کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نکسوس 6 به بازار ایران آمد + قیمت


کد خبر : ۹۷۷۶دوشنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹:۳۴۹۴۳۲ بازدید

نکسوس 6 مجهز به چیپ اسنپدراگون 805 از شرکت کوالکام است که بر روی آن پردازنده‌ چهار هسته‌ای Krait 450 قرار گرفته که می‌تواند با نهایت سرعت ...
نکسوس 6 به بازار ایران آمد + قیمتنکسوس 6 به بازار ایران آمد + قیمت
همانطور که می‌دانید دو شرکت آمریکایی با هم همکاری بزرگی انجام دادند و نتیجه‌ این همدستی محصولی به نام نکسوس 6 بود. 

محصولی که عاشقان گوگل، بی‌صبرانه منتظرش بودند. اما شاید قیمت زیاد این محصول کمی از ذوق و شوق وافر طرفداران محصولات شرکت گوگل زدود. شاید بتوان این گونه متصور شد که گوگل قصد دارد تا قیمت محصولات سری نکسوس خود را کمی نسبت به قبل بیشتر کند و در عوض محصولات سری Android One خود را با قیمت کاملا رقابتی و مقرون به صرفه روانه بازار کند. اما می‌توان سخت افزار بسیار قدرتمند این پرچم‌دار را امتیاز مثبت و برگ برنده‌ این گوشی دانست و بتوان این گونه قیمت بالای این فبلت را تا حدودی توجیه کرد.
 
اگر سایز اصلی فبلت‌ها را بین 5.3 تا 6.9 اینچی بدانیم، موتورولا نکسوس 6 را باید نخستین فبلت شرکت گوگل بدانیم. 

نکسوس 6 یا همان نکسوس X دارای نمایشگری به اندازه‌ی 5.96 اینچ است که رزولوشن خیره کننده‌ Quad HD و تراکم پیکسلی بالای 493 پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد. 

به واقع ما گوگل را در زمینه‌ اندازه‌ نمایشگر، بیش از حد جسور می‌دانیم. چرا که سامسونگی که بنیان گذار دسته‌ فبلت‌ها در جهان به شمار می‌رود، به خود چنین جراتی نداده تا فبلت نوت 4 خود را بزرگ‌تر از نسل قبلی خود بسازد و ترجیح داده سری نوت خود را همچنان در همان سایز 5.7 اینچی نگه دارد. اگر بخواهیم از بعدی دیگر به این قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم که گوگل با این کار خود خواسته تا به نوعی خط مشی گوشی‌های اندرویدی را در طول سالیان آتی تعیین کند. 

همان طور که گفتیم، نکسوس 6 یکی از قدرتمندترین سخت افزارهای حال حاضر جهان را به خدمت دارد. این فبلت مجهز به چیپ اسنپدراگون 805 از شرکت کوالکام است که بر روی آن پردازنده‌ چهار هسته‌ای Krait 450 قرار گرفته که می‌تواند با نهایت سرعت 2.7 گیگاهرتز دستورات را پردازش کند. در کنار این پردازنده‌ فوق‌العاده، یک رم سه گیگابایتی جای گرفته که می‌تواند به نحو احسن قابلیت مالتی تسکینگ را در این گوشی انجام دهد. 

دوربین‌های عقب و جلوی آن به ترتیب 13 (با لرزش گیر اپتیکال تصاویر) و 2 مگاپیکسلی است و یک باتری 3220 میلی آمپر ساعتی منبع تغذیه این فبلت را فراهم می‌کند. دو بلندگوی استریو در بالا و پایین نمایشگر این گوشی تعبیه شده که وظیفه تولید صدای آن را بر عهده دارد. نکسوس 6 در دو مدل 32 و 64 گیگابایتی و در رنگ‌های سرمه ای و سفید عرضه شده است.


0rlxvrpt8el7nscjetis.jpg


نکسوس 6 با  Android 5.0 Lollipop به بازار وارد شده که این سیستم عامل نیز بالاخره همزمان با رونمایی نکسوس 6 موتورولا رونمایی شد. «لالی پاپ» نخستین بار در ماه ژوئن و طی کنفرانس گوگل I/O با ظاهر جذاب خود، بسیاری از کاربران اندرویدی را به سمت خود جذب کرد. 

این سیستم عامل دارای سیستم ذخیره انرژی است که می‌تواند عمر اسمارت فون را تا حداکثر 90 دقیقه بیشتر کند. در کنار چنین امکانی، خود نکسوس 6 نیز از «توربو شارژر» موتورولا بهره می‌برد که با 15 دقیقه شارژ می‌تواند عمری 6 ساعته به اسمارت فون شما بدهد. پس گوگل تمام تلاش خود را کرده که نکسوس 6 تا آخرین نفس در خدمت صاحب خود باشد. 

نکسوس 6 با قیمت آزاد 649 دلار راهی بازار جهانی می‌شود که بسیار گران‌تر از دیگر محصولات خط نکسوس است.

قیمت این تلفن‌همراه هوشمند که به تازگی به بازار ایران وارد شده حدود دو میلیون و هشتصد هزار تومان تا سه میلیون و دویست تومان است.


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها