5 درصد رسیده بود. میزان تولیدات صنعتی چین نیز در ماه ژانویه به پایین ترین حد خود در دو سال و نیم گذشته رسیده است. این مساله گمانه زنی ها در خصوص اجرای سیاست های محرک پولی بیشتر از سوی مقام های پکن برای حمایت از رشد اقتصادی را بیشتر کرده است.

یکی از مهمترین علل کاهش تولیدات صنعتی چین، ادامه مشکلات اقتصادی منطقه یورو و کاهش تقاضا برای کالاهای صنعتی چین بوده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، انتشار آمارهای مهم در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا و منطقه یورو در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها